05

1.7K 291 10
                                    

yeoreum’s pov

Petang tadi, aku dengan Sunwoo keluar ke bandar untuk cari bahan pembentangan. Selesai saja membeli semua alatan tu, aku dah prepare duit awal-awal untuk belanja Sunwoo. Aku dah janji padanya, jadi terpaksa lah tunaikan.

“ Kau nak apa? Ni, aku bagi duit. ”

Hm, aku tak nak minta sekarang. Aku nak claim pada kau lepas pembentangan nanti. ” Aku pandang Sunwoo, berkerut muka. Eh, tadi bukan main beriya dia nak minta something daripada aku.

“ Kenapa pula? Ambil lah, Sunwoo. Aku ikhlas ni—”

“ Tak apa. Kau simpan dulu duit tu. Er, adalah sebabnya aku tak nak minta sekarang. Tapi, kau jangan tarik balik kata-kata kau! Kau dah janji, jadi aku akan minta juga. Meh sini aku bawa plastik tu. Nampak macam berat untuk kau bawa. ” Sunwoo merampas barang yang aku bawa, terus berjalan lebih laju ke hadapan tanpa pedulikan aku yang terpinga-pinga.

Pelik betul lelaki ni. Sekejap annoying sekejap jadi caring pula.

━━━━━━━━━━━

Seminggu berlalu dan, aku berpuas hati dengan Sunwoo. Dia betul-betul bagi aku kerjasama untuk siapkan pembentangan. Mungkin aku tak patut judge dia terlalu awal. Elok je dia buat kerja. Bukannya boleh bawa maut pun siapkan bahan presentation tu.

Hari ni, aku pulang lewat dari sekolah sebab ada sesi prep. Mulanya Sookyung nak join sekali, namun terpaksa pulang awal sebab nak selesaikan kerja pembentangan dengan Hwall. Jadi, Sunwoo yang sukarela nak temankan aku sampai petang memandangkan bahan presentation kami dah siap awal-awal lagi. And yeah, thanks to Sunwoo sebab bagi kerjasama yang baik fuh.

Oh, yes! Dah siap. ”

Tepat jam 3:30 petang aku dah boleh menghembus nafas, lega. Semua homework aku dah selesai jadi, balik ke rumah nanti aku boleh bersenang lenang tonton television. Sunwoo yang masih lagi terkial-kial nak siapkan kerjanya sudah mengangkat muka, “ Serius? Cepatnya! Dahlah, aku buat dekat rumah lah. ” Putus asa, Sunwoo terus tutup bukunya lalu disimpan ke dalam beg.

Eh, kau ni. Meh sini aku ajarkan. ”

“ Tak apalah, aku nak try buat sendiri. Jom balik. Kau dah siap, kan? ” Aku mengangguk, lantas mengemas buku-buku yang berterabur atas meja. Setelah menutup suis kipas, kami berdua melangkah keluar dari kelas.

Eh kejap, Sunwoo! Aku nak hantar buku latihan biologi dekat atas meja Mrs Kim. Aku malas nak bawa balik. Temankan aku pergi bilik guru. ” Laluan kami bertukar, menuju ke bilik guru yang berada di blok sebelah. Mujur bilik guru masih belum berkunci, mungkin ada guru yang masih belum pulang.

Okay, dah! Jom balik. ”

Buku latihan tadi selamat diletakkan di atas meja Mrs Kim. Sunwoo hanya mengangguk dan, berjalan keluar dari bilik guru seiring dengan aku.

━━━━━━━━━━━

prank. sunwooWhere stories live. Discover now