Mairie de Paris, XVIIIe arrondissement, mort à domicile n°8 402, rapport n°1 :
Iʟ ᴇsᴛ 8ʜ02 ᴍᴀʀᴅɪ ᴅᴇʀɴɪᴇʀ (ᴍᴀʀᴅɪ 26 ᴊᴀɴᴠɪᴇʀ 2027) ʟᴏʀsϙᴜ'ᴜɴ ʜᴀʙɪᴛᴀɴᴛ ᴅᴇ ɴᴏᴛʀᴇ ϙᴜᴀʀᴛɪᴇʀ ᴍᴇᴛ ғɪɴ ᴀ̀ sᴇs ᴊᴏᴜʀs. Lᴇs ᴀɴᴀʟʏsᴇs ᴅᴜ ʟᴀʙᴏʀᴀᴛᴏɪʀᴇ ᴅᴏɪᴠᴇɴᴛ ʟᴇ ᴠᴇ́ʀɪғɪᴇʀ ᴍᴀɪs ᴀᴜ ᴠᴜ ᴅᴇs ɴᴏᴍʙʀᴇᴜsᴇs ʙᴏɪ̂ᴛᴇs ᴅᴇ ᴄᴀᴄʜᴇᴛs ᴇ́ᴘᴀʀᴘɪʟʟᴇ́ᴇs ᴀᴜᴛᴏᴜʀ ᴅᴇ ʟᴜɪ, sᴀ ᴍᴏʀᴛ sᴇʀᴀɪᴛ ᴅᴜᴇ ᴀ̀ ᴜɴᴇ sᴜʀᴄᴏɴsᴏᴍᴍᴀᴛɪᴏɴ ᴅᴇ ᴄᴇs ᴍᴇ́ᴅɪᴄᴀᴍᴇɴᴛs. Lᴀ ᴘɪsᴛᴇ ᴅᴇ ʟ'ᴀᴄᴄɪᴅᴇɴᴛ ᴇsᴛ ᴛʀᴇ̀s ᴠɪᴛᴇ ᴇ́ᴄᴀʀᴛᴇ́ᴇ ᴄᴀʀ ɪʟ ɴᴇ ᴘʀᴇ́sᴇɴᴛᴇ ᴀᴜᴄᴜɴᴇ ᴛʀᴀᴄᴇ ᴅᴇ ᴠɪᴏʟᴇɴᴄᴇ ᴀᴜ ᴠɪsᴀɢᴇ ϙᴜɪ ᴀᴜʀᴀɪᴛ ᴘᴜ ᴛᴇ́ᴍᴏɪɢɴᴇʀ ᴅ'ᴜɴᴇ ᴘʀɪsᴇ ғᴏʀᴄᴇ́ᴇ ᴅᴇ ᴄᴇs ᴄᴀᴄʜᴇᴛs. Lᴀ ᴘɪsᴛᴇ sᴇʀᴀ ɴᴇ́ᴀɴᴍᴏɪɴs ᴇxᴘʟᴏʀᴇ́ᴇ. Eɴ ʀᴇᴠᴀɴᴄʜᴇ, ʟ'ᴇ́ᴛᴀᴛ ᴅᴇ ʟ'ᴀᴘᴘᴀʀᴛᴇᴍᴇɴᴛ ᴅᴜ ᴄᴏɴᴄᴇʀɴᴇ́ ᴀ ᴇ́ᴛᴇ́ sᴏᴜʀᴄᴇ ᴅ'ɪɴᴛᴇʀʀᴏɢᴀᴛɪᴏɴs. Lᴀ ᴄʜᴀᴍʙʀᴇ ᴅᴇ ʙᴏɴɴᴇ ᴏᴜ̀ ɪʟ ᴠɪᴠᴀɪᴛ sᴇᴜʟ ᴀᴠᴇᴄ sᴏɴ ᴄʜᴀᴛ ᴇ́ᴛᴀɪᴛ ᴅᴀɴs