Gayb Alemi ve Geleceği Bilmek

99 1 0
                                    


Gayb Alemi ve Geleceği Bilmek

Gaybı bilmek yada geleceği görmek mümkünmü Diye yüzyıllardır insanoğlu bu sorulara cevap aramış ama bulamamıştır.Bunun en önemli sebepleriden biri Gayb geleceği görmekmi gizli olanı bilmekmi Kaybolanı bulmakmı Bu soruların net bir cevabının olmamasından ileri gelmektedir.
Cenab-i Allah Yüce kitabımız Kuran-ı Kerimde 41 ayrı ayette Gaybı ancak ben bilirim buyuruyor ama gayb nedir onu açıklamıyor gaybında ne olduğu başka bir gayb yani gayb geleceği görmekse gizli olansa yada bilinmeyense ismi gibi kendiside gayb.
Konuyu biraz detaylandırdığımız zaman ortaya çok farklı konular çıkıyor.Mesela Cenab-i Allah Enam Suresi 50 inci ayette Peygamber efendimize buyuruyorki.De ki: "Ben size, Allah'ın hazineleri benim yanımdadır' demiyorum. Ben gaybı da bilmem. Size Ben bir meleğim' de demiyorum. Ben sadece, bana gönderilen vahye uyuyorum." De ki: "Görmeyenle gören bir olur mu Siz hiç düşünmez misiniz" Bu ayetten çok net olarak anlıyoruzki Cenab-i Allah Kainatı eli,yüzü,suyu hürmetine yarattığı habibi son Peygamberine bile bildirmiyor.Ama yine bir Peygamber olan Hz Yusuf a yedi yıl kıtlık yedi yıl bolluk olacağını bildiriyor.Bu konuda Yusuf Suresi 47,48,49 uncu ayetlere baktığımızda Olayı daha net anlayabiliyoruz Yusuf suresi 47. Yusuf dedi ki: "Yedi yıl Adetiniz üzere ekin ekeceksiniz. Yiyeceğiniz az bir miktar hariç, biçtiklerinizi başağında bırakın." 48. "Sonra bunun ardından yedi kurak yıl gelecek, saklayacağınız az bir miktar hariç bu yıllar için biriktirdiklerinizi yiyip bitirecek." 49. "Sonra bunun ardından insanların yağmura kavuşacağı bir yıl gelecek. O zaman (bol rızka kavuşup) şıra ve yağ sıkacaklar."
Yine Hacı Bayram-ı Veli Hazretlerinin İstanbulun Fatih sultan mehmed ve hocası Akşemsettin hazretleri tarafından fethedileceğinin önceden bilinmesi.Yine enam suresiyle çelişiyor olması nedeniyle çok ilginç gelecek ama Peygamber efendimizin istanbulun fethi ile ilgili hadisi şerifleri Günümüzde gelişen teknolojilerle hava durumunu önceden tesbit etmek güneşin,ayın tutulacağı tarihi önceden tesbit etmek sonar cihazlarıyla deniz altında görülmeyen canlı ve diğer varlıkların yerini tesbit etmek taa uzaydan uydularla yer altındaki maden vs gibi neslelerin yerini tesbit etmek ana rahmindeki çocuğun cinsiyetini tesbit etmek günümüzde mümkün değil ama yakın gelecekte bilim adamları depremi önceden tesbit edeceklerini açıklıyorlar şimdi tüm bunlar Gayba giriyormu girmiyormu Bunlar gayb mı değimli Diye soracaksınız ben hemen cevap vereyim bunlar gayba girmiyor. Çünkü Hissi kablel vuku,Altıncı his,Önsezi,Durugörü,İstihare veya Rüyada görmek suretiyle birçok olayı önceden görmek yada hissetmek mümkündür. Hazreti Yusuf yedi yıl bolluk yedi yıl kıtlık olacağını Mısır kralının rüyasını yorumlayarak bilmiştir.Hacı Bayram-ı Veli Hazretleri İstanbulun Fatih sultan mehmed han tarafından fethedileceğini istihare neticesinde görmüştür.

Gayba iman ne demektir

Gayb, gizli olan, görünmeyen demektir. Kuran-ı Kerim muttakilerden, yani takva sahibi müminlerden bahsederken onların en büyük özelliği olarak gayba imanlarını gösterir. Onlar o muttakiler- gayba iman ederler(Bakara Süresi,3) mealindeki Ayet-i kerimeyi tefsir eden Alimlerimiz, gayba imana iki şekilde mana verirler. Birincisi, Onlar görmedikleri halde, akli ve nakli delillere dayanarak iman ederler. Diğeri ise, Onlar gıyaben dahi iman ederler. Yani münafıklar gibi sadece müminler arasında değil, gıyaben de Allaha ve resulüne (asm.) iman ederler.

Gayb iki ayrı manaya gelir: Birincisi, hakkında hiçbir şey bilmediğimiz, yalnız Allahın malümu olan haller, hadiseler, Alemlerdir ki, bunlar imana konu değildirler. İman, bu gayb için değil, ancak Kuranın haber verdiği ve Peygamber Efendimizin (asm.), hakkında açıklamalardan bulunduğu gayb için söz konusudur.
Bizce gayb, görülemeyen değil, görülmeyen demektir. Biz delilsiz olan gayba değil, delili olan gayb-ı makule iman ediyoruz. (Hak Dini Kuran Dili)

Gayba iman denilince akla ilk gelen, Allaha ve diğer iman rükünlerine imandır. Bunlar hep gaybdır.
İnanmada ilk adım kalben tasdiktir. Bu tasdikin başlangıcı da anlamak. Beş duyu anlamaya, anlama da inanmaya yardımcı olur. Sadece beş duyunun sınırları içinde dolaşan, onları aşamayan insanlar, hükmen hayvanlıktan kurtulmuş değillerdir. His ile bilme, hayvanların sahası; hissini akla hizmet ettirip anlama, kavrama ve nihayet inanma ise insanın vazifesidir.
İnsan bir meyve ağacına bakmakta hayvanla müşterektir. O ağacın içinde harika bir fabrikanın çalıştığını, yapraklarında fotosentez olayının cereyan ettiğini, o meyvelerin bütün bir ağaçtan, hatta kAinattan, süzülerek meydana geldiğini ise ancak o insan kavrayabilir.
Onun için, mutlak manada insan denilince, gayba iman eden mümin hatıra gelmelidir.
İşte, o gayba inananlardır ki, nimette boğulmaz, münimi, yani o nimeti ihsan edeni tanırlar. Esere saplanıp kalmaz, o eseri yapan Halikı tanır ve bilirler. Gayba inanmayanlar ise, sofranın tabakları, kitabın yaprakları, yahut fabrikanın bölmeleri arasında dolaşıp duran bir böcek gibi, bu Alem ve içindekilerden, hakiki manada, istifade edemez, hayatlarını zayi eder giderler.

Manevî NimetlerHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin