Bu Ela'da Ne var?

40 4 4
                                    

Ertesi gün

Ben yine uyanamadım ve Ela odaya baskın yapar gibi girdiğinde çığlık atarak yerimde sıçradım. Benim korkmamla Ela da korktu. Resmen sabah sabah birbirimizi korkutmuştuk, aman ne güzel.

"Niye çığlık atıyorsun!"

"Odaya baskın yapar gibi niye giriyorsun!?"

"Baskın yapar gibi mi, öyle mi girdim gerçekten?"

"Evet, öyle girdin. Ne var sende bugün?"

"Ben de bir şey yok. Gördüğüm rüyanın etkisinde kalmış olmalıyım çok  agresifleştim sanırım, geçer birazdan. Üstüne doğru düzgün bir şey giy aşağı gel."

Daha bir şey diyemeden odadan çıktı. Neydi bu şimdi. Off.

Elimi yüzümü yıkayıp hazırlandıktan sonra aşağı indim. Ela yine kahvaltıyı kurmuştu. Hızlıca yiyip kalktık. İkimiz de yürümeyi sevdiğimizden okula yürüyerek gidip geliyoruz. Yol boyunca Ela konuşmadı, ben de konuşmadım. Ela'da bugün bir haller var ama hadi hayırlısı.

Okulda yine aynı yere oturduk. O gün geç kalan kız bugün erken geldi. Oturacak yer ararken yanına gittim "Bizimle oturmak ister misin?" Dedim. "Olur." Dedi sevinçle. Önümüzdeki boş sıraya oturdu konuşmaya başladık o kendini anlattı biz kendimizi anlattık ama sanki Ela farklı bir boyutta yaşıyormuş gibi pek buralı olmadı. Sorduğu sorulara kısa kısa cevaplar verdi hep. Bu arada kızın adı Defne'ymiş. Artık geç kalan kız değil defne diyorum alışkanlık etmesin de sonra kızın yüzüne geç kalan kız diye seslenirim falan ayy. O yüzden Defne!

Defne sessizce kulağıma eğilerek "Nesi var bugün dün daha neşeliydi?" Dedi. "Bilmiyorum. Sabah sorduğumda rüya falan bir şeyler dedi ama anlamadım." Dedim. Kafa salladı ve biraz geri çekildi.

İlk ders bittikten sonra "Kantine gidiyorum gelicek mısınız?" dedim. Defne tam cevap verecekken arkadan bir ses "Ben gelirim." Dedi ikimiz de arkaya döndük şaşkınlıkla. "Ee... Aslında ben Defne'yle Ela'ya sormuştum ama..." Dedim. "Ha. O zaman ben de sizle gelebilir miyim diyim." Dedi. Defne'ye döndüm gelebilir sorun yok der gibi bir bakış attı.

"Tamam gelebilirsin."

"Ela gelecek misin?" (Defne)

"Hayır." (Ela)

"Istediğin bir şey var mı?"

"Hayır." (Ela)

"Tamam biz birazdan geliriz." (Defne)

Kantine inerken o çocukta bizimleydi direkt söze girdi "Sınıf arkadaşlarımla tanışmayı çok isterim aslında."

"Ah. Şey... Ben Ayça."

"Ben Defne."

"Ben de Ege."

"Diğer arkadaşımızın ismi de Ela. Normalde çok enerjik birisidir ama bugün bir tuhaflık var yarına düzelir o."

"Anladım. Bizde de, arkaya dönüp bakmışsınızdır illaki, o cam tarafında oturan karizmatiğin adı Selim. Onun yanındaki de Sinan. Sinan ve Selim çocukluk arkadaşılar. Ben Sinan'ı tanıyorum Selim'lede bu sene tanıştık. Yani Sinan tanıştırdı."

"Anladım." (Defne)

O sırada birer kahve alıp sınıfa geri döndük. Sınıfa girmeden önce Ege "Sevdim sizi sonra yine konuşuruz degil mi?" Dedi. Biz de olur konuşuruz yine dedik. Sonra sıraya geçince Ege hemen Selim ve Sinanla konuşmaya başladı sanki konuştuklarımızı direkt olarak yetiştirir gibi. Ela yine bir seyler çiziyordu. Aslında bu sefer karalıyormuş gibi görünüyordu ama Ela'nın karalaması bile benim çizimlerimden daha güzel.

"Senin neyin var bugün." Dedim.

"Sabah da söyledim yok bir şeyim sadece yorgunum." Dedi.

"Peki madem öyle olsun."

Ordan Defne bana döndü "Ayça" dedi çok cana yakın bir sesle. "Ege çok tatlı değil mi."

"Bilmem öyle mi? Dur. Ne?"

"Ohooo daha okulun ikinci gününden bana enişte mi buldun gerek yoktu açıkçası." Dedim.

"Ne eniştesi ya her tatlı bulduğum çocuğa aşık olmam ben." (Defne)

"Tamam sen iyicene düşün olur mu? Bak hoca geldi çok özlemişsindir."

"Tamam düşünücem." Dedi ve önune döndü.

Okul çıkışı vedalaşdık. Yolda Ela'yla yanlız kalınca konuşmaya başladım "Çabuk dökülüyorsun yoksa seni dökmesini iyi bilirim noluyor sana sen bu kadar karamsar birisi olamazsın."

"Otobüs geldi." Dedi

"Kaç bakalım daha nereye kadar kaçıcaksın acaba."

Eve gelince hemen odasına kapandı kapıyı da kilitledi noluyor bu kıza. Kafayı sıyırıcam şurada.

Off keşke Defne'nin numarasını alsaydım en azından onunla konuşurdum. Yarın alırım artık.

O sırada aklıma Ege'ler geldi. Bu üçlüde bir şey var. Yanlarına gelip onlarla konuşmaya çalışan herkesi tersliyorlar ama neden şimdi bizimle konuşmaya çalışıyorlar. Offf bin tane derdim var zaten biri daha eklendi bunlara. Ama çözücem ben bu işi. Yan binaya da yeni birileri taşınıyor nakliyat seslerinden başım ağrımaya başladı en fazla ne kadar sürebilir ki bu nakliyat, dünden beri, sanki bir sülale geliyor.

---------

Tekrar merhaba.

Bölümü oylamayı ve yorum yapmayı unutmayın lütfen.

Sizce olaylar nasıl gelişecek. Ela neden birden bire değişti, bir gecede ne olmuş olabilir?

Lise DevriyesiHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin