3.

272 8 3
                                    


POV Emma

Ik werd wakker door een omroep door de trein. Ik luisterde er aandachtig naar. Nog iets meer dan een half uurtje en dan moest ik snel overstappen. Ik had maar een kleine 5 minuten om naar de trein te komen, dus ik moest ook nog haasten ook.

Ik pakte een flesje water uit mijn rugzak en nam er een slok van. Ik stopte hem weer in mijn tas en ik pakte mijn telefoon er weer bij. Ik checkte mijn mail, ah: een mailtje van Ajax!

Beste Emma de Groot,

Heel fijn dat je maandag gelijk kan beginnen, we kijken er heel erg naar uit. Ik heb een schema voor je gemaakt voor de komende week. Hij staat in de bijlage als je hem zoekt. Tot maandag!

Met sportieve groeten,

Team Ajax

Ik keek in mijn bijlage: Maandag: Het team, trainers en personeel ontmoeten, behandelingen. Dinsdag: behandelingen en bij de training helpen. Woensdag: vrij. Donderdag: behandelingen en spelers in de gaten houden. Vrijdag: komende wedstrijd bespreken.

Dat was mijn schema voor komende week. Het zag er prima uit en natuurlijk ga ik ook niet meteen zeuren over mijn schema als ik nog niet eens begonnen ben. Ik had er zo onwijs veel zin in!

Morgen is mijn laatste vrije dag, dus die ga ik doorbrengen met mijn huisgenoot en beste vriendin, Shay. Shay en ik zijn al heel lang beste vriendinnen en we doen bijna alles samen. Helaas is dat dus door het geval met Nick minder geworden, maar nu kunnen we weer samen dingen gaat doen!

Langzaam kwam de trein tot stilstand en gingen de deuren open. Ik haastte me snel naar buiten en zocht het goede perron op voor mijn trein. Na even zoeken had ik hem gevonden en kon ik nog maar net naar binnen glippen via de sluitende deuren.

Ik ging zitten op een lege stoel en zette mijn tas naast me neer. Ik plugde mijn oortjes weer in en zette een afspeellijst van Martin Garrix op, heerlijk. Ik bewoog wat mee op de maat van de muziek met mijn hoofd en ik pakte mijn laptop er bij.

Ik nam een bestand voor mijn neus met wat informatie over de spelers die ik had gekregen. Ding die ik moet weten zoals: Hoeveel wegen ze, hun lengte, eventuele blessures, problemen. Dat soort dingen. Het is altijd wel interessant om door te lezen.

Na hem goed een paar keer doorgelezen te hebben sloot ik mijn laptop af en stopte ik hem terug in mijn tas. Ik pakte mijn flesje water erbij en nam een paar grote slokken. Ik appte Shay dat ik zo alleen nog even met de tram moest en dat ik er daarna zou zijn en liet me weer achterover zakken.

Na ongeveer een halfuurtje kwam ik aan op Amsterdam Centraal. Ik pakte mijn spullen van mijn stoeltje en liep ermee naar de poortjes. Ik checkte uit en liep naar de tramhalte waar ik geduldig wachtte op mijn tram. Na even gewacht te hebben was mijn tram er. Ik checkte in en ging zitten op een van de lege stoeltjes. Het was ook mega vroeg dus er was bijna niemand op straat.

Na en paar minuten stopte de tram bij mijn halte. Ik bedankte de man en wenste hem nog een fijn weekend en stapte uit. Ik keek tevreden naar mijn appartement die ik samen met Shay deelde. Ik stak de sleutel in het gat en opende de deur.

"Shay, ik ben er!" gilde ik door het appartement. "Jaaaa, je Berner eindelijk Juul!" gilde ze terug en vloog me om mijn nek. Ik lachte en knuffelde haar terug. "Ik heb je zo gemist" zei ze en keek me aan. "Ik jou ook zo erg, je wilt niet weten" zei ik.

"Morgen is mijn laatste vrije dag voor ik moet werken, dus we lubbende hele dag shoppen, want ik heb wel een leuke outfit nodig voor als ik moet werken" zei ik. "Ja, dat gaan we zeker doen!" zei ze enthousiast.

Shay wist ook al dat ik bij Ajax ging werken en zij kende de spelers al. Dat was het voordeel, want dan kon zij me een beetje bijpraten en voorstellen, want een sociale griet ben ik niet echt.

"Wanneer hebben we eindelijk training?" vroeg ik. Oh, dat had ik natuurlijk niet verteld. Ik hockey op een hoog niveau. Doordat ik wegging uit Utrecht ben ik naar een club naar Amsterdam geplaatst. En ik moet toegeven dat de lat in Utrecht best wel laag lag. Ik kijk uit naar mijn eerste training met het nieuwe team.

"Uhm...op dinsdag en op donderdag, maar soms hebben we ook een extra training" antwoordde ze me. "Heb je eigenlijk wel hockeyspullen?" vroeg ze. "Ja, ik heb een nieuwe stick en schoenen, maar als we morgen gaan shoppen moet ik ook even een sportswriter en broekje kopen, want die waren te klein geworden. "Oké, toppie" zei ze en lachte.

"Bah, we hebben niks meer in huis. Dan moeten we wat bestellen" antwoordde ze sarcastisch. "Oh he, wat vervelend" zei ik ook sarcastisch terug. "Ik bestel, jij installeert de bank" zei ze tegen mij.

Ik greep wat dekentjes overal en nergens vandaan en legde ze neer op de bank. Ook startte ik Netflix vast op en zich ik 'After' op. Man wat ben ik verliefd op die film.

Even later ging de bel en Shay deed open. "Hai, je had 2 pizza besteld?" zei de jongen. "Ja, dat klopt?" zei Shay meer vragend. "En jij kan 2 pizza's alleen op?" vroeg de jongen als teken dat hij mee wilde eten. "Nee, ik ben er ook nog" zei ik terwijl ik naar Shay liep die bij de deur stond. "Oh" was het enige wat de jongen kon uitbrengen. Shay betaalde en we liepen naar de bank.

Eenmaal op de bank schoten we keihard in de lach. "Oh" deden we de jongen na. We hadden tranen van het lachen, terwijl het eigenlijk niet zo grappig was. "OMG, AFTER IS ZOOL LEUK!" gilde ze. "Daarom heb ik hem ook uitgekozen" fluisterde ik en schoot weer in de lach. We namen bij een hap van de pizza en genoten van het warme eten.

Na nog wat films gekeken te hebben lagen we beiden op onze eigen bed in ons eigen kamer. Het was een lange en vermoeiende dag, dus slaap had ik wel verdient. En natuurlijk hadden Shay en ik heel wat bijgekleurd en had ik haar verteld over de zoveelste uitschieter met Nick.

'Het is nu eindelijk voorbij' met die gedachte viel ik tevreden en veilig in slaap.

❌❌❌

Heeyy, daar ben ik weer. Terug van weggeweest. Ik vind dit zo'n leuk boek om aan te schrijven, nu al😂 Geniet er van zo hij zeggen♥️

Update om: 00:44

❌❌❌

Self-control~ Ft Carel EitingWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu