-8; De Speurtocht

21 4 0
                                    

We hebben als onze spullen in het hostel gelegd en zitten nu beneden in de lounge. Hailey en ik liggen naast elkaar in het stapelbed en er ligt niemand boven ons. Dat is omdat we twee plekken over hadden. We liggen aan de kant van het raam en naast ons is de badkamer. De rest van de meiden liggen vooraan in de kamer en zij zitten dus dichtbij de deur van de kamer. Ik, Amber en Natalia hebben een pasje gekregen voor de deur, omdat ik en Hailey bijna altijd samen zijn, Amber en Yasmine en Sophie en Natalia.

"Goed, tijdens dat onze koks aan het koken zijn voor ons zullen wij een opdracht doen in Central Park. Een aantal van onze begeleiders hebben een speurtocht uitgezet en die gaan we nu doen. Ieder gaat met zijn eigen groepje de speurtocht afleggen. Jullie hebben een kwartier om je om te kleden of om je spullen te pakken en dan willen we jullie graag voor het hostel zien." Zegt een docent waarvan ik de naam niet weet. Hailey en ik kijken elkaar enthousiast aan.

Nadat alles uitgelegd is gaan we naar onze kamer. Ik trek snel wat makkelijke schoenen aan en doe mijn haren op een staart. Hailey doet een trui aan en smeert wat lippenbalsem op haar lippen. Snel lopen we de kamer uit. De andere meiden uit onze kamer doen er superlang over. Zij willen hun hele kledingkast passen voordat ze het goede gevonden hebben.

"Waar zijn Amber en de rest?" Vraagt Chase als hij ons in de lounge zit. Ik knik naar boven als gebaar dat ze nog in de kamer zitten. Chase zucht en ik haal mijn schouders op.

"Even één klein dingetje. Ik wil wel winnen, dus we moeten dit serieus doen." Zegt Chase. Hailey rolt met haar ogen en ik grinnik.

"Geen zorgen. Ik ben Ilia Dawson. Verliezen staat niet in mijn woordenboek." Zeg ik terwijl ik mijn armen kruis. Chase knikt tevreden en gaat terug naar zijn vrienden. Ik schud grinnikend met mijn hoofd en Hailey trekt me mee naar de bank midden in de lounge. We zijn allebei lui, dus we willen wel zitten.

~

Het is nu einde middag. We steken de straat over en lopen Central Park binnen. Het is zo gigantisch en rustig. Het lijkt wel alsof het moment dat je Central Park binnenloopt alle geluiden van het verkeer plots verdwijnen. Al het lawaai om je heen is weg. Het enige om je heen is de prachtige natuur en de rustgevende stilte.

"Wow, dit is ziek, man!" Roept Knabbel. Daar gaat de rust. Chagrijnig kijk ik hem aan, maar hij ziet het niet. Hij is te druk bezig met kloten met Babbel en Chase. Hailey tikt me aan en wijst naar een aantal mensen. Overal lopen mensen met de meest gekke kleding. Ik houd van deze plek. Stel je voor: je woont hier en mag hier gewoon iedere dag komen. Dat zou geweldig zijn.

"Goed, jullie weten wat je moet doen. Je hebt een uur voor deze opdracht. Over een uur op deze plek. Succes!" Zegt de docent. Ik kijk naar het blad dat ik heb gekregen. Omdat ik nieuw ben vond Meneer Marcs dat ik groepsleider mocht zijn. Ieder groepje heeft de vragen en opdrachten op een andere volgorde staan, omdat iedereen anders elkaar gaat volgen en dezelfde route loopt en dat zou niet leuk zijn.

"Goed, wat moeten we doen?" Vraagt Hailey aan mij als ik klaar ben met het lezen van de uitleg. Ik kijk de groep aan en zie dat iedereen aandachtig wacht. Ik zie nu dat Sam er helemaal niet bij is. Ik vraag me af waar diegene is en waarom diegene er niet bij is.

"Ik zie dat er drie plekken zijn waar vragen en opdrachten zijn. Mij lijkt het slim op ze te verdelen." Zeg ik. Ik scheur het papier in drie delen, zodat op elk deel de opdrachten en vragen van één plek zijn.

"Als we dit willen winnen moeten we opsplitsen. We appen en bellen elkaar als we het even niet weten. Op deze manier zijn we snel klaar en hebben we kans om te winnen." Zeg ik nadenkend. Hailey is het meteen met me eens. De rest knikt uiteindelijk ook instemmend.

"Ik neem aan dat Amber, Yasmine, Sophie en Natalia samen willen?" Zeg ik op vragende toon tegen de meiden. Yasmine, Sophie en Natalia knikken meteen. Amber kijkt lichtelijk teleurgesteld naar Chase, maar gaat uiteindelijk toch akkoord.

