First day drama

86 5 0
                                    

pp Rania:

het is pauze en we gaan nu met een paar meiden wat eten bij Atlas, maar Ilham gedraagt zich raar, het is alsof ze een spook heeft gezien. ik vraag aan haar of er iets is maar ze reageerde geschrokken met een "nee". Ik laat het van me afglijden en loop verder met de meiden naar Atlas. Ik hoor Latifa, Selma en Nisrine praten over een nieuwe bowling baan, en ik stelde voor om daar samen naartoe te gaan. Iedereen reageerde enthousiast behalve Ilham die nog steeds in haar eigen wereldje was. Ik vraag me echt af wat er met haar is, normaal gezien is zij niet steel te krijgen, je kunt niet 5min met haar zijn zonder dat ze een Fifth harmony of bollywood liedje begint te zingen.

Eenmaal aangekomen bij Atlas zijn we aan onze standaard tafeltje gaan zitten toen we zagen dat er een paar jongens van onze klas aan de tafeltje tegenover ons kwamen zitten. Ik zie Tamer binnen komen en signaleer naar Ilham dat haar man is binnengekomen, maar zij schrok toen ze hem zag. Ze zei dat ze zich niet lekker voelde en dat ze terug naar school gaat. Ik wou met haar meegaan maar ze stond erop dat ze alleen gaat. Latifa bleef aandringen om met haar mee te gaan, dus zijn ze samen terug naar school gegaan. k vond de reactie van Ilham echt raar. En vind het jammer dat ze met zen tweeën weg zijn gegaan. Hun zorgen meestal juist voor de sfeer.

Toen die twee weg waren kwam Anas naar me toe lopen. Hij zei dat hij blij is om mij weer te zien en dat hij mij had gemist tijdens de vakantie. Ik vond het echt schattig, maar ik deed gewoon HC. Ik zei dat ik blij was om iedereen te zien maar dat ik wou dat de vakantie langer duurde. Ik vind hem wel leuk maar ik ben nog niet over wat er tussen mij en Ayman is gebeurd. En ik ben bang dat als Anas er ooit achter komt wat er tussen mij en Ayman is gebeurd, dat hij me gaat haten. Nu ben ik blij dat Latifa weg is, anders zou ze me weer die irritante blik geven die ze me geeft als ik met een jongen praat.

pp Ilham:

Ik ben nog steeds in shock om de briefje die ik daarnet in m'n kluisje vond. Van wie zou dat kunnen zijn? En wat weet die persoon allemaal? Terwijl ik met de meisjes naar Atlas liep merkte Rania op dat ik niet hellemaal me zelf was, en toen Tamer binnen kwam wist ik niet wat te doen dus zij ik maar dat ik me niet goed voelde. Ik wou alleen terug naar school gaan maar Latifa bleef aandringen om met me mee te gaan. Zij is echt een schatje, maar ik wou deze tijd gebruiken om te kijken wie die briefje in men kluisje heeft gedaan. Ik wil haar vertellen over wat er was gebeurd met Abdel, en over de briefje want ze is een van men beste vriendinnen en ik vertrouw haar als men eigen ogen, maar ik wil haar niet tot last zijn na alles wat er vorig jaar bij haar was gebeurd.

Onderweg naar school vroeg ik Latifa of ze er nog steeds aan denkt, maar ze zei dat ze het al is vergeten en dat ik me geen zorgen meer om haar moet maken. Ze vroeg me wat er met mij is, en ze zei dat ze doorheeft dat ik iets verzwijg en dat ze weet dat het iets met Tamer te maken heeft. Ze zei dat ze doorhad dat ik schrok toen ik hem binnen zag lopen. Ik heb besloten om haar maar een deel van het verhaal te vertellen. Ik vertelde haar dat het uit is tussen mij en Tamer, en ze reageerde niet verbaasd. Het leek alsof ze het al wist. Ik keek haar verbaasd aan, en ze zei dat ze hem vanochtend klef zag doen met het nieuwe meisje. Ik vroeg haar wie ze was, maar Latifa zei dat ze haar naam niet weet maar dat ze rond onze leeftijd was en op onze school zit. Typisch Latifa om niemand zijn naam te kennen, ik ken die bitch al sinds het 1ste middelbaar maar toch vroeg ze me in het 3de weer naar men naam hahaha. Dat was ook het moment dat we klikte en vrienden werden. ik weet niet hoe ik al die jaren zonder haar heb kunnen overleven!

Op de speelplaats gingen ik en Latifa weer een beetje bij praten en ze heeft mijn een beetje weten op te vrolijken. Even Later kwamen Loubna en Rojin naar ons toe lopen, hun zijn ect schatte van meisjes maar hun gaan van 0 naar 100 in een paar seconden. Normaal gezien hou ik daar juist van maar ik ben nu echt niet in de mood. Latifa had het door en zei dat ze nog iets uit haar kluisje moest hallen en vroeg of ik mee kan gaan. Toen dat Loubna en Rojin zeiden dat ze ook mee kunnen zei ze echt op zo een Latifa manier dat dat niet hoeft. Latifa heeft haar eigen manier van praten, zei is 100% real met iedereen, maar tegelijkertijd is ze ook zo aardig dat je nooit te lang boos op haar kan zijn.

pp Latifa:

vandaag is het de eerste schooldag, en met andere worden de enige dag buiten de examens waarop ik op tijd op school kom. We wouden net tijdens de pauze iets gaan eten met een paar meiden, maar Ilham voelde zich niet lekker dus ben ik met haar terug naar school gegaan. ze vertelde me onderweg dat het uit is met haar en Tamer, maar ik zag dat al aankomen. Ik zag hem knuffelen met een meisje voor we naar het eerste uur gingen, en als ik eerlijk ben heb ik nooit gevonden dat die twee bij elkaar passen. Maar ze lekken gelukkig samen, en als Ilham gelukkig is ben ik dat ook. Ilham had mij vorig jaar ook gesteund na wat er was gebeurd, en ze heeft het nooit doorverteld.

pp Rania:

Na het eten rende we terug naar school, we waren net op tijd voor de schoolbel. Ik rende snel naar de les. Dit zijn onze laatste 2 lesuren van vandaag en die hebben we van mijn favoriete leerkracht Mvr Timmermans. tijdens deze lesuren gingen we een Franstalige spel spelen in groepjes van 3 en je moest minstens 1 jongen in je groepje hebben. Latifa zag hoe blij ik was toen Timmermans zei dat Anas in onze groepje moest, en gaf me een van haar sneaky blikken.

Nadat mijn groepje van de groepje van Loubna had verloren ging het bellen en moeste we ons weer verzamelen op de speelplaats voor een afsluiter. Ik vond het eerlijkgezegd wel oneerlijk dat wij hebben verloren, want Loubna is Franstalig en voor de rest kan niemand in haar groepje frans. Terwijl wij in mijn groepje allemaal goed zijn in frans doordat we hard werken. Ik heb Latifa zelfs geskipt omdat ik weet dat zij slecht is in frans. Dit is niet eens de eerste keer dat hun mij zomaar laten verliezen maar mehlish ik gun hun dat.

Na de afsluiter zei ik dag tegen iedereen en liep ik naar huis. Onderweg naar huis kreeg ik een berichtje van een onbekend nummer. Ik was benieuwd en stopte even om het berichtje te openen. Toen ik het berichtje opende schrok ik van wat er in stond, er stond: "Ik weet wat er met Ayman is gebeurd, als je niet wilt dat de rest het ook weet kom dan vrijdag na school naar kielpark om 18u bij het witte huisje.". Ik schrok me dood van dit berichtje. wat zou deze persoon weten? Ik weet maar 1 ding: ik kan het niet riskeren dat de rest er achter komt wat er met Ayman gebeurde. Maar hoe moet ik uitleggen aan men ouders waar ik deze vrijdag heen ga? En wat als het een val is van een psyco. Ik pak men tas van de grond en ren naar huis. Ik was bang dat de persoon die de berichtje schreef me volgde of me kon zien. Ik keek overal rond mij en het enige wat ik zag is auto's langs rijden. Zou die persoon in een auto kunnen hebben gezeten?

Dit was deel 2. Wat is er allemaal gebeurd in de vakantie? wat was er met Latifa gebeurd? En wat is de geheim van Rania en Ayman. Iedereen heeft zijn geheimen en wat gebeurd er als ze openbaard worden?

Ik hoop dat jullie ervan genoten hebben! Lees de volgende delen om er achter te komen wat de meisjes geheim houden en wat er vrijdag zal gebeuren.

 friendship and secrets Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu