"Agak bangang tapi bolehla..Aku pun dah lama single" balas bubble tanpa berfikir panjang.
"aku setuju" - semi
"ya ampun hannie,patutlah kau single,tapi takpa aku setuju"-fiqa"aku..er.." tiba-tiba senah menggaru kepalanya yang berkutu.Hatinya dibelenggu perasaan ragu.
"kau kenapa ?" masing-masing melihat muka tak keruan senah.
"aaa macam mana kalau seokjin kecewa sebab awek dia cura-" belum sempat senah menyudahkan ayatnya,balingan padu telefon nokia 3310 tepat mengenai dahi beliau.
"BAPAKKO SAKIT BOUDOH"
"muka macam selipar tandas ada hati nak mengaku awek seokjin puih !" Ujar Semi tidak puas hati.
"Dasar single tak sedar diri" si hannie pula menokok tambah.
.
.
.
."Weh aku dah nampak pdnim" kata bubble melalui walkie talkie sambil memerhati gerak geri pdnim yang sedang memasuki cafe sardin.
"Semi,pergi buat2 langgar dia !" kata si hannie pula.
"Roger !" semi mula melangkah dengan membawa secawan kopi yang tidak ditutup rapat.
Sebaik sahaja dia bertembung dengan pdnim,cepat2 dia buat2 terjatuh sampai terpegang bahu berketul pdnim.
"Ahhhh mianghae mianghae" kata semi beberapa kali kemudian cuba mengambil cawan yang sudah jatuh diatas lantai.
Baru sahaja tangannya hendak mencapai cawan tersebut jemari pdnim bersentuh dgn belakang tapak tangannya.
'adakah ini cinta pandang pertama'- pdnim
oh everytime i see youu ~
tiba2 lagu everytime nyanyian crush ft chen berkumandang.Mata semi dan pdnim bertembung persis babak dalam drama descendant of the sun.
"Level 1 pass !" kata senah melalui corong walki talkie.Masing2 tersenyum gembira melihat babak sweet pdnim dan semi.
tiber.
YOU ARE READING
Lunatics Mission : PDNIM
Short Story"Aku nak goda dia sampai dia turunkan harga lightstick" kata si army yang broke BACA BOLEH PERCAYA JANGAN HAHAHAHAHHAHAHAHAWK