psycho ; 20

1.2K 90 29
                                    

.

.

|| PSYCHONEUROTIC ||

.

.

No one's

"Weyh, Jimin."

Jimin menoleh ke arah Eunmin dan Jungkook. Sebelah keningnya terjongket memandang dua orang manusia tu. Muka macam takut kena marah dengan eomma atau appa je.

"Dah kenapa dengan korang ni?" Soal Jimin pelik.

"Erm... Kitorang nak mintak maaf tau. Sebab, beria-ria syak kau pembunuh tu. Aku baru tahu, selama ni kau resah semacam sebab eomma kau baru lepas operate. Setiap malam kau jaga eomma kau, sebab dia tak nak maid jagakan. Kau jagakan eomma kau sampai pukul 3, 4 pagi..."

Jimin tersenyum sambil menggelengkan kepalanya. "Tak ada apa la. Lagipun, aku sendiri tak bagitau pasal tu. Sebab aku just fikir pasal eomma aku je masa tu."

Eunmin melepaskan nafas lega. Begitu juga dengan Jungkook.

"Mati-mati aku ingat kau pembunuh tu. Sebab, masa Hayeon menjerit lepas nampak kepala Bambam tu, kau relaks je lalu situ." Ujar Jungkook pula.

"Aku stres masa tu. Mana nak rasa apa."

"Haish, dah la. Lupakan pasal tu. Aku just harap, Taehyung sembuh dan tak berdendam." Ujar Hayeon yang baru saja masuk ke dalam kelas.

Mereka bertiga menganggukkan kepala.

"And, move on. Hayeon milik aku, jangan berani nak kacau." Ujar Jimin tiba-tiba.

Eunmin dan Jungkook memandang antara satu sama lain. Kemudian, mereka memandang Jimin dan Hayeon silih berganti.

Wajah Hayeon dah nampak cuak. Manakala Jimin pulak dengan selambanya menarik Hayeon sehinggakan gadis itu terduduk di atas ribanya. Bapak, dalam kelas kot. Agak-agaklah diorang ni.

"WOI! COUPLE TAK KABOR AWAL-AWAL!!"

"MACAM NI LA KAWAN! HUH!"

"Benda boleh sorok, buat apa bagitau." Ujar Jimin selamba.

"Hah, nak jadi macam Taehyung la tu. Sorok punya sorok, last-last kantoi jugak!" Jungkook memeluk tubuhnya.

"Hello! Tu lain, ni lain. Haish. Dah la, aku nak pergi dating dengan Hayeon. Tata—!" 

Pantas tangan Hayeon ditariknya. Diorang ni macam lagi teruk je dari Eunmin dengan Jungkook. Sempat lagi tu nak dating. Apa barang dating dalam sekolah. Pui pui!

"PARK JIMIN DAN GOO HAYEON! MASUK KELAS ATAU AKU TULIS NA— YA TUHANKU!! PEN AKU PATAH LAGIII KSKAKSKJS!!"

Ish, malang benar si leader Namjoon ni.







•• [ THE END ] ••

Okay, dah habis oh yeahhh! Memang pendek je fanfic ni sbb ni short story

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Okay, dah habis oh yeahhh! Memang pendek je fanfic ni sbb ni short story. Entah la, nk buat panjang idea pun tk datang hm 🤧

Apa² pun, thanks yg mana sudi baca, vote and comment! 💙✨

Hope kita jumpa lagi. Ada suprise sikit hehehe. Tunggu je la eh? Bye, annyeong!

— Cocokies 🌸

☆ミ Psychoneurotic ˚꒰ 𝐂𝐎𝐌𝐏𝐋𝐄𝐓𝐄𝐃 ꒱°ˎˊ˗Where stories live. Discover now