Making a scene

41 6 0
                                    

pp Rania:

Het is dinsdag en dat betekend dat we 2uur later mogen beginnen, maar men zusje moet al om 9u beginnen en ik besloot om met haar mee te gaan. Ik stuurde Latifa en Nisrine om te vragen ofzo ook een uurtje vroeger komen,, Ilham en Rojin komen altijd een uurtje vroeger omdat tram 2 de laatste tijd altijd te laat komt.

Onderweg naar school kon ik het niet helpen om constant rond me heen te kijken, ik ben bang dat de persoon die mij die berichtje schreef mij kan zien. Hij heeft mij na die berichtje niks meer gestuurd maar ik ben bang dat dat waarschijnlijk niet het laatste was. Mijn zusje merkte op dat ik gespannen was en begon domme grappen te maken, Ik zei gewoon tegen haar dat ze moest doorlopen en dreigde haar te slaan. Ik ben echt niet in de stemming om domme grappen te maken.

Eenmaal aangekomen op school zag ik dat Latifa, Loubna, Ilham, en een paar ander misjes van onze klas er al zijn. Ik gin naast Latifa en Ilham zitten, en zag dat ze het hadden over mijn idee om naar de nieuwe bowling baan te gaan. Latifa vroeg wie er mee gaat, ze zei dat Nisrine en Selma al deze donderdag gingen en het haar leuk leek als wij ook gingen. Ik voelde mij best wel gespannen, maar aangezien we daar met een groepje heen gaat denk ik niet dat er iets ergs kan gebeuren. Ik zag dat Ilham ook twijfelde maar uiteindelijk instemden. Na dat gedoe van gisteren heb ik geen tijd meer gehad om te vragen wat er met haar was. Voor ik met Ilham kon praten ging de bel, we hebben nu les van de meest hatelijke leerkracht ooit Mr Emmelo. Ik haat zen lessen!

pp Ilham:

We hebben nu les van Emmelo maar ik kan me niet op de les concentreren. Ik den constant aan het briefje van gisteren, en als dat nog niet erg genoeg is zit Tamer aan de bank voor mij. Hij kijkt mij niet eens meer aan, ik ben bang dat hij er achter is gekomen en die briefje in men kluisje heeft gestoken. Ik moet met hem praten, ik ga na de les met hem praten.

Na de les zie ik hem met Anas praten, ik loop op hem af en vraag of ik hem even kan spreken. Hij kijkt mij aan met een vieze blik en vraagt wat ik wil. Ik voel mij echt gekwetst, voor de zomer hielde we nog van elkaar en nu behandelt hij mij ijskoud. Ik zei dat ik hem even onder vier ogen wil spreken. Hij keek me aan en knikte, hij vroeg aan Anas om ons even alleen te laten, en Anas knikte en rende naar Rania toe.

Tamer vroeg waarom ik met hem wou praten. Ik zei dat ik heb na gedacht tijdens deze zomer den dat ik nog steeds niet begrijp waarom het uit is gegaan. Hij zei dat hij het zat was dat ik hem nooit als prioriteit behandelde, en dat hij iemand heeft gevonden die dat wel doet. Ik barste in tranen, ik zei dat ik het wist dat hij en andere had en dat hij een vieze idioot is. Ik zei dat ik spijt heb dat ik ooit van hem heb gehouden. Ik maakte een grote scene en iedereen keek naar ons. Ik kreeg meteen spijt, want alleen mijn vriendinnen wisten dat we samen waren, maar nu weet de gehele school dat we wat hadden. Daar gaat mijn reputatie als het goede meisje.

Latifa en Selma zagen mij schreeuwen en rende naar mij toe, hun namen mij mee en begonnen mij te troosten. Ik schaam mij zo erg. Wat gaan de mensen op school nu wel niet over mij denken. Ik durf niemand meer onder ogen komen.

pp Selma:

Vandaag was zo een leuke dag tot ik Ilham opeens tegen Tamer zag schreeuwen in gangen. Ik wou mij er buiten houden maar Latifa wou zo nodig Ilham gaan trosten. Ik vind Ilham echt een drama queen, zij denkt echt dat de helle wereld om haar draait. Ik mag haar niet eens, ik ga alleen met haar om omdat zij vrienden is met al mijn vrienden. Iedereen geeft haar echt teveel aandacht, terwijl ik zoveel leuker dan haar ben. Deze zomervakantie is er zoveel in mijn leven gebeurd door haar. Ik haat haar, maar ik ben bang dat iedereen voor haar zal kiezen en ik alleen achter blijf.

pp Nisrine:

Vandaag na de les ging ik samen met Rania naar onze kluisjes toen Anas naar ons toe kwam rennen. Ik vind hem echt leuk, maar ik ben bang dat hij Rania leuker vind. Rania zegt constant dat zij hem niet leuk vind en dat hij mij waarschijnlijk leuk vind, maar dat zegt zij over iedere jongen. Zij hyped mij altijd op voor niks.

Toen we bij onze kluisjes waren zien we opeens latifa en Ilham voorbij renen, en Ilham was aan het huilen. Rania ging achter hun aan, maar ik moest nog een boek uit men kluisje hallen. Toen ik men kluisje open deed zag ik dat er een briefje uit viel. Ik raap het briefje op en kijk of er iets op staat. Ik schrok van wat er opstond, er stond: "Ik weet wat je bij selma hebt gedaan, als je niet wilt dat ze er achter komt, kom je deze vrijdag om 18u naar het witte huisje in Kielpark.".

Ik schrik me dood. Selma mag daar nooit achter komen. Zij denkt nu dat Ilham het had gedaan, als zij er ooit achter komt dat ik het was zal ze me nooit meer aankijken. Ik moet vrijdag naar kielpark, maar ik ben bang dat het een val is.

Wat is er deze zomer allemaal gebeurd? En wat heeft Nisrine gedaan?

Dit was deel 4. Bedankt voor het lezen.

 friendship and secrets Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu