Part 1

7.4K 89 6
                                    

Hari interview

Harini hari bertuah aku sebab aku dipanggil untuk interview masuk ke Kolej Vokasional Temerloh,Pahang. jauh kan tapi nak buat macam mana keluarga yang tentukan.

Pukul 4 pagi aku bertolak dari Kuala Lumpur and aku sampai Pahang dalam pukul 9 camtu,ya aku orang kl aku dihantarkan sekolah kat pahang sebab cousin aku ade sekolah situ jugakk....lagipun mak ayah aku sukaa convoi jauh ii so dia pilih laa sekolahh di pahang bersama cousinku

So.....
Macam biasa budak baru kan confirm laa abang2 akan usya and wit wit kat kau and kakak2 pulak tengok atas bawah...aku pun?herm layan je la...takkan aku nak jelingg pulk kn?

Aku dibawa masuk ke dalam bilik peperiksaan yang mana aku akan jawab semua soalan tentang apa sebab aku pilih KV....aku pelikk sebab satu soalan pon tk de tentang program yang aku mintaa haihh pelikk betullahhh...then aku jawabb sampaiii habisss...ada senior rmai jaga kami masa tu and ada la sorang abang ni datang kat aku and dia cakap orang kl kan?pastu aku angguk "cam mana tahu?" Soalku hairan
"Oh borak ngan abang awak tadi,and dia suruh tengokkan awak" kata abang tu....dia mempunyai rambut seperti remy ishak kulit dia coklat cair and aku minat dgn gigi diaa yang tersusun rapi....lepastu aku buat buat aku busy menjawab kertas soalan tu...dan dia pun pergi jauh dariku......

Then lepas tu aku kena interview oleh guru program yang aku amik tu....otw aku nak pergi kat tempat interview tu.......

Tiba tiba aku nampak sorang perempuan ni dengan berpakaian baju sekolah putih dipadankan dengan kain biru muda serta tudung..
Aku terpaksa jalan depan dia sebab tempat aku interview memang kena lalu situ....."shit...takda jalan lain ke apaa haihhh"... dan tetiba pen aku di tangan terjatuh depan dia ...huh... gigil betul aku masa ni..dia perasan yang pen aku jatuh atas tanah..kami berdua cuba untuk amik balik pen tu dan tangan kami bersentuhan lama..sejuk aku rasakan,tenang dan cair bila aku tengok mata dia yang bewarna coklat cair dan eye bag dia teball.....'ni mesti tidur lambat nii' detis hatiku...... kemudian aku tengok.....hidung dia dan turun pada bibir dia yang merah.muka dia sangat flawless tanpa ada sebintik jerawat pun...fuhh menggoda..

Mamaku menyapa dari berlakang membuatkan kami berpaling ke arah lain dan sempat  aku berbisik 'sorry' dengan nada slow tapi aku harap dia faham.
Tak sempat untuk tengok reaction dia aku sudah bangun untuk beredar jauh darinyaa..peluh, yaaaa peluh membasahi dahiku..

Sofea's POV

"Wawa" panggil seorang wanita umur dalam lingkungan 30-an yang mngejutkn kami berdua....dia lepaskan tangannya dengan cepat dan capai pen yang jatuh itu
'Sorry' perkataaan yang keluarr darinya tidak sempat aku mengangguk dia suda pergi tinggalkan aku.....siapa diaa??kenapa diaa macam  pelik jee....

Dan aku macam biasa pergi interview......dan tidak berfikir panjangg, aku menjawab sahajaa apaa yang ditanyakan oleh guru program tersebut....nervous tuu ada tapii lagi nervouss bilaa aku pandang mata perempuan ituu.....
Jatung masih berdegup lagii...apa maksudnyaa????

So ni untuk part 1 mungkin tak panjang sebab yang panjang ade kat part lain okayy.
Stay reading 'Kisah Kita'
Jangan lupaa vote okayy!!!!

Kisah Kita (g×g) COMPLETEDWhere stories live. Discover now