"Wey aku dengar, kita kena ikut orentasi kali kedua,betul ke?" Kata Dina
"Ha ni aku cakap kau jangan bagitahu sape sape tau,kita memang ada orentasi kedua tapi intake pertama ni just jadi fesilitator je sebab kita sikit." Kataku
"Mana kau tahu Najwa?"
"Hehe aku kan rapat ngan kak ude,kau ingt aku sombong ke?aku tak sombong okay."
"Eh dh nanti kau ckp aku berlagak pulak kn,dah jom jap lagi ada rolcol.""Okay semua ni nama yang akan join orentasi kedua,cuma 10 orang sahaja.okay saya sebut ye dengar betul betul Umaira,Waheeda,Najihah,Sofea,Airen,Yusra,Dina,Najwa,Maisara,Farisha.
Okay nama saya sebut tadi dengan budak intake kedua yang baru je masuk harini sila tunggu sebentar,yang lain dah boleh naik."Budak yang tak terlibat sudah bersurai.
"Okay makluman,saya nak bagitahu pada hari esok orentasi kedua akan dijalankan. Yang 10 orang tu lepasni masuk pejabat warden okay terima kasih boleh bersurai."
"Okay sekarang kita akan lantik ketua dan penolong sahaja,sesiapa ada cadangan?"Maisara angkat tangannya
"Saya cadangkan Najwa jadi ketua,dan Sofea jadi penolong.""Sapa setuju ?"
Aku tengok semua angkat tangan,orang yang bagi candangan ni pun aku tak kenal,apetah lagi penolong tu...
"Okay Najwa dan Sofea boleh keluar kehadapan dan kenalkan diri."
Aduh nak keluar ke tak ni aduh,yang penolong ni pun keluar la cepatt..
Sofea's POV
Aish keluar laa,aku dah tak kenal sape Najwa niii haihhh...tetiba ade sorang budak ni yang pakai hoodie lengan dia lipat sikit,tudung hitam,seluar sukan berjenama...
Masyallahh dia ....why diaa...kenapa aku ditakdirkan dengan diaa masyallahh..Kemudia aku pun kehadapan dan berdiri sebelah dia....
"Nama saya Nur Najwa Sofea, saya dari selangor,dari dorm A4,course seni kulinari." Najwa senyum lebar
Turn aku pulak ke nii haih.
"Nama saya Sofea Nur Najwa,saya stay kuantan,dorm A1,course kosmetologi."
"Uyoo nama sama,hensem ngan cantik pulak tuu,haih sesuai lah diorang ni." Kata umaira, budak dorm aku.
"Dah dah,kamu dua dipertanggungjawabkan untuk jaga mereka semua dan pantau,dan kamu dipantau oleh abg dan akk diploma."
"Okay boleh bersurai".Najwa's POV
"Ehh ehh tunggu kejap" aku pegang bahu dia.
"Ye KETUA boleh saya bantu" jawabnya
Masyallah kenapaa laa kau cantik sangat mata kau,bibir kau,pipi kau haihhh muka yang aku teringin nak tengok buat kali kedua.
"Eh awak?okay tak ni?kenapa tengok saya macam tu?" Dia lambai lambai tgnnya depan muka aku.
"Eh sorry sorry...."aku tersedar.
"Esok kita start bersama so kita kena kenal antara satu sama lain,aku nak kenal kau, kau tak nak kenal aku pun aku tak kesah." Kataku.
"Okay deal,saya pun nak kenal dengan awak." Jawabnya bersungguh.
Aku jalan dan tinggalkan dia....hahaha saje je jual mahal ngan diaaa hehe....ni baru permulaan sabar mungkin banyak masa lagi....jumpa esok bye Sofea Nur Najwa.
So ni untuk part 6 mungkin tak panjang sebab yang panjang ade kat part lain okayy.
Stay reading 'Kisah Kita'
Jangan lupaa vote okayy!!!!
YOU ARE READING
Kisah Kita (g×g) COMPLETED
AcakIni kisah aku dan dia iaitu SOFEA Kami budak asrama yang tak pernah kenal each other pun tapi satu hari....... Dia buka mata aku dan aku............. -JatuhCinta- Walaupun kenal sekejap tapi dia buat aku bahagia.. The ending storyy.. Haa...