"Goed, Hailey en ik zijn met zijn tweeën. Dus dan zijn Nathan, Luke, Chase, Kay en Mike ook nog een groepje." Zeg ik en ik geef Nathan en Amber een stukje van het blad.

"Ik denk niet dat dat slim is. Ik denk dat er twee van ons bij jullie moeten. We kunnen niet winnen als jullie maar met zijn tweeën zijn." Zegt Chase met een onopvallende grijns. Ik zucht en Hailey rolt met haar ogen, maar omdat de rest van de groep het er mee eens is komen Chase en Mike bij ons.

"Succes." Zeg ik. Ik draai me meteen om en loop snel naar de eerste plek toe. De rest van mijn kleine groepje volgt me. We spreken af dat we alles samen doen.

"We moeten deze foto vinden." Zeg ik en ik wijs de foto aan. Chase komt achter me staan om over mijn schouder mee te kijken en wijst een kant uit.

"Dat meer zie je op de achtergrond." Zegt hij trots. Ik zet een paar stappen naar rechts en zie precies het uitzicht dat ook op de foto staat.

"Daar!" Roep ik. Hailey komt aangesneld en maakt snel een foto. Chase steekt zijn hand op om een high-five te geven en ik besluit hem maar niet te negeren deze keer. Mike heeft al gelijk het antwoord op de volgende vraag en we gaan als een speer. Chase is eindelijk een keertje niet irritant en het is eigenlijk wel gezellig met zijn vieren. Ik zie ook dat Hailey heel erg geniet, dus dat is ook fijn. Ondanks het beter met haar gaat is ze nog steeds depressief.

"Chasey, hoe gaat het bij jullie?" Roept Amber vanaf de andere kant van het meer. Chase steekt zijn duim op en rolt lachend met zijn ogen als hij ziet dat ik naar hem kijk. Hij moet niet zo gemeen doen tegenover Amber. Ze is echt een schat.

"We zijn echt een goed team." Zegt Chase tegen Hailey, Mike en mij als we onze op een na laatste vraag beantwoord hebben. Hailey knikt en Mike lacht. Ik negeer het maar een beetje. Ik lees de volgende vraag en probeer een antwoord te zoeken, maar ik weet het niet. Hailey ziet het en leest mee.

"High Line." Zegt ze zonder amper na te denken. Ik knik onder de indruk en schrijf het antwoord op. Ik kijk of we alles gehad hebben.

"We zijn klaar." Zeg ik dan tevreden. Chase pakt het papier uit mijn hand en kijkt even naar de antwoorden.

"We zijn klaar." Zegt hij dan. Ik kijk hem geïrriteerd aan en ben eigenlijk wel een beetje teleurgesteld dat de irritante zak weer naar boven gekomen is. Hailey pakt het papier weer uit Chase zijn hand en geeft het aan mij.

"Laten we terug gaan. Over een kwartier moeten we weer op de plek zijn." Stelt Mike voor. Ik twijfel of we niet moeten kijken of de rest van onze groep al veel heeft, maar dan zie ik dat Nathan en de jongens al op de plek staan en dat Amber met de meiden richting de plek loopt.

"Opsplitsen was een goed idee, Orchideetje." Zegt Chase terwijl hij met mijn staart speelt. Ik pak mijn haar uit zijn handen en glimlach sarcastisch. Hailey en Mike zijn al naar de verzamelplek aan het lopen, dus ik loop achter ze aan.

"Waarom noem je me altijd 'Orchidee', trouwens?" Vraag ik als Chase naast me komt lopen. Hij haalt grijnzend zijn schouders op. Ik zucht geïrriteerd. Alsof hij een antwoord heeft op zijn daden.

~

We zitten nu in de eetzaal en wachten tot het eten gebracht wordt. Tegelijkertijd zijn de docenten de winnaars aan het bekend maken. We weten alleen nog maar wie er laatste zijn, dus de spanning zit hoog. Zenuwachtig frummel ik aan het touwtje van mijn vestje. Ik weet niet waarom ik zo nerveus ben, maar ik wil gewoon winnen.

"We winnen sowieso." Zegt Hailey vriendelijk. Ik kijk haar aan en haal mijn schouders op. Ik hoop het vooral heel erg. Op het moment noemen ze de derde plaats op en dat zijn wij niet. Nu de tweede plaats.

"We zijn niet tweede. Dat betekent dat we hebben gewonnen." Fluistert Hailey trots in mijn oor. Ik staar ongelovig voor me uit. En gelijk heeft ze.

"Op de eerste plek is het groepje van Ilia." Zegt een van de docenten tevreden. Amber gilt half van blijdschap. Chase kijkt me vrolijk aan en Hailey klapt heel hard in mijn oren. Ik zei toch dat verliezen niet in mijn woordenboek stond.

Don't Be Suspicious - VOLTOOIDWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu