🌈Bab 7🌈

29 3 1
                                    

Hye guysss!!  Selamat hari raya!! Maaf zahir dan batin!! Sorry cerita ni byk kekurangan dri sy sendiri. Tak berapa betul imbuhan or tanda baca or kesalahan tatabahasa. Minta ampun, ya?

Stay safe! Stay at home!

Warning!! This ch contain a lot of cringe and cliche part. So muchh ants will come to ur phone or laptop when u read this.

Sis dah warn awal awal. Mohon jgn kecam!!! Hahaha

Enjoy reading!!


Hariku,
Harus dipenuhi dengan kehadiranmu,
Sayangku,

Fikiranku,
Hanya dipenuhi dengan senyumanmu,

Alangkah indah, jika dirimu sentiasa disisiku sayangku,
Berikan ku, hanya satu
hanya satu, lagu
(Bedroom Sanctuary, Lagu)

Zahra's pov

Langkah aku lajukan tanpa melihat belakang. Orang disekeliling memandang aku pelik, dihiraukan begitu saja.

Jururawat dan doktor juga hairan. Baru tersedar yang aku salah seorang pesakit disini, mereka mula mengejar aku. Langkah aku atur lebih laju.

Sekilas aku pandang belakang, kelihatan beberapa jururawat lelaki dan pengawal keselamatan turut serta mengejar aku.

Keluar dari bangunan, terus aku cari tempat tersorok untuk sembunyi. Dan, semak juga tempat aku pilih untuk sembunyi. Baju hospital ini pun hijau warnanya. Memang kena sangat dengan situasi aku sekarang ini.

Dari dalam semak aku perhati mereka yang mengejar aku itu mula berpecah kepada dua pasangan. Dua ke kana, dua ke kiri.

Hailah! Nak kejar aku yang sorang ini pun perlu orang yang ramai ke? Apalah diorang ni! Tepuk dahi sendiri.

Nak gelak pun ada. HAHAHAHA!

Dah nampak macam line clear, aku keluar dari tempat persembunyian. Sekitar luar bangunan ini aku perhati. Besar dan gah gitu. Hospital
inilah tempat pertemuan pertama aku dengan Luqman.

Dia doktor yang sangat berdedikasi, sangat bijak dan tak pernah putus asa. Selagi dia tak dapat apa yang dia nak, dia tetap usaha untuk dapatkannya. Tapi, paling penting dia kacak. Hotzz sangat!!

Badan tinggi lampai, tegap berotot, muka ala-ala Tom Cruise gitu. Tapi, dia Tom Cruise versi Malaysia. Senyuman dialah yang membuatkan hati ini jatuh. Jatuh ke dalam lautan cinta.

Haih! Mengeluh berat aku akhirnya. Masih susah sangat ke kau nak move on dari Luqman ni, Zahra?

Okay. Jom stop cakap pasal Luqman.

Kaki aku bawa menuju ke belakang bangunan hospital. Tak salah aku belakang ini ada tasik dan pemandangannya indah pada waktu pagi. Tempat beriadah juga turut ada.
Khas untuk pesakit dan pelawat yang nak tenangkan fikiran daripada terperuk di dalam wad.

Dan, sekali lagi Luqman bermain di benak fikiran ini. Luqman yang tunjukkan aku semua ni. Dia bawa aku ke sini.

Semuanya masih sama seperti empat tahun lepas. Cuma pemandangan malam hari ini, jarang aku dapat lihat. Tak sangka malam ini terdapat bulan purnama.

Dihadapan tasik aku berdiri. Memandang bulan yang mengambang penuh di hadapan aku ini. Cahayanya terbias indah di permukaan tasik ini. Sangat cantik untuk menerangi kedinginan malam yang kian menyelubungi tubuh aku.

Oh My Hubby!Where stories live. Discover now