Bab 18

1.6K 35 1
                                    

Dah hampir 5 bulan aku bersama dengan Sofea.
Tapi

Semenjak dua menjak ni,dia elakkan diri dari aku.

Flashback

"Mai,ooo mai. Weh Sofea mana weh?aku tak nampak dia dari tadi" tanyaku pada Mai.

"Haaa...emmm piya...di....dia gi.... haaa dia pergi jumpa cg..haaaa jumpaa cg,btullah tu" jawab mai.

Macam ada yang tak kena.
Aku terus pergi dari situ.

Sejak dari hari tu aku tekad yang ikut smua yang Sofea akan pergi,buat smua laaaa. Aku nak tahu sesuatu yang bermain dalam benak fikiran aku.

Sambil aku tengah jalan,aku nampak sofea jalan dgn mai,di depan pejabat.
Kenapa dia masuk pejabat? Selalunya kalau masuk pejabat ni,urusan sakit atau hal kolej saja. Haih dia sakit ke?hermmmm. Kenapa laa kau elak diri dari aku. Aku risau sayanggg.

Sofea keluar dari pejabat.

"You,nak jumpa kejap boleh?".

"Emm nanti la,busy sikit la. Okay bye"

Haihh dia betul betul elak diri dia dari aku. Kenapa sofea kenapa. Sakitnya hati aku bila dia buat aku cam tu. Hermm.. tabah hatii. Ada hikmah.

Waktu outing.

Knockk knockk knockk.

"Assalamualaikum" aku mnyapa.

"Waalaikumslm,eh naj masuk laaa"

Aku sekarang dah jadi ketua blok A so kalau diorg tak bagi aku masuk,warden akan amik tindakan.

"Em,Sofea mana" tanyaku pada Heeda.

Aku tengok katil Sofea,tak de cadar. Herm locker dia kunci plk. Aik mana pulak dia ni.

"Ouh dia balik smlm,ada family prob,kau tk thu ke?takkan laa cinta hati dia sendiri,dia tak bagi tahu"

Dia balik?aik selalunya kalau family dia ada masalah,mesti aku org oertama yang tahu....haih dia ni lagi buat aku risau. Kenapa dengan dia niii haihhh. Risaunyaa aku kat dia!ahhhhhhh!.

"Em tak pe laa aku balik dorm dulu,nanti dia dh balik suruh dia dtg jumpa aku,cakap aku nk jumpa dia sebb masalah asrama,tau tq bye"

Aku terus lari pergi jumpa Farish kat dorm dia,aku dah tak leh tahan sakit ni.

................................

Aku pelukk farish ngan erat.

"Weh aku dah tak kuat weh,srs aku tak kuat. Tolong aku weh. Aku lemah,aku down,aku jatuh,aku tak leh hidup weh kalau dia layan aku cm ni".

"Kau kne sbr,kita tunggu dia blik"

Sofea's POV


"Sayang,dah siap kemas dah?ada yang mommy boleh tolong?"

"Emm mommy,Najwa macam mana?Sofea tak boleh tinggalkan dia"

"Ini semua ada hikmahnyaa,sabar ye sayang,mama tahu sofea tknk dia sedih. Tapi nk buat cam mana sayang,kita terpaksa"

Air mata aku jatuh.

Aku akan jumpa dia,bahagiakan dia selagi ada masa.

Iloveyou NAJWA NUR SOFEA.










So ni untuk part 18 mungkin tak panjang sebab yang panjang ade kat part lain okayy.
Stay reading 'Kisah Kita'
Jangan lupaa vote okayy!!!!

Kisah Kita (g×g) COMPLETEDWhere stories live. Discover now