•21•

54 12 0
                                    

Author POV

Di bilik rehat...

"Ouh Naeun dtg pun kau" tegur Wonu.

Tetiber sahaja Mingyu bngun dan pegi arah Naeun.

"Kamu okay kah?" Tnya nya smbil pndang Naeun dgn mata berair sikit.

Naeun hnya mampu angguk sahaja.

"Okay kalo gitu meh sini jum makan" ajak Wonu.

Terus sahaja Wonu menghidang makanan kepada Naeun lalu mereka pun teman nya makan tengah hari sambil itu juga berborak-borak supaya bagi Naeun tak sedih² lagi.

SKIP

Selepas hbis kerja Naeun pun ingin balik sebaik sahaja dia terserempak ngan Doc Bae dngan segera dia mendekati nya.

"Sunbaenim" pnggil Naeun.

"Nae..." smbil dia senyum

"Sunbaenim tak balik kah?" Tnya Naeun.

Doc Bae angguk lalu "sya ada dua syif hari ni pagi esok saya off" balas nya.

"Ouh" kata nya.

"Kamu pulak?" Tnya balik.

"Sama juga cuma malam ni off pagi esok off then malam baru duty balik" kata nya.

"Ouh gitu okay lah" kata Doc Bae.

"Btw ada apa² sya boleh pelajari esok" tnya Naeun.

"Esok lah tngok ouh yaa btw tadi Prof Park ada mesej kat saya kata nya dlm seminggu ni boleh kah kmu bertahan duk hosp?" Tnya Doc Bae.

"Kenapa?" Tnya Naeun lagi.

"Prof Park mau kamu duty sepnjang masa sbb next ada kursus" kata nya.

"Ouh tngok lah esok" snyum Naeun.

"Okay btw kmu boleh balik kye" balas nya.

"Nae sunbaenim...btw saya balik dulu" terus Naeun beredar.

SKIP

Naeun POV

Aku memandang jam ku sudah menunjukkan 11.00 p.m. sudah patut lah sunyi semacam bas ngan teksi pun tak da lalu lagi. Terpaksa lah jalan kaki balik. Semasa dlm perjalanan balik tetiber saya rasa tak sedap hati lalu aku pun teruskan perjalanan. Sebaik sahaja seseorng memanggilku.

"Oiiii Si Cantik jalan sorng nmpak" tegur org tu.

Bunyi mcm namja tapi aku abaikan. Sebaik sahaja namja yg tak kenal itu tadi terus dia bawa aku ke suatu tempat dan aku pulak tergesa-gesa nak lepaskan diri. Lalu aku pun jerit.

"Tolong!!!!! Yahhh lepaskan aku" jerit ku.

"Tak da sapa nak tolong kamu hari ni kita sama² enjoy yaaaa sayang" kata namja itu terus dia bawa aku ke lorong yg sunyi. Sebaik sahaja dia tolak ku ke dinding dan dia semakin mendekati aku. Sekali lagi aku menjerit dgn tak sengaja panggil.

"KIM MINGYU!!!! HELP ME!!!!!! MINGYU YAAAAAAA" jerit ku dlm ketakutan..

SKIP

Mingyu POV

Aku baru sahaja balik dari kedai dan beli sesuatu. Sebaik sahaja sampai di lorong aku terdengar seseorng jerit mintak tolong. Ingin ku tolong tapi Wonu hyung dah pesan suruh balik. Sebaik sahaja org yg jerit itu terus panggil nama ku.

"KIM MINGYU!!!! HELP ME !!!!!!! MINGYU YAAAAAAA" jerit seseorng itu. Nak tak nak terpaksa pegi.

Semasa tiba di lorong rupa nya.

"Naeun.....oiiii" jerit ku.

Sebaik sahaja namja itu terhenti dan pndang ke arah Mingyu.

"Mingyu help me jebal" Naeun dah nangis teresak lalu dia nak lepaskan diri tapi namja tu dah genggam tngan Naeun.

"Yahhh lepaskan yeochin aku" aku dah tak tahan lalu aku pun terus pukul namja itu. Setelah insiden pukul memukul namja itu pun dah tumbang.

"Kaja" kata ku lalu terus tarik tngan nya.

Semasa dlm perjalanan aku melihat dia semakin lemah nak jalan.

"Kamu okay kah" tnya ku.

"Erm..nae" balas nya yg sdg sendu.

Sebaik sahaja aku berhenti dan terus mendukung dia.

"Mingyu tak pa saya boleh jalan sendiri" ingin dia menolak kelakuan ku yg sdg mendukung.

"Tak pa sya kan namchin ku apa salahnya sya dukung kamu" kata ku. Even aku kata namchin kepadanya tapi aku ingin menjadinya kerana aku suka kelakuan dia yg comel walaupun garang.

"Erm..." Naeun mampu tak tahu nak berkata apa² lalu dia pun terus terlelap.

Sungguh kesian manusia ni tak sangka dia dah penat smpai mcm tu lebih teruk daripada aku yg baru balik dari practise. Lalu kami pun dlm perjalanan pulang ke rumah.

SKIP

Author POV

9.00 a.m.

Naeun sedang buat kerja nya di ruang tamu sebaik sahaja Mingyu dtg menyampuk nak kacau.

"Jagii buat apa tu" gedik Mingyu.

"Boleh tak jngan pnggil mcm tu geli lah lol" balas nya smbil dia tulis sesuatu. Sebaik sahaja Mingyu pegang kertas kerja milik Naeun dan terus sahaja Naeun pegang tngan Mingyu.

"Boleh tak jngan kacau" dgn perasan nya pulak.

"Wait" terus sahaja tngan milik Mingyu ditarik perlahan.

"Mcm mna tngan kmu boleh cedera" tegur Naeun. Actually kecederaan tu sebenarnya semasa tumbuk namja tu tapi dgn alasan nya....

"Ermm semalam dia terkena percikkan minyak masak yg panas" begitu lah alasan yg tak munasabah.

"Gitu" Naeun seakan² tak percaya lalu dia pun kluarkan cream. Lalu dia pun sapu pada tngan Mingyu dgn lembut.

"Okeh tolong cepat sembuh yaa" smbil Naeun belai sebaik sahaja dia pun lekatkan plaster pada tngan yg cedera.

"Okeh dah siap...dah pi main jauh²" katanya. Tapi Mingyu hnya tngok Naeun yg sdg buat kerja rumah nya tnpa dia mengacau nya.

To be continue....

-In Relationship-|| Kim Mingyu [✔]Where stories live. Discover now