05

105 29 6
                                    

KRINGG.....

Bunyi loceng pintu kedai cafe berbunyi menandakan seseorang memasuki cafe itu.

YOW!!! SELAMAT PAGI DUNIA!!"jerit seseorang dengan nada begitu ceria lalu berjalan ke arah Ara.

Ara yang sedang mengambil pesanan pelanggan berdegus kasar mendengar jeritan itu. Dia tahu siapa yang datang cafe dia pada waktu pagi begini. Siapa lagi kalau bukan si kuda Hoseok itu.

Ara kembali ke kaunter dengan sebelah tangan masih berbalut diikuti oleh Hoseok dibelakangnya dengan senyuman ceria.

"Kau pagi-pagi datang sini kenapa? Tak ada kerja?"soal Ara dengan dinginnya kepada Hoseok lalu duduk di atas kerusi yang tersedia di tepi kaunter itu.

"Tak, aku tak kerja harini. Aku ambik cuti hari ni nak bawak eomma aku pergi bercuti. Sebelum tu aku datang lah melawat best friend aku ni sihat ke tidak ke dah mati ker mana nak tahukan"jawab selamba Hoseok kepada Ara lalu duduk kerusi berhadapan dengan Ara.

Tukkk....

"Arghh!!! Sakit lah bodoh kau ketuk kepala aku dengan gelas tu. Benjol lah kepala aku sial"marah Hoseok kepada Ara sambil mengusap kepalanya.

"Nah. Padan muka kau. Kau kata lagi benda bukan-bukan dekat aku. Tu makan dia hah. Tu baru perlahan tak betul-betul kuat tau. Kalau tak dah pecah kepala kau aku buat nanti"kata Ara dengan puasnya dapat mengenakan Hoseok itu.

"Wehhh, alang-alang ada dekat sini kan. Aku ade benda nak cerita dekat kau. Aku harap kau percayalah apa yang aku cerita ni"kata Ara kepada Hoseok. Hoseok hanya menganggukkan kepalanya tanpa menyuruh Ara teruskan percakapannya.

"Mula-mula macam ni cerita dia....."kata Ara dan bermula lah sesi menceritakan tentang mimpinya kepada Hoseok.

30 minit kemudian....

"Hurm berdasarkan apa yang kau cerita pasal mimpi kau dekat aku. Mimpi tu tak membawak maksud apa-apa dan berdasarkan apa yang aku belajar dalam bidang aku ni mimpi tu hanya mainan tidur kau. Kalau kau terlalu letih atau kau terlalu tertekan kau akan mimpi yang bukan-bukan macam kau cakap tu"jelas Hoseok kepada Ara. Ara hanya mendiamkan diri dia tidak percaya kata-kata Hoseok itu.

"Tapi...."kata Hoseok tiba-tiba membuat Ara tertunggu-tunggu kata-kata Hoseok.

"Tapi apa?"tanya ara yang tidak sabar menanti kata-kata Hoseok.

"Tapi waktu kau dihantarkan di hospital haritu aku ternampak lelaki ni. Lelaki tu tengok kau tak sedarkan diri dari luar hospital pastu dia tersenyum sinis. Aku pun pelik dengan lelaki tu dengan pakaian serba hitam"kata Hoseok membuat Ara makin berasa takut untuk melelapkan matanya pada malam ini.

"Kau janganlah takut Ara. Kami sentiasa ada dengan kau. Kau tak boleh percaya sangat pasal mimpi tu. Kau kena tenang saja. Faham?"kata Hoseok kepada Ara lagi dan memberi kata-kata semangat kepada sahabat baiknya itu.

"Yelah. Sayang jugak kau dekat aku ya. Terharu pulak aku. Huawaaaa..."kata Ara sambil berlakon menangis.

"Wehhh, sekarang dah pukul berapa dah?"tanya Hoseok kepada Ara.

"Dah pukul 6 petang dah. Kenapa kau tanya?"soal Ara kepada Hoseok.

"What!!!! Mampus aku dah lewat nak ambik eomma aku dekat rumah. Mati aku kena cekik dengan eomma aku sebab lambat ambik dia. Tak pe lah wehh aku gerak dulu ya. Bye girl"kata Hoseok dengan tergesa-gesa keluar dari cafe.

"Hati-hati bawak kereta tu!!"jerit Ara kepada Hoseok lalu pergi mengemas meja yang tidak mempunyai pelanggan.

"Ara!! Datang sini kejap oppa nak cakap dengan Ara"jerit Jungkook yang berada di kaunter pembayaran memanggil Ara datang ke arahnya.

MIMPIWhere stories live. Discover now