"Selamat Hari Ulang Tahun yang ke-17, Kevin. Abang balik dulu. Nanti ada masa abang datang lagi ya." Ucap pemuda tersebut untuk kali terakhir sebelum dia berpusing dan melangkah pergi meninggalkan pusara tersebut.
Alangkah terkejutnya pemuda itu sebaik berpusing ke belakang. Terus dia berdiri tegak kaku dah macam robot plus dengan badan dia yang tinggi lampai tu. 'Tak mungkin dia... ' Hanya mampu berteka-teki dalam hati. Dia rasa dirinya masih lagi waras.
Suasana bagai di pause kan sekejap. Mereka berpandangan antara satu sama lain. Lelaki di hadapan pemuda tersebut berpakaian seragam sekolah sambil menyelimpang beg. Di tangannnya kini terdapat sejambak bunga. Rambut hadapannya sedikit panjang dan jatuh ke bawah akibat angin yang bertiup kencang di tapak perkuburan itu sehingga menutup matanya.
'Ey macam kenal mamat ni' Pemuda berkaca mata hitam itu melangkah perlahan-lahan semakin mendekati lelaki tersebut. Setelah sampai di hadapan lelaki tersebut, dia membongkokkan sedikit tubuhnya dan meniup-niup anak rambut lelaki tersebut.
"Woi apa kau ni, tiba-tiba buat orang macam ni. Jijik tau tak. Habis air liur kau tempias kena muka aku." Jerit Hwall. Dilibas-libaskan tangannya ke hadapan menghalau pemuda tersebut supaya pemuda tersebut menjauhinya. Kemudian Hwall itu meraup wajahnya. Yalah, tiba-tiba je stranger buat macam tu. Memang nak kena pelangkung.
"Opocot, mak kau!" Terkejut pemuda itu dibuatnya, menyebabkan langkahnya sedikit terkebelakang dan hampir nak tejatuh. Nasib baik sempat cover.
"Kejap, Kevin? Kau hidup balik ke?" Pemuda tersebut berlari semula mendapatkan lelaki itu. Kali ini lebih ganas ya. Terus pegang tangan member tu.
"Eh apa pegang-pegang ni. Kau siapa? Apa yang kau buat dekat kubur mendiang Kevin ni?" Hwall cuba mengelak tetapi pemuda itu terus memaksa untuk melihat mukanya.
"Ya tuhan, finally doa aku termakbul." ucap pemuda tersebut lalu dengan konfidennnya dia terus memeluk Hwall. Hwall be like 'OMG SIAPA PAKCIK GILER NI? PLEASE KUTIP OR KAMBUS JE DIA DALAM TANAH NI'
"Apa benda peluk-peluk orang ni. Rimas lah. Berambuslah gay." Hwall berang. Dia menolak pemuda tersebut kasar.
"Kevin. Ni abang lah. Takkan lah dah tak kenal. Oh lupa. Kita dah lama tak jumpa since abang kena ikut family abang stay London dulu. Patut kamu tak dapat cam abang sekarang. Well, abang dah slim and macho now. So hot gituw." Bebel pemuda itu dengan sangat riak ya.
"Amende pak cik gila ni mengarut. Aku tak ada masa lah nak layan jejak kasih kau kat sini. Aku tak pernah kenal kau ok. Dah tepi sikit. Turn aku pulak." Hwall menolak pemuda tu ke belakang sekuat hati. Kini giliran dia untuk melawat pusara mendiang Kevin.
"Eh budak ni. Siapa yang ajar jadi kurang ajar ni?" Jerit pemuda tersebut.
'Eyyy nasib baik aku kat tempat suci sekarang. Behave Hwall. Kalau tak memang dah lama pak cik gila ni aku belasah' Hwall cuba mencari ketenangan. "Berambus. Boleh tak jangan kacau aku. Aku nak bersendirian je dekat sini. Please... " Pinta Hwall secara berhemah tetapi agak kasar.
"Ok. Fine! Eyyy. Dah besar makin sombong pulak ya kau. Dah lah aku nak balik. Buang masa je layan orang tak sedar di untung ni. Kau siap kau if kita jumpa lagi nanti. Aku cari kau kat rumah." Pemuda tersebut akhirnya give up dan terus melangkah meninggalkan tapak perkuburan tersebut.
Akhirnya Hwall dapat bersendirian di pusara mendiang Kevin dengan aman. Dia melutut lalu meletakkan sejambak bunga di atas pusara itu. Kemudian Hwall mengangkat kedua tangannya dan memejamkan mata untuk mendoakan kesejahteraan si mati.
YOU ARE READING
Give you my heart (ADBY S2) [HOLD]
FanfictionPrevious from 'Angel Devil Beside You' now with season 2 represent to you 'Give you my heart' Setelah segala rahsia terbongkar. Akhirnya Fae menerima Hwall dengan sepenuh hati. Mereka berdua hidup bahagia di Tokyo. Yang sudah pergi tu biarkan ia ber...