ᴜɴ ᴇ́ᴛᴀᴛ ᴅᴇ́ᴘʟᴏʀᴀʙʟᴇ. Oɴ ᴘᴇᴜᴛ ᴄʟᴀɪʀᴇᴍᴇɴᴛ ᴠᴏɪʀ sᴜʀ sᴇs ᴘᴏɪɴɢs ᴇᴛ sᴇs ᴘɪᴇᴅs ᴅᴇs ᴍᴀʀϙᴜᴇs ᴍᴏɴᴛʀᴀɴᴛ ϙᴜ'ɪʟ ᴇsᴛ ᴀ̀ ʟ'ᴏʀɪɢɪɴᴇ ᴅᴇ ᴄᴇ ᴄʜᴀᴏs. Sᴀ ᴍᴀɪɴ ᴅʀᴏɪᴛᴇ, ᴘʟᴜs ᴘᴀʀᴛɪᴄᴜʟɪᴇ̀ʀᴇᴍᴇɴᴛ, ᴘʀᴇ́sᴇɴᴛᴇ ᴜɴᴇ ʙʟᴇssᴜʀᴇ ᴅᴇ ɢʀᴀᴠɪᴛᴇ́ ᴍᴏʏᴇɴɴᴇ ᴍᴀɪs ɴᴇ́ɢʟɪɢᴇ́ᴇ ϙᴜɪ ᴀᴜʀᴀɪᴛ ᴘᴜ ᴇɴᴛʀᴀɪ̂ɴᴇʀ ʟᴀ ᴍᴏʀᴛ, ᴀ̀ ʟᴏɴɢ ᴛᴇʀᴍᴇ, sᴀɴs ʟᴇs sᴏɪɴs ᴀᴅᴀᴘᴛᴇ́s. Sᴇᴜʟ ᴜɴ ʙᴀɴᴅᴇᴀᴜ ᴇɴsᴀɴɢʟᴀɴᴛᴇ́ ᴛᴇɴᴛᴀɪᴛ ᴅᴇ sᴏɪɢɴᴇʀ ᴄᴇᴛᴛᴇ ᴘʟᴀɪᴇ. Lᴀ ᴍᴀᴊᴇᴜʀᴇ ᴘᴀʀᴛɪᴇ ᴅᴜ ғᴀɪʙʟᴇ ᴍᴏʙɪʟɪᴇʀ ᴘʀᴇ́sᴇɴᴛ ᴀ ᴇ́ᴛᴇ́ ᴅᴇ́ᴛʀᴜɪᴛᴇ ᴀ̀ ʟᴀ ᴍᴀɪɴ, sᴀɴs ʟᴇ ᴍᴏɪɴᴅʀᴇ ᴏᴜᴛɪʟ. Sᴜʀ ʟᴇ sᴏʟ ᴇ́ᴛᴀɪᴇɴᴛ ᴇ́ᴄʜᴏᴜᴇ́ᴇs ᴘʟᴜsɪᴇᴜʀs ʙᴏᴜᴛᴇɪʟʟᴇs ᴇᴛ ᴄᴀɴᴇᴛᴛᴇs ᴅ'ᴀʟᴄᴏᴏʟs ᴅᴇ ᴅɪғғᴇ́ʀᴇɴᴛᴇs ᴄᴏɴᴄᴇɴᴛʀᴀᴛɪᴏɴs ᴇᴛ ᴅᴇ ᴛʀᴇ̀s ɴᴏᴍʙʀᴇᴜx ᴍᴇ́ɢᴏᴛs ᴅᴇ ᴄɪɢᴀʀᴇᴛᴛᴇs. Lᴇ sᴛᴜᴅɪᴏ ᴇ́ᴛᴀɪᴛ ɪᴍᴘʀᴇ́ɢɴᴇ́ ᴅ'ᴜɴᴇ ᴏᴅᴇᴜʀ ᴅᴇ ᴛᴀʙᴀᴄ ᴀᴜ-ᴅᴇʟᴀ̀ ᴅᴜ sᴜᴘᴘᴏʀᴛᴀʙʟᴇ. Dᴇ ʟ'ᴀɴɪᴍᴀʟ ᴀᴠᴇᴄ ʟᴇϙᴜᴇʟ ɪʟ ᴘᴀʀᴛᴀɢᴇᴀɪᴛ ʟᴀ ϙᴜɪɴᴢᴀɪɴᴇ ᴅᴇ ᴍᴇ̀ᴛʀᴇs ᴄᴀʀʀᴇ́s, ɪʟ ɴᴇ ʀᴇsᴛᴇ ϙᴜ'ᴜɴ ᴄᴀᴅᴀᴠʀᴇ. Sᴏɴ ᴄᴏʀᴘs, ᴇɴ ᴅᴇ́ᴄᴏᴍᴘᴏsɪᴛɪᴏɴ, ᴘʀᴇ́sᴇɴᴛᴇ ᴅᴇ ɴᴏᴍʙʀᴇᴜx ᴄᴏᴜᴘs, ᴍᴀɪs ᴀᴜssɪ ᴅᴇs ᴍᴏʀsᴜʀᴇs. Lᴇ ᴄʜᴀᴛ, sᴜ̂ʀᴇᴍᴇɴᴛ ᴛᴜᴇ́ ᴘᴀʀ sᴏɴ ᴍᴀɪ̂ᴛʀᴇ, ᴇsᴛ ʀᴇsᴛᴇ́ ᴘᴇɴᴅᴀɴᴛ ᴘʟᴜsɪᴇᴜʀs ᴊᴏᴜʀs, ɢɪsᴀɴᴛ ᴀᴜ ʙᴇᴀᴜ ᴍɪʟɪᴇᴜ ᴅᴇ ᴄᴇᴛᴛᴇ ᴘɪᴇ̀ᴄᴇ ᴍᴀᴄᴀʙʀᴇ. L'ʜᴏᴍᴍᴇ ɴ'ᴀ ʀɪᴇɴ ғᴀɪᴛ ᴘᴏᴜʀ ᴛᴇɴᴛᴇʀ ᴅᴇ sᴇ ᴅᴇ́ʙᴀʀʀᴀssᴇʀ ᴅᴜ ᴄᴏʀᴘs.
Sᴇʟᴏɴ ʟᴇ ᴠᴏɪsɪɴᴀɢᴇ, Sᴀᴍ Mᴇʀʟɪᴏᴢ, ʟ'ʜᴏᴍᴍᴇ ᴅᴇ́ᴄᴏᴜᴠᴇʀᴛ, sᴏʀᴛᴀɪᴛ ᴘᴀʀғᴏɪs ʟᴀ ᴊᴏᴜʀɴᴇ́ᴇ ᴀᴠᴀɴᴛ ᴅᴇ ɴᴇ ᴘʟᴜs ғᴀɪʀᴇ ʟᴇ ᴍᴏɪɴᴅʀᴇ ʙʀᴜɪᴛ, ᴀʟᴏʀs ϙᴜ'ɪʟ ᴇ́ᴛᴀɪᴛ ᴇɴᴛᴇɴᴅᴜ ᴄʜᴀϙᴜᴇ ɴᴜɪᴛ ᴍᴇɴᴀɴᴛ ᴅᴇs ᴄᴏɴᴠᴇʀsᴀᴛɪᴏɴs sᴇᴜʟ, ᴅᴜ ʟᴇᴠᴇʀ ᴀᴜ ᴄᴏᴜᴄʜᴇʀ ᴅᴜ sᴏʟᴇɪʟ, ᴇᴛ ᴄᴇ ᴘᴇɴᴅᴀɴᴛ ʟᴇs ᴛʀᴏɪs ᴍᴏɪs ᴘʀᴇ́ᴄᴇ́ᴅᴀɴᴛ sᴀ ᴍᴏʀᴛ. Iʟ ʏ ᴀ ᴅᴇ ᴄᴇʟᴀ ᴠɪɴɢᴛ ᴊᴏᴜʀs, ɪʟ ᴀ ϙᴜɪᴛᴛᴇ́ ʟᴇs ʟɪᴇᴜx ᴘᴏᴜʀ ϙᴜᴇʟϙᴜᴇs ᴊᴏᴜʀs ᴀᴠᴀɴᴛ ᴅᴇ ʀᴇᴠᴇɴɪʀ ᴇɴ ᴘʟᴇɪɴᴇ ɴᴜɪᴛ, ʟ'ᴀɪʀ ᴘᴇʀᴅᴜ, ᴀ̀ ᴇɴ ᴄʀᴏɪʀᴇ sᴇs ᴠᴏɪsɪɴs. Qᴜᴇʟϙᴜᴇs ʜᴀʙɪᴛᴀɴᴛs ᴅᴜ ϙᴜᴀʀᴛɪᴇʀ ʀᴇᴄᴏɴɴᴀɪssᴇɴᴛ ʟ'ᴀᴠᴏɪʀ ᴄʀᴏɪsᴇ́ ʟᴇ sᴏɪʀ ᴅᴜ 7 ᴊᴀɴᴠɪᴇʀ ; ɪʟ ᴅᴇ́ᴀᴍʙᴜʟᴀɪᴛ ᴅᴀɴs ʟᴀ ʀᴜᴇ, ʟᴇs ʏᴇᴜx ᴇxᴏʀʙɪᴛᴇ́s, sᴇᴍʙʟᴀɴᴛ ɴ'ᴀᴘᴇʀᴄᴇᴠᴏɪʀ ᴘᴇʀsᴏɴɴᴇ ᴇᴛ ᴏʙʟɪɢᴇᴀɴᴛ ʟᴇs ɢᴇɴs ᴀ̀ s'ᴇ́ᴄᴀʀᴛᴇʀ ᴅᴇ sᴏɴ ᴄʜᴇᴍɪɴ ᴘᴏᴜʀ ɴᴇ ᴘᴀs ᴇ̂ᴛʀᴇ ᴘᴇʀᴄᴜᴛᴇ́s. Cᴇʟᴀ ᴍᴇ̀ɴᴇ ᴀ̀ ᴘᴇɴsᴇʀ ϙᴜ'ɪʟ ᴇ́ᴛᴀɪᴛ sᴜᴊᴇᴛ ᴀ̀ ʟᴀ ғᴏʟɪᴇ. Cᴇᴛ ᴇ́ᴛᴀᴛ sᴇʀᴀɪᴛ ʟᴀ sᴏᴜʀᴄᴇ ᴅᴜ sᴏʀᴛ ᴅᴇ ʟ'ᴀɴɪᴍᴀʟ.
Aᴜ-ᴅᴇʟᴀ̀ ᴅᴇ ʟ'ᴏʙsᴇʀᴠᴀᴛɪᴏɴ, ɴᴏᴜs ᴀᴠᴏɴs ᴄᴏᴍᴍᴇɴᴄᴇ́ ᴀ̀ ᴇɴϙᴜᴇ̂ᴛᴇʀ sᴜʀ sᴇs ʀᴇʟᴀᴛɪᴏɴs, ᴘᴏᴜʀ ᴠᴇ́ʀɪғɪᴇʀ ʟᴇs ᴄɪʀᴄᴏɴsᴛᴀɴᴄᴇs ᴅᴜ ᴅᴇ́ᴄᴇ̀s. Iʟ ɴᴇ ᴠɪᴠᴀɪᴛ ᴘᴀs ᴅᴀɴs ʟᴇ ϙᴜᴀʀᴛɪᴇʀ ᴍᴀɪs ʏ ᴛʀᴀᴠᴀɪʟʟᴀɪᴛ ᴊᴜsϙᴜ'ᴀ̀ ɪʟ ʏ ᴀ ᴘʟᴜs ᴅᴇ ϙᴜᴀᴛʀᴇ ᴍᴏɪs ᴅᴀɴs ᴜɴᴇ ᴘᴇᴛɪᴛᴇ ʙᴏᴜʟᴀɴɢᴇʀɪᴇ ᴏᴜ̀ ɪʟ ᴀ ᴅᴇ́ᴍɪssɪᴏɴɴᴇ́ sᴀɴs ᴘʀᴇ́ᴀᴠɪs, ᴀᴘʀᴇ̀s ᴀᴠᴏɪʀ ᴇᴜ ᴜɴ ᴄᴏᴍᴘᴏʀᴛᴇᴍᴇɴᴛ ᴇ́ᴛʀᴀɴɢᴇ ᴘᴇɴᴅᴀɴᴛ ϙᴜᴇʟϙᴜᴇs ᴊᴏᴜʀs ᴇᴛ ᴜɴ ᴀʀʀᴇ̂ᴛ ᴍᴀʟᴀᴅɪᴇ sᴀɴs ᴘʀᴇᴜᴠᴇ ᴅ'ᴜɴ ᴍᴇ́ᴅᴇᴄɪɴ. Iʟ ᴠɪᴠᴀɪᴛ ᴀ̀ ᴇɴᴠɪʀᴏɴ ᴜɴᴇ ᴅᴇᴍɪ-ʜᴇᴜʀᴇ ᴅᴇ ʟᴀ̀, ᴍᴀɪs ᴀ ᴅᴇ́sᴇʀᴛᴇ́ sᴏɴ ʟᴏɢᴇᴍᴇɴᴛ ɪʟ ʏ ᴀ ᴘᴇᴜ, ᴅ'ᴀᴘʀᴇ̀s sᴇs ᴘᴀʀᴇɴᴛs. Lᴀ̀-ʙᴀs, ᴅᴇ ɴᴏᴍʙʀᴇᴜsᴇs ᴘᴇʀsᴏɴɴᴇs ᴅɪsᴀɪᴇɴᴛ ʟᴇ ᴄᴏɴɴᴀɪ̂ᴛʀᴇ, ᴍᴀɪs sᴇᴜʟᴇᴍᴇɴᴛ ᴅᴇ ᴍᴀɴɪᴇ̀ʀᴇ sᴜᴘᴇʀғɪᴄɪᴇʟʟᴇ, ᴘᴀʀ ᴅᴇs ʙᴀɴᴀʟɪᴛᴇ́s ᴇ́ᴄʜᴀɴɢᴇ́ᴇs ᴅᴇ ᴛᴇᴍᴘs ᴀ̀ ᴀᴜᴛʀᴇ. Lᴀ ᴘᴇʀsᴏɴɴᴇ ᴀᴠᴇᴄ ϙᴜɪ ɪʟ ᴀ ᴘᴀʀʟᴇ́ ʟᴇ ᴘʟᴜs ʟᴏɴɢᴛᴇᴍᴘs ᴇᴛ ʟᴇ ᴘʟᴜs sᴇ́ʀɪᴇᴜsᴇᴍᴇɴᴛ, ɪʟ ʏ ᴀ ϙᴜᴀᴛʀᴇ ᴍᴏɪs ᴇᴛ ᴅᴇᴍɪ ᴅᴇ ᴄ̧ᴀ, ᴇsᴛ ᴜɴ ᴠɪᴇɪʟ ʜᴏᴍᴍᴇ ᴅᴜ ϙᴜᴀʀᴛɪᴇʀ, M. Bᴇʀɴᴀʀᴅ Dᴜᴄʜᴍᴀɪɴ, ʟᴇ ɢᴀʀᴅɪᴇɴ ᴅᴇ ʟ'ɪᴍᴍᴇᴜʙʟᴇ ᴅ'ᴇɴ ғᴀᴄᴇ. M. Sᴀᴍ Mᴇʀʟɪᴏᴢ sᴇʀᴀɪᴛ ᴠᴇɴᴜ ʟᴇ ᴠᴏɪʀ ᴘᴏᴜʀ ʟᴜɪ ᴅᴇᴍᴀɴᴅᴇʀ ᴅᴇs ʀᴇɴsᴇɪɢɴᴇᴍᴇɴᴛs sᴜʀ Aʟᴍɪᴀ Fᴇʀsᴇᴛᴛᴀ, ʟᴀϙᴜᴇʟʟᴇ ᴇsᴛ ᴅᴇ́ᴄᴇ́ᴅᴇ́ᴇ ʟᴀ sᴇᴍᴀɪɴᴇ sᴜɪᴠᴀɴᴛᴇ, ʟᴇ 27 sᴇᴘᴛᴇᴍʙʀᴇ 2026. Oɴ ᴀ ᴇɴsᴜɪᴛᴇ ᴅᴇ́ᴄᴏᴜᴠᴇʀᴛ ϙᴜ'ɪʟ ᴇᴍᴘʀᴜɴᴛᴀɪᴛ ʟᴇ ᴍᴇ̂ᴍᴇ ᴛʀᴀᴊᴇᴛ ϙᴜᴏᴛɪᴅɪᴇɴ ϙᴜᴇ ʟᴀ ᴊᴇᴜɴᴇ ғᴇᴍᴍᴇ, ᴀᴜx ᴍᴇ̂ᴍᴇs ʜᴏʀᴀɪʀᴇs, ᴄᴇ ϙᴜɪ ɴ'ᴇxᴄʟᴜᴛ ᴘᴀs ᴜɴᴇ ʀᴇʟᴀᴛɪᴏɴ ᴘʟᴜs ᴏᴜ ᴍᴏɪɴs ɪɴᴛɪᴍᴇ. Eɴ ᴇғғᴇᴛ, ɪʟ ᴀᴠᴀɪᴛ ᴘʀᴇ́ᴛᴇɴᴅᴜ ᴇ̂ᴛʀᴇ sᴏɴ ᴄᴏᴜsɪɴ, ᴛᴀɴᴅɪs ϙᴜᴇ ʟᴇs ʀᴇɢɪsᴛʀᴇs ɴᴏᴜs ᴏɴᴛ ʀᴇ́ᴠᴇ́ʟᴇ́ ϙᴜ'ɪʟ ɴ'ᴇɴ ᴇ́ᴛᴀɪᴛ ʀɪᴇɴ. Nᴇ́ᴀɴᴍᴏɪɴs, ɪʟs ɴ'ᴏɴᴛ ᴊᴀᴍᴀɪs ᴇ́ᴛᴇ́ ᴠᴜs ᴇɴsᴇᴍʙʟᴇ ᴅᴏɴᴄ ʟᴀ ᴘɪsᴛᴇ ᴅᴇᴍᴇᴜʀᴇ ᴇxᴛʀᴇ̂ᴍᴇᴍᴇɴᴛ ғɪɴᴇ.
Dᴀɴs ʟ'ɪᴍᴍᴇᴜʙʟᴇ ᴏᴜ̀ ɪʟ ᴀ ᴇ́ᴛᴇ́ ʀᴇᴛʀᴏᴜᴠᴇ́, ᴀ̀ ʟ'ᴇ́ᴛᴀɢᴇ ɪɴғᴇ́ʀɪᴇᴜʀ, ᴠɪᴛ ᴀᴠᴇᴄ sᴏɴ ᴍᴀʀɪ ʟᴀ ғᴇᴍᴍᴇ ϙᴜɪ ᴀ ᴅᴇ́ᴄᴏᴜᴠᴇʀᴛ ʟᴇ ᴄᴏʀᴘs ᴅᴜ ᴊᴇᴜɴᴇ ʜᴏᴍᴍᴇ. Eʟʟᴇ ᴀᴠᴀɪᴛ ʀᴇᴍᴀʀϙᴜᴇ́ ϙᴜ'ɪʟ ɴᴇ ғᴀɪsᴀɪᴛ ᴘʟᴜs ʟᴇ ᴍᴏɪɴᴅʀᴇ ʙʀᴜɪᴛ ᴅᴇᴘᴜɪs ϙᴜᴇʟϙᴜᴇs ᴊᴏᴜʀs ᴇᴛ ᴇsᴛ ᴅᴏɴᴄ ᴍᴏɴᴛᴇ́ᴇ ᴀ̀ ʟ'ᴇ́ᴛᴀɢᴇ sᴜᴘᴇ́ʀɪᴇᴜʀ ᴘᴏᴜʀ ᴛᴏϙᴜᴇʀ ᴀ̀ ʟᴀ ᴘᴏʀᴛᴇ ᴅᴇ M. Mᴇʀʟɪᴏᴢ. N'ᴀʏᴀɴᴛ ᴘᴀs ᴅᴇ ʀᴇ́ᴘᴏɴsᴇ, ᴇʟʟᴇ ᴀ ʀᴇ́ɪᴛᴇ́ʀᴇ́ ʟᴇ ᴊᴏᴜʀ sᴜɪᴠᴀɴᴛ. Lᴇ ᴍᴇ̂ᴍᴇ sᴄᴇ́ɴᴀʀɪᴏ sᴇ ʀᴇ́ᴘᴇ́ᴛᴀɴᴛ, ᴀʟᴀʀᴍᴇ́ᴇ ᴘᴀʀ ʟᴇs ᴘʀᴏᴘᴏs ᴅᴇ ʟᴀ ᴘʜᴀʀᴍᴀᴄɪᴇɴɴᴇ ᴀʏᴀɴᴛ ᴠᴇɴᴅᴜ ᴜɴ ʙᴀɴᴅᴀɢᴇ ᴀ̀ M. Mᴇʀʟɪᴏᴢ ᴘᴏᴜʀ sᴀ ʙʟᴇssᴜʀᴇ, ᴇʟʟᴇ ᴀ ᴘʀᴇ́ᴠᴇɴᴜ ʟᴇs ᴀᴜᴛᴏʀɪᴛᴇ́s ᴄᴏɴᴄᴇʀɴᴇ́ᴇs ᴇᴛ ʟᴇs ᴀ ɢᴜɪᴅᴇ́ᴇs ᴊᴜsϙᴜ'ᴀᴜ ᴄᴏʀᴘs.
Nᴏᴜs ᴀᴠᴏɴs ᴀᴜssɪ ᴄᴏɴsᴛᴀᴛᴇ́ ᴜɴ ᴅᴇ́ᴛᴀɪʟ ϙᴜɪ sᴇʀᴀ ᴘᴇᴜᴛ-ᴇ̂ᴛʀᴇ ᴜᴛɪʟᴇ ᴀᴜx ʀᴇᴄʜᴇʀᴄʜᴇs : ʟᴏʀs ᴅᴇ ʟᴀ ᴅᴇ́ᴄᴏᴜᴠᴇʀᴛᴇ ᴅᴇ sᴏɴ ᴄᴏʀᴘs, Sᴀᴍ Mᴇʀʟɪᴏᴢ sᴇʀʀᴀɪᴛ, ᴇɴᴛʀᴇ sᴇs ʙʀᴀs, ᴜɴ ᴄᴀʀɴᴇᴛ, ᴇɴᴛɪᴇ̀ʀᴇᴍᴇɴᴛ ʀᴇ́ᴅɪɢᴇ́ ᴅᴇ sᴀ ᴍᴀɪɴ ᴀᴜ ᴠᴜ ᴅᴇs ᴅᴏᴄᴜᴍᴇɴᴛs ᴛʀᴏᴜᴠᴇ́s ᴅᴀɴs sᴏɴ ᴀᴘᴘᴀʀᴛᴇᴍᴇɴᴛ. Vᴏᴜs ᴇɴ ᴛʀᴏᴜᴠᴇʀᴇᴢ ʟᴀ ᴄᴏᴘɪᴇ ᴄɪ-ᴊᴏɪɴᴛᴇ.
VOUS LISEZ
Afterlife
RandomEt après, après la mort ? Voici la question existentielle par excellence... Sam, écrivain dans l'âme depuis toujours, observe les gens pour nourrir son imagination. Et Almia sera sa future cible. Ensemble, ils trouveront la réponse, ils sauront enfi...