-GYM❤️ 4-

71 14 14
                                    

Behind the scenes... beberapa jam sebelum Hwall sampai ke rumah. 

Kucar-kacir rumah tu dibuatnya. Masing-masing ada role tersendiri. Fae, Wendy dan Rosallie menyiapkan hidangan dan membuat kek hari jadi untuk Hwall. Tuk dan Madam Jeonita tengah sibuk pasang video Hwall masa zaman kecil sehinggalah sekarang pada televisyen untuk Hwall. Permintaan madam Jeonita. Manakala David dan Tuan Heo sedang menghias tempat. Bunny turut membantu ya gais. Si comel tu kacau Tuk pasang tape lama tu. 'Nostalgic' sangat.

"FAE!!! Hwall tak sampai lagi ke? Budak sekor ni pergi mana lah. Lambatnya balik. Orang nak surprise kan birthday dia ni." Jerit Wendy dari dapur sambil menunggu keknya masak. 

"Tak lagi kak, batang hidung dia pun tak nampak." Jerit Fae pula pada Wendy dari luar rumah. Mundar-mandir Fae depan pintu rumah memikirkan Hwall. "Kenapa dia tak balik-balik lagi ni. Dah pukul 7.30 malam. Takkan lah sebab aku tak kejut dia tadi sampai tak nak balik rumah merajuk. Aduh." Fae menggigit ibu jarinya memikirkan apa silapnya. 

Fae mengeluarkan telefon bimbitnya dari dalam poket seluar lalu text Hwall.

Ting!

Hwall terasa getaran di dalam poket seluarnya menandakan mesej masuk. Dia mengambil telefon bimbitnya lalu melihat mesej yang masuk itu. "Fae?"

Faerincess

Hwall, Kau kat mana? Sorry la pasal tadi. Aku nak cepat ada hal and lupa nak kejutkan kau. Sorry baby.

"Ahh aku nak merajuk. Tak nak jumpa Fae. Sampai hati dia. Dah lebih half day but  Fae still tak wish aku... Haih... dahlah jumpa pakcik gila tadi. Aku nak jalan-jalan dulu tenangkan fikiran. Kejap lagi aku balik lah." Tanpa membalas mesej daripda Fae, Hwall menutup  telefon bimbitnya dan simpan di dalam kembali di dalam poket seluarnya. Hwall kembali melangkah pulang ke rumah sambil menikmati suasan malam di bandar Tokyo.

"Lol, dia tak reply. Tak pe. Kau tunggu nanti aku balas balik." Fae sudah mula naik berang. Dia mencampak telefon bimbit jauh-jauh darinya. 

"ARGHHHHHHHHH!!! KEK AKU!!!" Jerit Wendy kuat dari dapur. 

"Alamak. Dah kenapa pulak tu." Fae menepuk dahinya lalu segera berlari ke dapur melihat apa yang sudah terjadi. 

"WENDY, WHY?" Kerja masing-masing semua terhenti dan terus mendapatkan Wendy di dapur. 

"Omaigod Wendy, macam mana boleh hangus." Tanya Rosallie. 

"Tadi Wendy... naik atas kejap. Tec kol. Sorry." Jelas Wendy

"Haish kamu ni kalau dah bergayut semua lupa." marah David.

"Alah Daddy... sorry. Wendy buat balik yang lain.". Rayu Wendy.

"Sempat ke?" Sampuk Madam Jeonita.

"Erm tak apalah kita beli jelah kek baru yang dah siap terus. Nak buat macam mana. Benda dah nak jadi. Sempat lagi ni. Hwall maybe lambat lagi balik. Tak pe biar Fae yang pergi."

"Eh, tak apa. Kamu tunggu je sini. Biar uncle dengan mummy Jeonita yang pergi beli. Jeonita, jom." Tuan Heo cuba menenangkan keadaan dengan mewakilkan diri untuk membeli kek Hwall. 

"Aduh, terima kasih ya Jeonita... Heo... Sorry susahkan kamu berdua." Rosallie rasa serba salah.

"Eh, takpe. Apa salahnya. Hwall bukan siapa-siapa pun. Anak kami juga." Kata Madam Jeonita lalu segera dia menarik tangan Tuan Heo pergi mencari kek untuk anak kesayangannya itu."

Give you my heart (ADBY S2) [HOLD] Where stories live. Discover now