Ömer, Namaz sonunda o babayiğit ve tebessümvâri hali ile; "Halid'im" dedi. "Nefis şeytandan beterdir. Peygamberimiz (s.a.v), "Nefsinizi aç bırakın ki kalbinize irfan nuru doğsun." Buyuruyor. Bence ilk işin az yemek olsun. Ondan sonra az uyumak, az konuşmak, az gülmek ve Allah'ı zikir ederek çok tevekkül etmek gelir. Bunları yaparsan nefsinin kölesi olmazsın kardeşim. Ben de eskiden senin gibi gaflette idim. Anladım ki kendini hak ile meşgul etmezsen batıl seni işgal edermiş. Bak, Peygamber Efendimiz bir gün ashabı ile otururken beyaz elbise içerisinde bir adam gelip Peygamberimizin önüne diz çöküp oturmuş:
Resulullah'a: "İman nedir?" demiş.
Resulullah: "İman: Allah'a, meleklerine, kitaplarına, peygamberlerine, ahiret gününe (öldükten sonra dirileceğine), kadere, hayrına ve şerrine inanmandır" cevabını vermiş.
Adam: "İslâm nedir?" demiş.
Resulullah: "İslâm: Allah'a ibadet edip, O'na hiç bir şeyi ortak koşmaman, namazını kılman, farz olan zekâtı vermen, hacca gitmen orucu tutmandır" karşılığını vermiş.
Adam: "İhsan nedir?" demiş.
Resulullah: "İhsan: Allah'ı görüyormuş gibi O'na ibadet etmendir. Her ne kadar sen O'nu görmüyorsan da O seni görüyor." diye cevap vermiş. Sonrasında ise adam bu konuşmanın üzerine oradan ayrılmış.
"Seninilk soruyla ilgili bir problemin yok Halid' im, onlar tamam. İkinci sorudan isenamazın, orucun ve ibadetin eksik. Hac ve zekat ise zamanı gelince olacakinşallah. Son soru ise imanının zamanla yoğrulmasıyla olacak iş. Sana en baştasöylediğim beş şey ile nefsini terbiye et, bir yandan da namazını kıl. Her oruçvakti de orucunu tutarsın. Peygamberimizin hayatını seninle öğreniriz hem.Çünkü o bize rol model, en sıradan işimizi yaparken bile o ne yapmış diye bakacağız.Bunlar karşılığında Allah bize sonsuz bir cennet vadediyor. Sana bir kitaphediye edeyim, ondan da bakarsın ha, olmaz mı? " dedi, Ömer.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
KUTLU TOHUM
Short StoryHalid, hemen herkesin sevdiği bir çocuktu. Çok baş kaldıran, tüm duygularını çok sert yaşayan bir çocuk. Her duygusu sert ve derinden olduğundan, deniz dalgalarına karşı koyamayan kum taneleri misali epeyce takılı kalmıştı geçici dünyaya..