Naeun POV
Semasa aku tersedar ternyata aku berada di bilik ku sendiri. Hrmm.. mesti dia angkat aku lagi. Dengan segera aku bngun dan mula buat kerja rmh tapi sebelum itu terus ku ke arah bilik mandi. Semasa aku buka pintu bilik air sekali lagi.
"Warghhhh hapekahhhhh" segera ku tutup.
Tak sngka ini kali kedua ku melihat nya. Lalu Mingyu pun keluar dari bilik air dgn memakai jubah nya.
"Eyy tak boleh kah ketuk pintu dulu" kata Mingyu smbil berdiri di situ.
"Eyyy ingat kan tak da org haishhhhh apa lah nasib duk berdua kat sini" kata ku.
"Tu lah kan padan muka nak aku buka lagi" dgn mula smirk face dia.
"Yahhhh jangan bodo!!!!" Jerit ku.
"Tau tak pa" kata nya. Tetiber sahaja dia mendekati aku.
"Yahhh kau pahal" terkejut ku dgn kelakuannya.
"Nothing" semakin dia mendekati aku.
Aku pun terkaku di situ dan dia melihat aku dari atas smpai bawah.
"Yahhh Kim Mingyu kau pahal!!!! Nak aku flykick kahh!!!" kata ku dgn berani sedikit.
"Flykick lah...aku makan kau baru tahu" smirk Mingyu. Dia semakin mendekati aku.
Aku pun tak tahu ngan manusia nihhh lalu aku pun pusing sebaik sahaja dia menghidu ku di bahagian leher.
"Ishh bau masam dah lah gi mandi" kata Mingyu terus beredar ke bilik.
Aku pun terkejut. "Harus kah menilai org sebegitu....aku tendang kau baru tahu" geram ku. Rasa nak belasah jàk manusia tu.
Aku pun terus ke bilik air dan bersihkan diri.
SKIP
Selepas aku membersihkan diri segera ku ke ruang tamu dan duduk di sofa smbil itu juga aku main handphone. Semasa aku main phone tetiber Mingyu duduk sebelah aku dan buka rancangan variety iaitu running man. Aku tak kisah pun dia lalu aku pun smbung main phone sambil ku buat kerja rumah. Tetiber sahaja.....
"Hahahahahha!!!!!!" Ketawa sambil pukul ku.
"Apa kes ngan manusia nih?" Bisik hati ku. Aku pun buat tak kisah lalu smbung buat kerja.
Sebaik sahaja lagi Mingyu ketawa terbahak mengalah level up serta pukul lengan ku. Aku pun pndang dia.
"Oiii kau pahal pukul org" tegur ku.
Lalu Mingyu pun redahkan ketawa nya dan pndang ku. "Nothing" balasnya.
Aku pun mengeluh lalu ke tempat lain iaitu di halaman rumah.
"Warghhh aman dunia nak buat kerja" kata ku. Lalu aku pun smbung buat kerja serta menyusun dokumen² kerja lapangan.
Tetiber sahaja Mingyu dtg ke arah ku dan aku pun pndang dia.
"Buat apa tu??" Tnya Mingyu.
"Buat kerja sndiri...dah lah jngan org" kata ku yg sedang busy.
Sebaik sahaja dia duduk sebelah ku dan mula kacau kertas² yg ada di atas meja.
"Yahhh Kim Mingyu...jngan kacau kerja org boleh tak" tegur ku.
"Ala org tngok jak pun" smbil dia belek² kertas itu.
Aku pun terpaksa bersabar dan biar kan. Semasa dia belek² kertas tetiber dia tnya.
"Naeun sshi..kmu buat apa tu..kenapa bnyak kertas² kmu tulis tu??" Tnya Mingyu.
"Saya buat kerja kursus so jngan kacau saya" kata ku lalu rampas kertas dari tngan Mingyu.
"Amboiiii" terkaku Mingyu disitu. Lalu dia pun leanding kepala nya di atas meja sambil memandang ku. Aku berasa lain sikit dan tidak selesa lalu aku pun berhentikan buat kerja.
"Boleh tak kamu pegi ke bilik dan buat kerja kamu sendiri" kata ku smbil pandang dia.
"Tak nak" balasnya.
"Hapekah" bisik hati ku.
"Waee pegi lah buat kerja sendiri" arah ku.
"Tak nak...kerja sya hanya practise dance jak" kata nya.
"So kalo practise dance pegi lah practise ape lah" jeling ku lalu terus ku susun barang. Sebelum aku beredar tetiber dia pegang tangan ku dan tahan.
"Kau nak apa lagi" tnya ku.
Mingyu hnya terdiam sebaik sahaja dia tarik ku suruh duduk dan mula mendekati aku.
"Yahhh kau nak apa lagi" terkejut ku. Aku pun pusing dan terkaku disitu. Sebaik sahaja dia mendekati aku dia pun mula letak dagunya di bahu ku. Hati aku tetiber mula berdegup kencang ntah kenapa.
"Sungguh wangi" kata nya.
Aku pun terkejut terus ku cubit pipi nya.
"Yahhh Kim Mingyu boleh tak jngan main² aku flykick nanti baru tahu" kata ku.
Dia mengerang kesakitan kerana cubitan pada pipi nya lalu aku pun lepas dan terus beredar ke bilik. Sebaik sahaja sampai di bilik terus ku kunci pintu bilik dan bersandar di situ.
"Haishhh kenapa jantung aku boleh mcm ni" sambil ku pegang dada ku sndiri. Lalu aku pun bangun terus ke meja study dan sambung buat.
To be continue...
YOU ARE READING
-In Relationship-|| Kim Mingyu [✔]
RomancePrologue.... Walaupun mereka pernah bertemu tetapi sekali lagi Mingyu dan Naeun bertemu lagi di mana-mana sahaja. Secara tidak sengaja Mingyu telah membeli rumah Naeun dan menyebabkan Naeun sebagai maid nya. Begitu juga semasa bekerja, Mingyu telah...