•19•

39 12 0
                                    

Author POV

"Songsaengnim" ibu kepada pesakit bernama Hyerin pun datang.

"Macam mana keadaan anak saya adakah dia selamat" tnya ibu nya.

Naeun pun mengengam tngan nya kerana ini adalah pertama kali dia mendapat pesakit yg baru meninggal walaupun dia adalah doktor residen sedang belajar.

"Mian puan" kata² nya kluar dari mulut.

"Apa maksud kamu?" Tnya ibu nya itu smbil dia pegang Naeun.

"Mian...anak puan mengalami mati otak" kata nya lagi.

"What...Hyerin mati otak....." ibu nya mula nangis.

Naeun hanya mampu angguk.

"Hyerin arhhhh waeee" ibu nya mula hendak melutut tetapi sempat kerana kwn seperjuangan nya tahan.

"Imo aniyaaa imo jngan nangis" kwn nya mula nangis.

Naeun tidak tahu apa² sebaik sahaja kerani hospital itu pun datang.

"Jeon songsaengnim" pnggil kerani itu

"Nae"....

"Ada pelawat nak jumpa songsaengnim tapi dia berada di bilik rehat sekarang" kata nya.

"Nae btw tolong urus ibu pesakit ni dan satu lagi dapatkan maklumat lagi tntang pesakit kanser hati tu" arah Naeun lalu dia pun beredar segera ke bilik rehat.

SKIP

Di bilik rehat.

"Mana noona nihh" rungut Dino

"Sabar lah lepas ni dia dtg" pujuk Wonu.

"Dari tadi lepas ni tak dtg pun"....

Sebaik sahaja Naeun pun masuk dgn mood yg lain.

"Noonaa" para sebongs maknae line pun happy. Jeonghan terus tarik tngan Naeun suruh duduk.

"Naeun sshi kami ada bawa makanan untuk kamu" kata Hoshi.

Naeun pun sempat pndang mereka.

"Gomawooo...uhuk uhuk...." terus sahaja Naeun menangis dgn ada sebab.

"Aigh aighh kenapa nihh" Namin pun hairan.

Naeun terus tutup mukanya dgn nangis teresak-esak.

"Yahh Kim Mingyu buat lah sesuatu kamu kan namchin dia" tegas Dokyeom.

"Haishhh hyung ni" Mingyu pun tak tahu apa² terus dia duduk sebelah dan peluk smbil dia belai.

"Naeun sshi waeee aighh kenapa nangis" Suhyun pun makin hairan.

Naeun tidak berkata apa² kerana pertama kali dia berhadapan pesakit yg baru mati di depan nya.

"Naeun jebal jangan nangis" smbil Mingyu belai nya dlm pelukkan.

"Haishhh manusia nihh tak pndai pujuk" kata Wonu lalu dia pulak duduj sebelah Naeun dan terus dapatkan dia yg sedang nangis seperti budak 3 tahun.

"Shhh...Naeun...jangan nangis"smbil Wonu belai.

"Cehhh" smpat mingyu pndang Wonu.

"Bukan sepatutnya mingyu hyung kah" seungkwan tertnya.

"Mana² lah asal dia kena pujuk" kata Namin

Wonu pun pndang Naeun lalu pegang jawline nya.

"Naeun sshi pndang saya...dah jngan nangis tak baik" smbil Wonu alih rambut Naeun di muka nya.

Nngis dia pun mula reda hnya sendu dgn segera Naeun peluk Wonu dgn erat.

"Gyu jangan jeles yaa" kata Namin tetiber.

"Mana ada" rungut Mingyu tapi sebenarnya dia jeles.

"Dah diamm" tegas Naeun.

Mereka smua pun diam kerana takut Naeun marah. While Wonu tetap belai Naeun seperti anak kucing nya.

SKIP

Setelah puas Naeun nangis lalu dia pun mula makan tengah hari. Wonu pun memerhatikan Naeun tgh berselera makan.

"Wae kamu tetiber nangis tadi?" Soalan dari Scoups dh kluar.

"Erm...tak de" balas nya. Actually dia tak mau luah kan kerana ini adalah pertama kalinya.

"Noona penat kah?" Tnya Dino pulak.

"Erm....yaa" balas Naeun.

"Alorhhhhh anak manja nihh" sempat Namin cubit pipi nya.

"Eyyy jangan lah kacau" rungut Naeun.

"Alorhhh kiut" gurau Suhyun pulak.

Smua ketawa teemasuk Naeun.

"Btw kalo kamu tak nak share tak pa lah one day share ya saya paham keadaan kamu" kata Wonu yg duk sebelah nya.

Naeun hnya mampu angguk dan sambung makan.

SKIP

Pada malam itu semasa hendak cek pesakit kanser hati.

"Seperti biasa bagi saline pack then pack saluran tukar ya" arah Naeun.

Sebaik sahaja dia pun kluar then terjumpa kluarga pesakit kanser hati then mati otak.

"Songsaengnim we need to talk" kata ibu pesakit itu.

Lalu mereka pun berbual² beberapa minit kemudian. Setelah itu....

"Songsaengnim" smbil dia bagi kad.

Alangkah terkejut Naeun melihat kad derma organ dari pesakit mati otak.

"Puan...." hmpir dia menolak pemberian dari ibu pesakit itu.

"Anak saya suka dia tolong orang thats why dia nak paramedik sbb dia nak bantu org selalu jadi songsaengnim tolong bagi Doc Bae kye" rayu nya.

"Tapi puan" kata² nya terputus.

"Kami dah bersetuju untuk pemindahan organ pada anak sya so jebal singsaengnim slamat kan anak saya" rayu sorng lagi ibu pesakit kanser hati.

Naeun pun susah nak menerima lalu dia pun terima kad derma darah.

"Tolong tunaikan janji anak saya...kerana dia suka membantu" rayu ibu itu.

"Nae" lalu Naeun pun terus peluk ibu pesakit itu kerana dia faham betapa sukar dia nak kehilangan anak nya.

To be continue....

-In Relationship-|| Kim Mingyu [✔]Where stories live. Discover now