🌸Bab 1🌸

58 4 0
                                    

Abaikan typo

Don't say goodbye 꿈이 서라도 하여지 지마라요 움영이 라면 , 내 서늘 잡바줘요

슬븐 밤이 오지않도록 , 곁테있어줘요
내가 기다련 그 사람이 맞아면
(Song Haye, Goodbye)

Zahra's pov

Jam dinding menunjukkan pukul 9:00 malam. Setengah jam lagi, baru aku tutup kedai ni. Haih! Sunyinya kedai pada waktu ni.

Assalammualaikum everyone!😊🙌
Nama aku Zahra Haya Binti Professor Yazid Amin. Cantik kan nama aku. Jelous tak? Hehe

Okay

Winky Chic Bakery Shop ialah kedai aku. Asalnya, kedai ini kepunyaan Nek Isah iaitu nenek aku. Dulu masa nenek punya kedai ni, tema kedai ni lebih kepada tradisional. Selepas itu, nenek serahkan kepada ibu aku, Puan Roziah.

Ibu kekalkan tema tradisional cuma dia hiaskan sedikit dengan warna yang lebih kontra untuk menarik perhatian ramai. Selepas itu, akulah punya kedai ni.

Aku cuma tambah elemen moden memandangkan ini abad ke-21.Plus, elemen fantasi sebab aku ni kaki berangan ala-ala disneyland. Prince Charming sudah tentunya ada. Keke

Bukan sekadar kek, roti dan biskut yang dijual di sini, bahkan kuih muih tradisional juga ada. Onde-onde, bingka pandan, kuih seri muka, kuih apam dan selain itu juga terdapat coklat buatan sendiri dijual disini.

Tersimpang jauh nampaknya.😅 Done for introduction.

Ting! Ting!

Bunyi pintu kedai dibuka dari luar. Pelanggan datang. Seorang lelaki berhoodie hitam menapak.

"Selamat Datang!" ucapku girang dari kaunter. Oh, lupa nak bagitau. Selalunya kalau malam, aku ambil alih kerja semua pekerja. Aku suka bersendirian dekat kedai ni. Bau roti, biskut dan coklat ini menenangkan aku. Tapi kekadang melaparkan aku.😅

Lelaki itu tinggi, boleh tahan juga bentuk badannya.

Ya Allah, sempat pulak kau usha dia,ya?

Lalu, tanganku mengetuk kepala sendiri sebelum beristighfar perlahan. Ingat! Jaga mata! Jaga hati!

Pelanggan itu menuju ke rak yang menempatkan pelbagai jenis coklat.
Mungkin sedang memilih mana yang berkenan dihati.

Aku mengambil phone Samsung Galaxy S10+ di dalam beg sandang aku. Waktu ini mesti banyak yang diorang bualkan dalam grup sekawan kami. Entah apa yang dibualkannya. Maklumlah, semua sudah bekerja. Jumpa pun jarang dan phone inilah satu-satunya medium untuk kami bersua muka, berbual-bual dan calls.

Sedang aku gelak sorang membaca chat dari grup BFF kami, terdengar bunyi deheman seseorang. Eh? Bukan aku seorang aje ke dalam kedai ni?

Seram..

Tok! Tok!

Meja kaunter diketuk. Aku mendongak melihat siapakah gerangan yang mengetuk meja tadi.Kalau ia kak pon(singkatan bgi pontianak) macam mana?

Lelaki berhoodie hitam tadi.

Aku tengok meja kaunter. Takde coklat atau biskut pun. Dia nak beli ke tidak sebenarnya ni.

"Encik nak apa,ya?" soal aku sambil memaniskan muka. Pelanggan mesti kena layan dengan baik. Kalau tak, dia tak beli. Sekurang-kurangnya dia belilah satu coklat ke, ada juga duit yang aku dapat.

Jari telunjuknya menunjuk ke arah rak kaca yang menempatkan kek yang berbentuk puteri Disneyland. Lupa pulak aku, yang rak kaca tu berkunci.
Cuma waktu pagi je, rak kaca tu tak berkunci.

Oh My Hubby!Where stories live. Discover now