05 : BUBBLE KU SAYANG

142 31 108
                                    

"Macam mana relay kau dgn pd ?" soal hannie kepada fiqa,popcorn yang berada dalam genggaman semi dicapai sekilas lalu dikunyah perlahan.

"Dah break.." kata fiqa sambil menggulingkan biji matanya.

"Asal dooo ?!" Senah mencelah dengan mulut yg masih setia mengunyah roti bakar.

"Dia kata aku punca ikan dia mati.Sebab date dgn akula dia lambat smpi lepastu ikan dia meninggal" terang fiqa

"Tapi ikan dia meninggal sebab beranak kan ?" kata bubble pula.

"Ha takpelah mati syahid tu" si hannie pula membuat spekulasi sendiri.

"Haih nampaknya tinggal korang berdua jelah yg boleh goda dia..Kalau tak sampai bila2 kita x dpt pegang amibom" fiqa menyuapkan sesudu cornflakes ke dalam mulutnya
.
.
.
.
.
Pdnim termenung ke luar tingkap,sejak beberapa hari lepas fikirannya asyik menerawang tentang seorang barista di kedai bubble tea.

Perlahan-lahan senyuman comel diukirkan.Ahhhh angau bercinta namanya ni !

Pdnim bingkas bangun dan memandu ke arah Crystal Boba Shop.

Tling !

Bunyi loceng berlaga menyapa pendengaran Bubble aka Putri.

"Welcome to - Pdnim oppa ?" Bubble seakan akan terkejut.

pdnim menyelitkan rambut dicelah telinga.

"Ah ye sayalah tu" katanya malu2 kucing auch.

"Oppa nak minum apa2 ke ? saya belanja" bubble tersipu2 memandang jejaka pujaan nya.

"Betul ke ni ? takpayahla macam tak gentle pula bila yeochin yang belanja.."

"yeo-yeochin ?" bubble menelan air liur kelat.Nak muntah weh tapi dia cuba mengawal air mukanya.

"Eh tersilap pulak.."

"Er sebenarnya kan oppa..hiks malula titew" bubble menekup wajahnya yang mula merah membahang.

"Ye bubble kenapaa ?"

"hiks..sebenarnya saya dah lama suka oppa pdnim" bubble terus berlari ala2 heroin dalam drama dilwale.

"bubble wait for me !!" pdnim mengejar bubble dengan kegedikan.Maka bermulalah drama bollywood tak berbayar di cafe tersebut.

"Cam sial.." kata seijin dari jauh.
.
.
.
.

"Please lah oppaaaaa ! Bubbleby betul2 nak sangat oppa turunkan harga amibomm bubble tak pernah pun beli amibom sebab mahal sgt,hiks" kata bubble dengan nada memujuk melalui corong telefon.

"Kalau inilah perangai sebenar bubbleby nak kaperl dengan ayang,baik kita putush !"

"Anii ! Bubbleby cuma nak tu je ayang ! Janganlah putush !"

"Hmph,bubbleby bercinta dgn ayang tak ikhlas,bubbleby bercinta sebab amibom ! Dahla Kita putus Bai !"usai menyudahkan kata pdnim mematikan panggilan lantas menekan 'sekat' pada contact bubbleby.

"hiks" bubble merenung phone nya sambil mengesat air mata.

"Kenapa niii eyyy !" semi menyoal sambil memgang bahu bubble.

"Pdnim...dia mintak putush !"

"Halah biasalah pakcik tu,kau biar je dia"kata senah selamba.

"Tapi...aku dah jatuh cinta sama dia hiks" ayat bubble membuatkan kami berempat tersentak.

"what the fish bubble !" tempelak si fiqa

"Weh move on jela,takpa lepasni aku pulak goda dia" kata hannie dengan senyum herotnya.

"Aku nak goda dia sampai dia turunkan harga lightstick" masing2 sudah memandang hannie sambil membuat thumbs up.

tiber.

wehh thanks siapa yg baca buku mengarut ni hiks aku terharu😔Nah amik sarang ni ❤❤❤❤❤

Lunatics Mission : PDNIMWhere stories live. Discover now