06 : HANNIE SI PENGGODA TERHANGAT

138 31 88
                                    

"Tuan ada orang nak jumpa tuan .." kata staff itu penuh keresahan.

"Kan saya kata saya busy...Lagipun saya mana ada appointment dengan mana2 client..."

"Saya dah cakap tapi dia degil jugak"

"Em sasaenglah tu..Biasalah hot dad-"

BANG !
"Eh itu nama keluargaku" -pdnim

bunyi dentuman pintu yang ditolak kasar oleh seseorang membuatkan kedua manusia itu tersentak.

Pdnim meneguk air liur kesat kerana gadis dihadapannya itu berpakaian sangat seksi auch kalah idol korea.

"Si..siapa kau ni ?" soal pdnim cemas

"Hai oppa ! Lupa i ke ? Jeon Hannie A.K.A penggoda terhangat oppa pd ! rawr !" hannie menacakar angin dengan kegedikannya.

"hayun, keluar jap..Saya ada urusan penting dengan dia" kata pdnim tegas lantas staffnya itu berlalu pergi.

'aih lately ni aku asyik kena goda je,nampaknya aku makin hensem' puji pdnim buat dirinya sendiri lantas tersengih bangga.

"Hi oppa ! Busy sangat ke tu sampai taknak jumpa diva BB ni ?" Hannie berjalan ke arah pdnim lantas mengambil tempat dihadapan pdnim.

Jelas kelihatan wajah pdnim pucat kerana terlalu terpesona dengan visual hannie.

"Takdelah,free je ni ha tengok ni..kosong meja ni oppa takde apa2 kerja pun.." serta merta buku dan fail2 yg bertaburan diatas meja ditolak ke bawah sehingga mejanya menjadi licin.Senyuman miang dihadiahkan buat hannie yg dikasihi

"Hmm kesian hannie ni..Single je sepanjang abad..Siapalah yang nak kat hannie"hannie sengaja bersikap sarkastik dengan anda sedih yang dibuat2.

"Eh Apalah hannie ni,jangan sedih-sedih oppa kan ada !"

"Oppa sudi ke nak kaperl dengan hannie ?" hannie mengerdipkan matanya beberapa kali.Sebenarnya dia geli,dalah si fiqa dengan bubble pi mekapkan muka smpi 10 inci lepastu senah dengan semi pi dandan rambut palsunya yg kelihatan ala2 saloma muda-mudi.

"Eh mestilah apa pulak tak ! Nak khawin pun-opps maaf" kata pdnim malu2 kuceng.Dari tadi duk terlentok2 macam cacing kerawit.

"Aish nakarl lah oppa niii" kata hannie dengan senyuman malu.

"Tapi oppa..Kalau oppa nak jadi boyfren hannie,oppa kena tunaikan permintaan hannie.." Hannie mengenyitkan matanya sekilas.

Terus bebola mata pdnim bertukar menjadi bentuk hati yang sedang berdegup.

Dugun-dugun.

"Boleh sayang !" bagai sudah dirasuk,wajah hannie ditatap lama seperti pasangan bercinta yang sedang angau.

"hannie nak oppa turunkan harga amibom dari 16,500 kepada 1.20 boleh ?" bisik hannie lembut.

ZZAP ! Bagaikan tamparan malaikat maut pdnim terus tersedar dari mimpinya.

"TAKBOLEH ! GET OUT !" Pdnim terus bertindak menumbuk meja kuat sehinga terbelah dua.

'Baru aku tahu kenapa namjoon jadi God of destruction' getus hannie dalam hati.

"Ok fine ! taknak sudah ! Hannie nak tinggalkan oppa..Bai !" Hannie terus mencapai handbagnya kemudian high heelsnya dicabut dan dimasukkan kedalam bag mic drop yang tergantung di tepi pintu keluar.

'heels jimmy choo weh mana bole buang2'

"Helo !" ujar hannie dengan nada kasar sebaik sahaja panggilan bersambung.

"Presiden kelab single is speaking,what you want ?" balas senah melalui corong telefon.

"Gagal lagi weh !"

"Whattefish ! Ai ken belif dis !" sampuk si semi.

"Menyesal aku dgn bubble mekap kau tebal2 hiks" fiqa dan bubble berpelukan diantara satu sama lain.

PERITNYA AAUWHHH SUNGGUH PERIT.

tiber.

One more chap and this nonsensical fiction will end.Tapi chap tu mungkin akan panjang sikit.Anda takkisah kan ?

Lunatics Mission : PDNIMWhere stories live. Discover now