04 : AUDITION

166 33 62
                                    

SELAMAT DATANG KE AUDITION BIGHIT OYEAH !

Fiqa tersenyum sumbing sambil berjalan dengan gahnya memasuki dewan audition.

"4017! 4017 ! sila ke pentas segera " panggil staff yang bertugas di kawasan tersebut.

"Ha ye saya datang !" terkocoh2 fiqa berjalan ke pentas bighit.

Sasaran pertamanya tak lain tak bukan,

Si kacak bergaya sexy dah berbada sasa
Abe Pdnim !

"onionhaseyo,saya fiqapark suri hati abang pd- eh maaf tersasul pulak" darah panas mula menyerbu wajah fiqa sehingga merah macam tomato.

"Teruskan" kata pdnim dingin dengan muka garunknya.

Ahhh i suka i sukaaa !

"Hari ni saya nak nyanyi lagu baby shark khas buat abang pd yang hensem ehe" fiqa mengemam bibirnya kuat.Malu la anjing !

"BABY SHARK KE DU KE DUUUU! OH BABY SHARK KE DU KE DUUU! MAK KAU SHARK KE DU KE DU ! BAPAK KAU SHARK KE DU KE DU ! NENEK KO ATOK KO SEMUA SHARK ! AYO KITA KEJAR IKAN2 DILAUTAN SAMBIL JOGET POCO2 !"

merdu dan sangat lembut suara fiqa sehingga membuatkan kesemua staf bighit terpegun.

Lebih2 lagi pdnim..

smpi ternganga mulut beliau.

"Okay itu sahaj nyanyian saya !harap juri beri komen positif" fiqa bow dan tersengih malu

"Merduuu sehingga saya speechless" kata pdnim dengan mata yg bersinar2.
.
.
.
.
.

2 hari kemudian.

"Abang pd ~" fiqa menyentuh bahu pd kemudian menekup wajahnya.Aish malu la titew

"ya fiqa ku sayang" kata pdnim sambil membuat gaya kucing miang.

"ai nak request samting boleh tak ?"

"demi mu fiqa akan ku tunaikannnn" kata pdnim lalu menatap wajah fiqa penuh syahdu.

"ai nak-"

TENENETNENET

"Ha emergency ? okok tunggu 15 minit"

Pdnim mematikan panggilan kemudian memandang fiqacang dengan pandangan serba salah.

"Fiqa maafkan abang...abang ada hal emergency.."

"kenapaa ?"soal fiqa acacah concern padahal dia x puas hati sbb x abis cakap.

"Ikan abang nak bertelur,dia perlu ke hospital segera.Okaylah abang gerak dulu babai" kata pdnim dan berlalu pergi.

"tahi banget gue belum abis cakap dooo" fiqa meraung lantas kepalanya dihentak pada dinding kaca sehingga rambutnya beruban.

tiber.

makin hari makin hambar bunoe jela aque😔

Lunatics Mission : PDNIMWhere stories live. Discover now