WARNING : HAMBAR GILA TAKLE BREN
.
.
.Pdnim memasuki sebuah rumah usang yang dijanjikan oleh Bubble.
"Suram je kawasan ni.." omel Pdnim kemudian mengusap belakng tengkuknya.Bulu roma sudah menegak.
Wuf wuffff .
Salakan yeontan mula kedengaran.Seram sejuk.
"Bubbleby ? mana bubbleby ? kata nak getback ?" laung pdnim kuat di sehingga menjadi echo (weh aku lupa base melayu dia apa).
Senah,semi,fiqa,hannie dan bubble yg berada disebalik dinding usang itu tersengih herot.Nampaknya rancangan mereka berjalan dengan lancar.
"Goda tak boleh,kita ugut dia" kata fiqa perlahan.
sebaik sahaja pdnim memalingkan wajah terus mereka berlima bertindak memukul belakang pdnim sehingga jatuh melutut kemudian mereka cuba menarik pdnim sehingga ke kerusi.
Tetapi berat.
"Arrggh beratlahhhhhh!" keluh Bubble dengan muka yang berkerut-kerut.
Pang ! sekali sahaja tamparan hebat senah terus pdnim pengsan.
"Powerr!" puji geng2 singlenya.
tiba2 bunyi siren polis kedengaran.
weng weng weng weng *pandai2 la weh kau imagine*
"Ayo dia panggil pulis lah !" keluar terus slang mamak semi.
Masing2 kabut mana nak lari tatau dah ey.
"Jangan bergerak,anda ditahan !" seorang anggota polis wanita bernama Hazel menayangkan sepucuk pistol.
"Aiyo ada yitu pistol juga kah !" senah turut pengsan disebelah pdnim seperti beauty and the beast.
[ ko tau aku jadi mamak sebab si smolbbang punya pasal ]
.
.
.
."Weh aku tamo duk sini,aku nak tgk bang bang con siot !" hannie mengeluh sambil memegang pagar besi penjara.
sungguh mereka tak sangka yang mereka akan merempat didalam penjara kerana amibom hiks.
"rawwwrrr raarrrr roarrr" tiba2 bubble bagai disampuk hantu mengaum seperti harimau.
"OI DALAM PENJARA TU DIAMLAH ! DALAH SINGLE !" Jerit polis bernama hazel kemudian mendekati pagar besi.
"Bts nak jumpa" kata hazel dengan nada mendatar.
Mata senah sudah membulat "seokjin ada ke ??"
"Bts la bodoh mestilah semua skali.."
"aaa jinjja ?!" fiqa tekup mulutnya.
tiba-tiba sekumpulan jejaka datang meluru ke arah cell mereka.
Ianya bitiyes.
"OPPAAAAAAAAAAAAA !" Jerit senah seperti sasaeng yg dijangkiti virus zombie.
"P-pdnim pun ada ?" soal semi sambil meneguk air liur kesat.
"Betulke awak semua nak amibom ?" soal namjoon.Wah suaranya persis rm bts.
Terus kelima2 manusia itu mengangguk laju.
Taehyung tersenyum sinis.
"Awak tunggu sini,kami pergi ambilkan" kata Jungkook kemudian kenyit mata.
Hannie sudah semakin jatuh cinta sama yitu abe kook.Wah manyak baik ini olang.
"Jin ?" panggilan senah membuatkan seokjin spontan menoleh.
"Ya ?"
"Awak bukan iblis kan ? awak jin kan ?" mata senah terbuka luas memandang seokjin.Tawa halus terbit dari bibir seokjin.
"Mestilah" seokjin terus berjalan keluar dari kawasan cell tersebut.
selang beberapa minit angin kuat kedengaran.
"Weh kenapa ni ? taufan ke ?" soal bubble sambil memandang sekeliling.Aih sudahla tade tingkap.
"Weh cemana ni aku takottt !" kata fiqa sambil menggeletar.
masing2 mula merapatkan diri dek terlalu takut dengan situasi yang berlaku.
"In 3....2....1...." bunyi walkie talkie yang kuat kedengaran membuatkan mereka berlima ketakutan.
BOOM !
SEBUAH BALAI POLIS DILETUPKAN
"That's what we called amibom sweetie😚" ujar suga sebaik sahaja bom berjaya dijatuhkan.
Kesian,mereka semua mati begitu tragis.Namun begitu mereka mati dalam kegembiraan kerana sempat berjumpa bts.
Selamat meninggal.
THE END.
Moral of the story : Janganlah kamu nak buat kerja gila untuk seketul amibom.Jangan contohi mereka.Kalau dah pokai tu pokai jela,kita diy amibom sendiri.
+ Polis hazel - HAZELMOCHI_
FF merepek yg hambar ini hanyalah rekaan semata2 ianya tiaada kaitan dgn yg hidup atau mati.
Terima kasih untuk readers yg comel lagikan kelakar yg sll komen HAHAHAHHAHA aku hargai effort korang.Aku nak mention tapi takut ada yg terlepas pandang nnt kang dia sedih pulak.So aku tak tag tapi ketahuilah crystalunatics sayang hampa❤❤❤❤❤
Jumpa esok di concert !
Adios ❤
YOU ARE READING
Lunatics Mission : PDNIM
Short Story"Aku nak goda dia sampai dia turunkan harga lightstick" kata si army yang broke BACA BOLEH PERCAYA JANGAN HAHAHAHAHHAHAHAHAWK