-12; De Bonte Avond

19 2 0
                                    

(A/N: Hey, vanaf dit hoofdstuk komen er Point Of Views. Als ik bijvoorbeeld '(POV: Ilia)' zeg, dan is dat stukje vanaf Ilia's  opzicht geschreven. 'Ik' is dan Ilia. Bedankt voor het lezen.)

(POV: Ilia)

We zijn nu twee dagen verder. Het is nu vrijdag en zondag gaan we alweer naar huis. Vanavond is de bonte avond. We hebben met zijn allen voorbereidingen gedaan voor de bonte avond. De helft van de opdrachten van afgelopen dagen waren daar dan ook op gebaseerd. We hebben sokken gekocht en hebben ze omgetoverd in Michael Jackson, Ariana Grande, Eminem, enzovoorts. Het ziet er geniaal uit en ik kan eigenlijk niet wachten tot we onze act kunnen doen.

"Oké, hebben we de remix?" Vraagt Mara. Luke houdt een cd omhoog met daarop iets geschreven. Wat er staat weet ik niet, want zijn handschrift is onleesbaar. Chase heeft meegedaan met de voorbereidingen, maar leek wel depressief te zijn. Hij zat heel vaak stug te werken en geen aandacht aan anderen te geven.  Ik vraag me af of er iets aan de hand is. Niet dat ik daar om geef, hoor...

~

(POV: Chase)

Kut school, kut leerlingen, kut docenten, kut week, kut dag... Sorry voor het schelden, maar het moest er even uit. Ik wist dat deze dag tijdens New York zou vallen, maar ik wist niet dat ik het zo zou ervaren. Deze kut dag verpest alles. Hierdoor heb ik moeten verhuizen, hierdoor ben ik slecht gegaan en hierdoor ben  ik blijven zitten. Daar zit ik dan. Ik ben een achttien jarige jongen met een sokpop om mijn hand. Ik hoor Mara iets zeggen en zie Luke dan enthousiast met een cd zwaaien. Ik zucht en besteed weer aandacht aan mijn sokpop. Lelijk ding dat het is.

"Wie heb je gemaakt?" Hoor ik Hailey vragen. Ik kijk op en zie Hailey bij Ilia staan. Ilia heeft haar hand in een roze sok geduwd. Ze kijkt nep-gekwetst.

"Pardon? Je ziet toch duidelijk dat dit Patrick Star is?" Vraagt ze op een high-class toon. Hailey moet lachen. Ik weet niet of het om de mislukte sok is of om de toon waarop Ilia praat.

"Patrick heeft helemaal geen liedjes." Zegt Hailey en meteen kijk Ilia haar streng aan. Ze zegt dat het haar niets uitmaakt. Patrick Star is en blijft een legende. Ik grinnik onopvallend. Ik ben blij dat Ilia bij ons in de klas is gekomen. Ik was bevriend met Hailey toen ze nog met Nathan had, maar ze had Nathan en mij gedumpt in haar 'zwarte-periode'. Nathan werd toen zoals ik. Een vervelende nietsnut. Maar sinds Ilia er is, lijkt Hailey vrolijker te zijn en praat ze weer met Nathan. Dat had hij echt nodig. Ik kijk nog even naar Ilia en Hailey en zie dat Ilia ineens heel erg afwezig wordt. Benieuwd blijf ik kijken. Een paar seconden later is ze terug bij zinnen en kijkt ze heel even naar Hailey, daarna draait ze haar hoofd richting mij. Ik kijk snel langs haar af naar Luke en doe alsof ik heb probeer te wenken.

"Hailey, ik moet even met je praten. Privé." Hoor ik Ilia dan lichtelijk paniekerig zeggen. Ik kijk onopvallend weer naar de meisjes. Ze staan op en lopen de lounge, waar we zitten te werken, uit. Ik ben benieuwd wat er aan de hand is.

"Chase, daar ben je!" Hoor ik een irritant hoge stem zeggen. Ik zucht. Ik heb Amber afgelopen dagen een beetje ontlopen, want ze lijkt maar niet te snappen dat ze een pion is in mijn spel. Het klinkt misschien hard, maar het is de waarheid. Amber laat mijn populariteit omhoog schieten en doet wat ik zeg. Dat is voor even leuk, maar ik ben er nu wel weer klaar mee.

"Amber, ik moet met je praten." Zeg ik. Het is tijd om er een einde aan te maken. Amber wil naast me komen zitten, maar ik sta op en loop richting de gang. Amber volgt me als een puppy. Vol verwachting kijkt ze me aan als ik stil ga staan.

"Amber, ik wil echt niet..." Begin ik. Ik weet niet eens hoe ik dit moet zeggen. Amber ziet er zo vrolijk uit en ik ga haar humeur sowieso verpesten. Ach, wat maakt het uit? Ik zal moeten.

Don't Be Suspicious - VOLTOOIDWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu