A Privet Drive utcája csendes és békés volt ezen az õszi estén. Egyedül egy hosszú õsz szakállú idõs ember (rendívül furcsa kék talárban járta) az utat. Megállt a négyes házszám alatt és csak nézte a kerítésen üldögélõ macskát. Ám a macska amint megérezte a két fürkészõ szempárt, elkezdett közeledni a férfihoz. Egy pillanattal késõbb a macska helyén már egy idõsödõ, fekete hajú nõ állt, hosszú zöld talárban.
-Jóestét kedves Minerva!-a férfi barátságos ám mégis szomorú hangon szólalt meg.
-Mondja Albus, igazak a hírek?-kérdezte aggodalmasan, kissé sürgetve a hölgy.
-Attól félek igen. A jók és a rosszak egyaránt.-Dumbledore szemébõl egy kósza könnycsepp bukkant elõ, de nem is foglalkozott ezzel. Átható tekintetével figyelte a professzor asszony reakcióját, akinek az arca már-már falfehérré vált.
-Szent Merlin! Lily és James... Na és a gyerekek? Tényleg látszódik a hely ahol...-akadt meg hirtelen és felnézett a másik varázsló szemébe.
-Gondoskodtam róluk. Már úton vannak ide Hagriddal és igen, látszódik. A fiúnak a homlokán a lánynak pedig egy másik átok okozta sérülés látszódik a nyakán. Õt nem érte a halálos átok... Voldemort tudta, hogy Cathienek nagy hasznát veheti a képessége miatt, de õ mindenáron védeni akarta a bátyját.-nem kellet sokat várni egy hatalmas motor közeledett a kint álldogálók felé. A jármû használója egy szintén nagy, mondhatni óriás termetû férfi volt. Kézében két pólyával indult meg a két tanár felé, miután leszállt a motorról.
-Dumbledore professzor, McGalagony professzor!-biccentett az óriás és átnyújtotta a nagyobb pólyába takart csecsemõt.
-Minden rendben ment Hagrid?-kérdezte az asszony.
-Hát persze! A kis Harry el is szundított amikor átrepültünk Bristol fölött. Mit ne mondjak Cathievel már nem volt ilyen egyszerû. Õ az út nagy részét végig sírta, hiába nyugtattam nem lett jobb. Biztos jobban megrémítették a történtek.-ekkor a kisebb pólyába csomagolt gyermeket kezdte vizsgálni, aki tehát a kislány volt.
-Cathiet nem itt fogjuk elhelyezni Dumbledore professzor?-kérdezte Hagrid, mikor látta, hogy esze ágában sincs átvennie a másik csecsemõt, hogy a testvére mellé helyezze.
-Sajnos nem tehetem. Van egy mugli család akik jóban voltak Lilyékkel...persze a varázserejükrõl semmit nem tudtak. Úgy gondolom náluk lesz a legnagyobb biztonságban.-átvette a kislányt a hüppögõ óriás karjaiból, vetett egy utolsó pillantást az idõsebbik Potterre majd elhopponált.
Londonban nem messze a Big Bentõl egy kis utcában a Vascos házaspár éppen a mindennapi teendõiket végezte amikor kopogást hallottak az ajtó felõl.
-Hagyd drágám, majd én nyitom!-mondta Ava, mire férje visszatért a tévénézéshez. A nõ kinyitotta az ajtót, de nem számított arra, hogy egy hosszú, õsz szakállú férfi, fura ruhában egy gyerekkel jelenik meg az ajtaja elõtt.
-Szép estét kívánok hölgyem!-Dumbledore teljes nyugodtsággal beszélt. Elmondta, hogy tudja milyen jó kapcsolatban álltak a Potter családdal, de sajnálattal kell közölnie, hogy pár órával ezelõtt mindketten életüket vesztették. A nõ teljesen lesokkolt. Lily Evans rendkívül jó barátja volt már kicsi kora óta, de mostmár nincs többé... Hirtelen ötlettõl vezérelve beinvitálta a küszöbön álló férfit, hogy ne a hidegben kelljen elmesélnie a történteket. Lesley felesége búskomor arcát látva kikapcsolta a tévét. Eléggé megdöbbentette Dumbledore látványa de ezzel most nem is foglalkozott. Leültek a konyhaasztalhoz és az idõs varázsló folytatta is tovább a történetet. Elmondta, hogy Lily és James valójában varázslók voltak és, hogy õ maga is az, csakúgy mint a gyermekek. Mesélt a lány különleges képességérõl, hogy 8 éves korától a minisztériumban kell tanulnia és, hogy tizennégy éves korában neki is a Roxfortba kell majd járnia a többi diákkal együtt. Arra kérte õket, hogy legyenek a kislány gyámjai, és segítsék õt mindenben. Mivel saját gyermekük nem lehetett (lévén Ava meddõ volt) természetesen elvállalták a gyámságot. Dumbledore viszont megeskette õket, hogy a varázsvilágról senkinek sem beszélnek, még Cathienek sem. A nevét azért kell megváltoztatni, mert a környéken elég sok volt halálfaló élt, és nem szeretnék a tudtukra adni, hogy az ifjabbik Potter náluk lakik. Legalábbis egyenlõre még nem. Így született meg a döntés, miszerint a lány ideiglenes neve Louisana Prudence Vascos.
YOU ARE READING
Catherine Lily Potter a Tűz hercegnője(Harry Potter fanfiction)
FanfictionA híres Catherine Lily Potter a másik kiválasztott, aki birtokolja AZ erőt, a minisztérium legnagyobb csillaga stb... Ezeket mondogatják rólam, pedig én is csak egy átlagos varázsló vagyok. Már ha lehet egy varázslót átlagosnak mondani.