Flashback
Waktu ni aku dah kenal , dah jumpaa crush aku yangg aku minat.
Harini mamaku datang untuk menghantar barang kepadaku. Aku berjumpa mama aku di pondok asrama.
"Assalamualaikum mamayah" aku salam dan cium tangan mereka.
"Waalaikumslm sayang,anak mama ni sihat tak?cam tak sihat jee" tanya mama.
Gila ke apa tak sihat kena penangan cinta Sofea laa tu sbb jadi cm ni haishhh...
"Sihat je ma,haa mama ckp nak bagithu satu benda?apanya?" Tanyaku.
"Ouh nii gambar anak kawan mama,kawan mama universiti,dia suruh Wawa tengok tengokkan anak dia, Wawa kenal tak?" Mama tunjuk satu gambar di dalam gallery fonnya.
Mata aku terbeliak,jantung aku laju,mulut aku tak boleh keluarr kata kata. Aku bisu.
"Ni anak kawan mama?!?!?!maa srslaa ma?ni anak. Kwn mama?kwn rapat mama?" Tanyaku laju.
"Ye sayang kenapa?kenal ke"
"Kenal camtu camtu je hehe,ma nak no kawan mama tu boleh?senang Wawa contac kawan mama ni"
Mama angguk dn tulis nombor telefon di satu kertas kecil.
Uishhh aku dapat nombor mak kau Sofea, hahahaha habislaaa kau Sofea.
Huh
Mamayah beredar balik ke KL kerana ada urusan kerja.
Aku naik ke dorm,dengan hatii yang senang hui hui sapa jee tak happy..
Esok pagi
Dalam panggilan.
"Assalamualaikum aunty Hajar,ni Najwa anak Puan Shazlina"
"Ouhh ye ye aunty kenal,ye ada apa Najwa?" Tanya nya.
"Emm boleh tak cuti sminggu ni,Najwa ajak Sofea balik rumah Najwa." Jawabku
"Ouh ye mama Najwa pun dah cakap,and aunty benarkan,sebab masa cuti tu nanti aunty pergi ikut papa dia pergi singapore ade hal kerja. Najwa jaga anak aunty elok elok ye. Dia luka sikit,Najwa yang aunty cari ye" jawabnya.
Gila tak jaga kekasih hati ni.
"Baik aunty,terima kasih."
Talian dimatikan huh tak sabar nak bagythu dia.
End of flashback.
Sebenarnya flashback ni,sebelum kami confess,tu sebab aku berani nak ajak dia,tapi sekrang aku tak thu la dia jadi milik aku ke tak haih nanti laa,aku pun ada plan aku sendiri.
Kami turun breakfast bersama sama,dan borak pasal aktoviti untuk orentasi.
Haih mata. Bibir dia lagi laa,tak pernah mengecewakan aku.
"Em cerita laa macam mana you boleh kenal ngan mummy i" dia buat muka comel pulak yaduii.
"Okay okayy aku cerita" aku pun mulaa laa cerita sampai hbiss..
"So i ikut you balik laa kan?" Tanya Sofea.
"Haah nanti abg aku amik,then dia hantar jee pastu dia outstation kat sabah".
Dia pun mengangguk tanda faham.
Dan kami buang masa di dorm dengan aktiviti yang menenangkan iaitu tidur hahahahaa....
So ni untuk part 11 mungkin tak panjang sebab yang panjang ade kat part lain okayy.
Stay reading 'Kisah Kita'
Jangan lupaa vote okayy!!!!
YOU ARE READING
Kisah Kita (g×g) COMPLETED
AléatoireIni kisah aku dan dia iaitu SOFEA Kami budak asrama yang tak pernah kenal each other pun tapi satu hari....... Dia buka mata aku dan aku............. -JatuhCinta- Walaupun kenal sekejap tapi dia buat aku bahagia.. The ending storyy.. Haa...