Korang perasan tak kalau season 1 tentang halilintar
Kalau season 2 tentang taufan
Korang nak ke kalau saya wat lagi 5 elemental?
Tapi kat buku yang lain lah...saya dah tak nak sambung guna story yang sama.
😅😅Sentiasa support saya...okay
Thank you
Satu lagi...saya ada buat story tak ada kaitan dengan boboiboy,
Forever You're My Prince
Boleh support sekali?😊
Vote dan comment diperlukan
Haha😅 saya dah bebel panjang, kita sambung dibawah
Saja update sebab bosan tengah PKP kan?
Nah, untuk korang, saya update lagi❤
♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡
Klerk~
Terbuntang mata Taufan melihat apa yang ada dihadapannya kini.
"Wahhh, banyaknya ayah kau kumpul?" Taufan terpegun.
"Hmm tulah, aku pun hairan kenapa dia suka kumpul surat khabar. Dari dulu lagi." Kata fang.
"Okay, sekarang ni aku nak surat khabar 3 bulan lepas. Kau tau tak ayah kau letak kat mana?" Tanya Taufan.
"Tak apa, kita cari je dulu. Nanti mesti jumpa." Kata fang yakin.
Semakin dalam mereka masuk kedalam stor itu semakin banyak akhbar akhbar lama yang mereka berdua jumpa.
"Kau jumpa tak Fang?" Tanya Taufan.
"Aku jumpa yang bulan ni punya je. Mesti ada dekat sekitar sini." Kata Fang.
Cari punya cari, akhirnya mereka jumpa surat khabar yang mereka mahukan.
"Taufan, ini ke?" Tanya Fang.
Taufan meneliti dengan sebaiknya.
"Betul, itulah surat khabarnya." Kata Taufan.
Terus Taufan ambil akhbar itu dan membawanya keluar.
Terus mereka berdua duduk di atas pangkin itu semula.
"Kalau kau nak tahu, nilah kereta dia. Dia bawak kereta ni sebelum dia kemalangan. Dan sebelum kemalangan tu jugak dia kata dia nak buat kerja amal." Kata Taufan.
Kelopak matanya bergenang.
"Tapi, apa yang aku harapkan lain jadinya. Esoknya aku dapat tahu yang dia terlibat dalam kemalangan. Aku tahu dia kemalangan pun sebab mak angkat dia bagitau aku." Kata Taufan lagi.
Fang berkerut. 'Mak angkat?'
"Haish, tu cerita lainlah. Tu nanti nanti je lah aku cerita. Nak cerita pasal mak angkat ni lagi panjang kisah dia." Taufan mula membebel.
"Ha...yelah yelah. Sambung balik story kau." Kata Fang semula.
-
-
-Ting~
Menandakan massage masuk
"Erm?" Gempa mengangkat kening.
"Ouh, fon api." Terus dia mengabaikannya sahaja.
Ting~
Masuk lagi massage.
"Eh, fon ni. Mananya api ni?" Gempa mula membebel.
Mana dia tak marah, ringtone fon itu sudah mengganggu pembacaan komik kegemaran dia.
Terus tanpa ragu Gempa melihat content yang ada dalam massage telefon api.
-
-
-Api menggosok rambutnya memggunakan tuala menandakan dia baru sahaja selesai mandi.
"Eh? Mana aku letak fon aku?" Api panik.
"Aku letak kat ruang tamu kut."
Terus menuju keruang tamu.
Melihat gempa memegang fon dia membuatkan api amat cuak.
"Woi, suka hati je kau baca apa dalam fon orang." Marah api.
Terus dia merampas fon dari Gempa.
"Kau baca apa dalam fon aku?" Api curiga.
"Aku tak sempat nak baca sampai habis massage tu." Kata Gempa.
Terus api melihat screen fon dia.
'Your credit validity will expired on -----'
"Ouh, Celcom." Kata api selamba.
"Eih, lain kali mutekan fon kau...ganggu je." Terus Gempa menyambung pembacaannya.
Api terus meninggalkan ruang tamu.
"Fuh, nasib baik tak kantoi dengan Gempa pasal hal aku." Api memegang dada.
-
-
-"Tapi, macam mana aku boleh tak ingat kau Taufan. Okay, kalau betullah kau kembar aku." Tanya Halilintar.
"Takpe, aku ada. Aku teman kau sampai kau betul betul ingat siapa kau." Kata Taufan.
Manakala fang berada diluar bilik Halilintar.
Mereka sekarang berada di rumah halilintar.
Tentang reaksi mak angkat hali?
Tidak terkejut. Dia tahu itu bukan anaknya.
"Okay hali, nama kau halilintar. Aku panggil kau hali. Nama aku taufan. Kau nak panggil taufan? Fan? Aku tak kisah." Kata Taufan.
Dan kita ada 3 lagi adik. Gempa, Api, Air. Selebihnya nanti nanti kita terangkan. Kalau aku terangkan sekarang. Nanti kau pening. Sian kau." Kata Taufan.
"Jadi, aku ada 5 adik beradik?" Tanya Halilintar lagi.
"Iya. Kau anak sulung. Aku bawah kau." Kata Taufan lagi.
"Aku cuba untuk ingat. Terima kasih sebab kau cuba ingatkan aku." Kata halilintar.
"Takde masalah. Aku akan sentiasa tolong kau." Kata Taufan lagi.
Manakala fang diluar.
"Haih, bila dorang nak habis ni. Aku dah penat tunggu diorang ni dekat luar ni.
-
-
-Encik Hamid memandang kotak kotak khazanah yang sepertinya telah tersimpan lama dalam rumah itu.
Dia membuka salah satu kotak dan mengambil salah satu barang dalam kotak itu.
"Anak kau sihat je Ismail. Aku dah lama jumpa dia." Kata Encik Hamid sambil memegang keychain bintang berwarna biru kepunyaan halilintar.
☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆
Kenapa idea aku keluar camni.
Hahahaha.
Takpelah korang layan jelah eh.
Thank 6k readers.
Eh? Korang komen tau apa apa untuk aku tahu mana kelemahan aku.
Ataupun korang excited ke...
Vote and comment😚~
Enjoy your reading!!!❤❤❤❤
YOU ARE READING
Naluri Di Hati (5 Boboiboy) S1 & S2
FanfictionNALURI DI HATI S1 "Tak nak...hali tak nak duduk sini"...tangis halilintar. "Ibu, kita nak pergi mana...???" Tanya Taufan. "Siapa diorang ni, ibu?" Tanya Gempa. "Air, tolong Api, Air...huhuhuhuhu!!!!" Tangis Api. "Huh, tak payah nak hantarkan. Air bo...