Ketuk
Pada pukul 10 malam 2 anak muda sedang rancak bersembang sambil minum kopi di ruang tamu.
"nas jap eh aku gi tandas jap sakit perut lak"kata nis sambil berlari ke tandas.
Tinggal lah si nas seorang diri kat ruang tamu matanya hanya fokus kat tv haha ada cerita kegemarannya harry potter.
"aish lamanya budak ni membuang pergi tandas ke? Buat tandas ke entah lah dia ni "desis hati nas.
Sedang nas leka menonton tv, pintu rumah teres mereka di ketuk tapi tiada salam diberi atau suara memanggil.
"aik? Sapa pulak yang datang ni? Selalu kalau kawan aku datang mereka mesti lah bagi salam siap panggil nama lagi ni senyap ja"desis hati nas.
Bunyi ketukan tu masih lagi kedengaran dia pun apa lagi bangun lepas tu jalan ke arah pintu dan buka.
Alangkah terkejutnya tiada siapa pun di depan rumahnya dia berasa hairan dia terjenguk-jenguk lagi kalau ada orang ke tak tapi seorang pun tak ada.
Dia terus tutup pintu, nis yang baru saja keluar dari tandas memandang pelik kepada abangnya nas yang sedang menutup dan masih berdiri disitu.
"oui abang kau buat apa tu?buang tabiat ke dok tercegat kat situ?"kata nis sambil duduk atas sofa.
Nas pergi duduk semula kat sofa disebelah nis kemudian dia memberitahu tentang hal tadi.
"oh ye ke? Aku tak dengar apa-apa pun? Selalunya mesti dengar walaupun dok kat tandas"kata nis
"entah-entah cik han kot kacau kau" kata nis.
Nas pula buat muka selamba badak kepad nis kemudian sambung tengok tv.
•haha maaf lah tak berapa nak seram pun terima kasih sebab baca.
YOU ARE READING
Smile Always
DiversosRandom talk 2 •Random •Words •Song playlist •English •Malay And maybe another language? •just read if you want if not just go away just kidding okay , i write just for fun and hope you will enjoy it.