#7 feestje

73 8 1
                                    

16/12/2009

<mabel's POV>

Ik loop op de oprit van Lucas' huis. Het huis is gigantisch groot.Ik hoorde dat zijn ouders advocaten zijn of zoiets.ik hoor de luide muziek al,als je dat muziek noemt.Ik zie een paar mensen buiten roken of ietsje te heftig kussen.Nu weet ik weer waarom ik feestjes haat.

Ik doe de deur open en ruik  alcochol.Iedereen is hier 16 of 17, we mogen niet eens drinken.Maar dat maakt hun zeker niks uit.

Ik zie Luke op de zetel met zijn nicht Maddie en Thomas zitten.Ik loop ernaar toe en ga naast Luke zitten.

"Kijk is wie er is uit haar huis is gekomen" zei Luke toen hij een arm om me deed.

"Ook goede avond Luke.Dag Maddie hoe was het in Parijs?" Maddie woont in Parijs omdat haar vader daar een job kreeg.Voor ze vertrok waren we goede vriendinnen.

"We zijn vorige week terug verhuisd naar hier." zei ze.

"Dus je woont hier weer? Ga je naar onze school?" vroeg ik.

"Ze start maandag.Komt Caitlyn ook?" vroeg Luke opeens.

"Nee, ze kon niet." zei ik.

"Ha ik wist het wel! Mietje.Ik ga iets drinken, wil je ook?" vroeg Luke toen hij opstond.

"Nee ik, drink niet." zei ik.

Luke ging weg en ik wou Maddie iets vragen, maar toen ik me omdraaide zag ik dat ze met Thomas is gaan dansen.Ik stond op om Niall te zoeken. Ik keek rond en zag hem met Holly dansen.Dus nu ben ik alleen. En waarom wou ik alweer komen?

Ik ga naar de keuken waar  een tafel met drinken staat.Ik vroeg een cola aan iemand die achter de tafel glazen aan het inschenken was.Hij keek even raar, vast omdat iedereen alcochol vroeg, en gaf me een flesje coco cola.

"Sorry.Mag ik door?dankje." ik probeer een weg te vinden tussen de dansende mensen zonder mijn cola te morsen.

Wat dus niet zo goed lukt want iemand botst tegen mij, waardoor ik cola mors op iemand.En die iemand is Lindsey.O nee.

"aaah, b*tch.Dit is een prada.Dit deed je zo opzettelijk." gilde ze.Waadoor iedereen naar ons keek.Wie doet er nu een prada kleedje aan op een feestje?En ik had helemaal niet veel gemorst, je ziet het amper op haar zwart kleedje.

Drama queen rukte de cola uit mijn handen en giete het over mijn hoofd.Iedereen begon te lachen.Daarna zijn ze gewoon weer beginnen dansen.Nochmaals, waarom was ik zelfs gekomen?Ik loop naar de badkamer om de cola wat op te kuisen.

"doppen niet vrijven" ik kijk door de spiegel naar Maddie die in de deuropening stond.

Maddie legde haar tas op de wastafel en nam wat doekjes uit haar make-up zakje.Ze hielp me mijn gezicht schoon te maken en mijn haar wat te wassen onder de kraan.

"Ik stond daar zo voor schut;" zei ik toen we "klaar" waren.

"trek je er niet van aan, en eigenlijk vind ik dat zei voor schut stond" lachtte Maddie.

"Wat ga je nu doen?" vroeg ze.

"Ik denk dat ik maar naar huis ga, ik had eigenlijk toch niet echt zin om te komen." zei ik.

"Maar als je nu weg gaat, dan laat je Lindsey winnen." zei Maddie.

"Winnen?" vroeg ik.

"Dan heeft ze haar zin gekregen; jij voelt je rot en gaat weg.Maar als je nog wat blijft dan laat je zien dat het je niet uitmaakt" legde ze uit.

"Hmm, ok dan, ik blijf nog even."

We liepen de badkamer uit toen Lindsey en Paris net binnenkwamen.

"Mabel, ik vind die vlekken op je kleedje niet echt passen." lachtten de heks.

Voordat ik iets terug kon zeggen trok maddie me mee."gewoon negeren" fluisterde ze.

"Mabel alles ok? Wat is er gebeurt?" vroeg Niall toen we op de bank kwamen zitten.

"Ik morstte per ongeluk cola op Lindsey en ze deed het terug." legde ik uit.

"Dat mens heeft ook wel een paar losse schroeven.Ze past bij Caitlyn."zei Luke.Ik rolde mijn ogen, ik snap niet wat die twee tegen elkaar hebben.

"Wie wil er dansen?"vroeg Maddie.

"ga je mee Mabel?" vroeg Niall me.

Ik wou eigenlijk niet dansen, maar ik wou geen loser zijn dus ik ging mee.Ik danste met Maddie,Niall en Luke totdat ik erg moe werd, dus ik ging even zitten.Toen kwam Jake naast me zitten, of moet ik zeggen dronken Jake.

"hey leeemaab"  "zei" hij.

"Ik heet Mabel" 

"whatever, heb je zin om te daaansee?" zei hij toen hij een arm om me sloeg.

Ik sloeg zij hand weg en stond op " Ga iemand anders lastigvallen Jake."Toen liep ik naar buiten.Waarom moet iedereen net vandaag zo lastig zijn.

***********************

Ik zit op een bankje naast de voordeur van het huis.De lucht is zoveel beter dan binnen.Ik voelde dat iemand naast me kwam zitten.

"Hy.Wat doe je hier?" vroeg Niall.

"even wat lucht scheppen" zuchtte ik.

"Het spijt me van vanmiddag,je staat mooi met dat kleedje, toch als er geen vlekken op zijn.Ik wou gewoon niet dat je teveel aandacht van jongens trok." zei hij.

"Maak je maar geen zorgen,de enige jongens die met me praten zijn jij en Luke."

"Ik zag Jake met je praten.Wat vroeg hij?"

"Hij was dronken,noemde me Lebam en vroeg om te dansen." lachtte ik.

"Loser" zei Niall.

"euhm....Niall?" zei een jongen die volgens mij Cole heet.

"Ik ben hier"zei Niall.

"Holly is een beetje veel dronken.Breng je haar naar huis?" vroeg hij.

"Ik kom.Ga je mee?" vroeg Niall me.

"Nee, ik denk dat ik ook naar huis ga" zei ik.

Ik pakte mijn gsm uit mijn tas en belde Nick.Na een tijdje kwam hij me ophalen.

"Wat is er met jou gebeurt?" vroeg Nick.

"De heks heeft cola over me heen gegooid" Nick lachte me gewoon uit.

"Niat grappig!" riep ik terwijl ik op zijn arm klopte.

************************

Ik kom uit de douche, doe een Minnie Mouse pyjama aan en zet mijn bril op.Ik neem mijn gsm en sms Niall.

AAN:NI

ben je al thuis?

Daarna stop ik mijn gsm in de oplader.Ik ga naar beneden waar mijn ouders "Jurassic park" aan het kijken waren.

"En? Mabel hoe was het?" vroeg mijn moeder toen er reclame kwam.

"Iemand heeft cola over mijn nieuwe kleedje gegooid.Denk je dat het eraf zal gaan? " vroeg ik terwijl ik wat chips at.

"Hmm...ik zal proberen."zei mijn moeder.

Daarna ging ik naar mijn kamer want ik was doodop.Ik had een bericht van Niall.Ik nam mijn gsm die nog in de lader zat op en las zijn berichtje.

VAN:NI

Ja, het was moeilijk Holly thuis te krijgen, maar het is gelukt!

Ik antwoorde met een simpele smiley want ik wou gaan slapen.En dat deed ik ook.

A.N.

Willen jullie altsjeblieft stemmen? Hetzou heel veel voor me betekenen.Volgend hoofstuk gaan ze naar Duitsland!!!!  Normaal moet ik nu Nederlands aan het leren zijn, maar dit is toch ook een soort leren,niet?

chow!

Always Friends?         NIALL HORAN ffWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu