2.Šach

954 48 2
                                    

Po týždni na Rokforte som zistila, že život v škole rozhodne nie je prechádzka ružovou záhradou. Aj keď je tá škola ktovieako nádherná.
Učiteľov totiž pravdepodobne baví študentom dať úloh tak veľa aby sa z toho pomaly zbláznili. Tak sa mi teda zdalo, že sa to deje na Rokforte.

Z knižnice som si požičala knihu Dejiny Rokfortu. Mama mi totiž nikdy o ňom nerozprávala. Keď som sa jej naň pýtala povedala len: uvidíš. A tak som si požičala tú knihu. Bolo to skutočne zaujímavé čítanie aj keď som nikdy nebola knihomoľka.

Hneď na druhý deň som sa skamarátila s Daphne a Pansy. Moja túžba sa teda vyplnila a ja som už mala ďalšie dve priateľky. Moja sova Diamal už nie je jediná.

Život na Rokforte sa mi teda aj napriek množstvu úloh veľmi zapáčil. Voľné popoludnia som trávila s Daphne nad šachom, ktorý som doteraz veľmi nevedela hrať. Len ona mala doteraz trpezlivosť stále opravovať moje chyby. Keď som si chcela zahrať s Pansy, tá hneď po prvej hre vyhlásila, že nechápe ako sa to môžem chcieť učiť. Pansy totiž šach vedela hrať ešte oveľa menej ako ja, a tak ju Daphne spolu so mnou neustále opravovala.

Jedno upršané novembrové sobotné dopoludnie si Daphne znovu so mnou zahrala šach.
,,Šach," vyhlásila keď sa jej dáma posunula.
,,Zase?" zamračila som sa.
,,Áno, pozri," ukázala mi na šachovnici postavenie figúrok.
,,Zachvíľu to bude šach mat," uvedomila som si, keď som zbadala ako figúrky stoja.
,,No vidíš. Tak niečo si sa predsa len naučila," pochválila ma moja učiteľka.
,,Hm, asi to ako prehrávať," zamrmlala som.

,,Kto prehráva?" do klubovne vošiel Blaise s Theom.
,,Ja, kto iný," vzdychla som si a posunula som kráľa na jediné možné miesto.
,,Šach mat," s úsmevom mi povedala Daphne a posunula svojho koňa.
,,Ja sa to nikdy nenaučím," podoprela som si hlavu rukami a zadívala som sa na svoju prehratú hru.
,,Jednou partiou šachu sa svet ešte neskončil," povedal Theo a posadil sa na gauč vedľa mňa.
,,Pozrime ho, mudrlanta," podpichla ho Daphne. ,,Ale má pravdu, Erin. Raz sa to naučíš," povzbudivo sa na mňa usmiala.
,,Raz a to bude asi tak o sto rokov," mračila som sa. Dnes sa mi akosi nechcelo byť optimistkou.
,,Nebuď tak pesimistická, Erin! Poďme si radšej robiť úlohy kým úplne neupadneš do depresií," Daphne zbalila šach.
,,Ja nebudem mať z šachu depresie! Veď je to iba hra," bránila som sa.
,,No, to som pred chvíľou videla," uškrnula sa Daphne a odišla si po učebnice.
Nasledovala som ju a cestou som si sľúbila, že depresie z šachu mať rozhodne nebudem, ale miesto toho sa ho naučím poriadne hrať.


Hello!

Druhá kapitolka. Čo hovoríte na Erinino učenie šachu?

Budem vďačná za každý názor a kritiku.

Sophie

In Slytherin ✔️Tempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang