Author POV
Suasana yg bising di wad kecemasan tetapi di bilik hibrid lagi bising.
"Jeballll jangan lah gitu" sambil Naeun buat CPR lagi sehingga dia berpeluh.
"Tukar tempat palliwa" terus Doc Bae ambik tempat Naeun pulak.
Sebaik sahaja....
Titt....titt....titt
"Mujur lah" lega Naeun.
"Mcm mna tanda vital dia?" Tnya Doc Bae.
"30/120" balas nurse itu.
"Okeh...btw alih dia ke wad dan jngan lupa pantau dia dan sentiasa tukar pack saline setelah cecair tu habis" arah Doc Bae.
Sebaik sahaja mereka keluar ke bilik hibird tapi malangnya.
"Songsaengnim jeballl tolong Hyerin palliwa" sambil paramedik bawa seorang yeoja yg angkat secara bridal style.
"Okeh letak situ Naeun cek dia" arah Doc Bae.
Naeun pun ikut pemeriksaan atas yeoja itu. Tetapi tiada sebarang kecederaan.
"Kenapa ngan dia?" Tnya Naeun kepada paramedik itu.
"Tadi dia kena ketuk kepala ngan seorng pemabuk lalu terus dia pengsan" kata nya.
Sebaik sahaja pesakit itu mula sawan seluruh badan
"Nurse paliiwa ambik suntikan antiepileptik" arah Naeun.
Infomation: antiepileptik merupakan sejenis vaksun bagi menghentikan sawan
"Naeee" nurse bergegas ambik vaksin terus bagi kat Naeun lalu dia pun suntikan pesakit itu
Lalu pesakit itu pun reda dgn sawan nya. Sebaik sahaja dia pun sesak nafas. Dengan segera Naeun pun bagi intubasi atas pesakit itu. Dengan itu dia pun guna bantuan pernafasan pesakit itu dan tidak kesesakan lagi. Setelah selesai dia pun cek tanda vital pesakit itu.
"Sunbaenim...saya tak faham lah ngan pesakit ni" kata Naeun.
"Kalo tak faham cuba kamu cek dia betul²" balas Doc Bae.
Sekali lagi Naeun pun cek pesakit tadi. Semasa dia cek mata pesakit itu. Alangkah terkejut nya Naeun.
"Sunbaenim!!!" Panggil Naeun.
Dengan segera Doc Bae pun ke arahnya.
"Waeyeo?" Tnya nya lalu Naeun pun tunjuk.
Doc Bae pun periksa mata pesakit itu.
"Hapekah" terkejut Doc Bae.
Sebaik sahaja nurse pnggil Naeun. Lalu dia pun segera ke arah nurse itu.
"Waeyeo" tnya Naeun.
"Ibu pesakit bernama Hyerin pun datang" kata nya.
"Nae nanti saya dtg" balas nya. Lalu dia pun mendekati Doc Bae.
"Sunbaenim..." pnggilnya.
"Dia...." hmpir sahaja dia nak isytiharkan.
"Dia kenapa?" Kata nya yg hmpir sahaja luruh.
"Nurse ambik imbasan CT pesakit ni" arah Doc Bae.
"Naee" balas nya.
Doc Bae pun terus beredar manakala Naeun pun mengekori nya.
SKIP
Para sebongs tiba di hospital semasa masuk di laman utama.
"Waittt bukan tu noona kah" tunjuk Seungkwan.
"Haah lahhh jum" terus mereka ke arah nya.
Sementara itu.
"Sunbaenim....sunbaenim!!!" Puas dia pnggil.
Lalu Doc Bae pun masuk ke pintu exit itu begitu juga Naeun. Terus dia berhentikan di situ.
"Waeeee waeeee mesti dia" tetiber Doc Bae mula nangis.
"Waeyeo sunbaenim" Naeun ingin mendekatinya.
"Hyerin waee" Doc Bae pun teresak-esak nangis.
Dengan Doc Bae pun duduk di tangga begitu juga Naeun duduk di sebelah nya.
"Sabar sunbaenim saya paham" sambil Naeun alihkan kepalanya ke bahu nya.
"Nangis lah puas²" kata Naeun.
Doc Bae nangis pun sbb kekasih nya Hyerin telah mati otak akibat ketukan yg kuat itu.
Infomation: mati otak hnya otak sahaja tidak berfungsi manakala organ masih berfungsi tapi dgn menggunakan bantuan.
Sementara itu sebongs pun intai mereka Naeun.
"Knpa tu?" Bisik Dino.
"Molla" balas Minghao pulak.
"Ishh sweet lah diorng sempat dating" sambil Jeonghan jeling ke arah Mingyu.
"Dah lah jngan kacau diorng" kata Namin.
"Jum tunggu dia kat bilik khas" cadang Suhyun.
Mereka sebongs pun beredar kecuali Mingyu. Hoshi pun perasan.
"Wae gyu?" Tnya Hoshi.
"Tak de cuma..." terputus kata² Mingyu.
"Jeles....dah lah jum" terus Hoshi heret Mingyu beredar.
Doc Bae hnya mampu sendu manakala Naeun pujuk dia sehingga dia berhenti sendu.
"Naeun sshi... tolong isytihar nanti okeh" arah Doc Bae.
"Tapi sunbaenim"....
"Buat jak sbb kamu periksa dia tadi" tegas Doc Bae.
"Nae" Naeun hmpir ketakutan dgn tegasan dia tapi dia rasa simpati atas pemergian kekasih nya.
SKIP
Seperti biasa mereka pun kembali ke bilik kecemasan tetiber sahaja paramedik dtg dgn banduan kanser hati.
"Songsaengnim dia masalah kanser hati tahap 4"...
"Bawa dia ke bilik hibrid dan mintak Doc bertugas tu bagi suntikan tahan sakit" arah Naeun
"Naeun sshi..." tetiber.
"Wae sunbaenim" tnya nya
"Tak baik tinggal pesakit baik kamu pegi tolong dia" arah Doc Bae.
"Nae..sunbaenim" balas nya lalu dia pun terus ke arah pesakit itu dan bagi suntikan.
Sebaik sahaja pesakit itu pun lega.
"Saya rasa baik kamu buat pemindahan organ dgn segera sebelum dia makin teruk" pesan Naeun.
"Pindah huh...tak da guna nya...mana² hospital dah tak da organ tu lagi dan tiada sapa nak derma organ tu" kata pesakit itu.
"Tapi...." kata² nya terputus
"Tiada guna nya" kata pesakit itu seperti dia fake hope.
"Hrm...nurse bawa dia ke wad dan bagi dia titidan saline kepada dia" arah nya.
Lalu nurse pun buat tugasan nya. Setelah smua kerja settel dia pun terima keputusan imbasan CT dari nurse.
"Pesakit itu mengalami mati otak dijangka masa kematian dia selepas mengalih alat batuan itu" kata nya
Nurse itu pun terkejut sebalik nya geng² paramedik pun terdengar
"Apa kamu kata tadi mati otak" salah sorng kwn seperjuangan nya.
"Nurse bawa dia ke wad" terus naeun beredar dan berjumpa ngan ibu pesakit itu.
To be continue...
YOU ARE READING
-In Relationship-|| Kim Mingyu [✔]
RomancePrologue.... Walaupun mereka pernah bertemu tetapi sekali lagi Mingyu dan Naeun bertemu lagi di mana-mana sahaja. Secara tidak sengaja Mingyu telah membeli rumah Naeun dan menyebabkan Naeun sebagai maid nya. Begitu juga semasa bekerja, Mingyu telah...