eerste dag -1-

72 3 0
                                    

Eindelijk de trein naar Hogwarts is aangekomen ik loop in mijn volledig zwarte schooluniform naar een man die loop te schreeuwen dat alleen eerstejaars en late leerlingen hem moeten volgen. Ik loop snel achter hem aan en zie dat er tientallen booten klaarstaan voor vertrek. Ik kijk rond en zie dat in alle booten groepjes kinderen luid zitten te kletsen. Ik krijg er een misselijk gevoel van door er alleen maar naar te kijken. Dan zie ik god zijn dank een boot waarin alleen maar een man in zit, volledig in zwart gekleed en een blik die ieder kind dat in de buurt komt vermoord. Ik kijk nog eens goed om mij heen en zie dat dit mijn enigen optie is omdat de rest van de booten al aan het varen zijn naar het kasteel. Ook al heeft hij een kille blik in zijn ogen spreekt zijn houding mij wel aan. Zonder ook nog maar te twijfelen loop ik richting de boot en stap er voorzichtig in, als ik eenmaal tegenover hem zit kijkt hij met een opgetrokken wenkbrauw naar mij. Ik kijk hem aan en zeg:" Ik heb een hekel aan luidruchtige tieners." Hij kijkt mij begrijpend aan en ik pak mijn schetsboek uit mijn tas om Hogwarts te tekenen. Als ik halverwege ben zijn we der al en  stap ik uit de boot richting de ingang van het kasteel. Als ik binnen stap word ik misselijk van al die kinderen die lopen te schreeuwen hoe mooi het hier is. Ook al mag ik zelf dan 14 jaar zijn(laat bloeier) mentaal zit ik richting de 24 jaar. Ik loop snel achter een vrouw met een groen gewaad aan. Ze stelt zich voor als professor McGonagall. "Er zijn vier huizen, ravenclaw, huffelpuff, grifendor en slytherin." Ik kan de minacht in haar stem horen over slytherin. Ik besluit mij er niks van aan te treken en luister naar het lied van de sorteerhoed, als hij klaar is haalt McGonagall een rol perkament uit haar zak en begint met namen riepen. Ik zie hoe langzaam alle eerste jaars worden gesorteerd. Als dan eindelijk als laatste mijn naam word geroepen ga ik op de kruk zitten en zet McGonagall de sorteerhoed op mijn hoofd. "Hmmm.... eens kijken een afstammeling heb ik al lang niet gezien. Je hebt veel in je leven mee gemaakt en dat heeft zijn littekens achter gelaten, je bent sluw en houd ervan om mensen te manipuleren. Ook zie ik enorm veel kracht voor een Muggelborn, Hmmmmm..... SLYTHERIN!" McGonagall haalt de hoed van mijn hoofd af en ik loop naar mijn huis. Als ik eenmaal helemaal vooraan zit waar blijkbaar niemand durft te zitten omdat die man van eerder letterlijk twee meter verderop zit. Ik pak een stuk biefstuk en begin te eten. Als ik bijna klaar ben hoor ik mensen fluisteren en naar mij wijzen. Ik trek mij er niks van aan en wacht tot een professor ons toespreekt. "Leerlingen ik ben jullie afdelingshoofd mijn naam is professor snape en geef jullie posions, volg." Zegt hij op een kille toon, ik loop achter hem aan. Hij kijkt verbaast naar mij als hij merkt dat ik geen moeite heb om zijn snelle pas bij te houden. Ik haal simpelweg mijn schouders op en loop door. Als hij voor een portret diep in de kelders staat  zegt hij :"Dit is jullie gezamenlijke ruimte aan de linkerkant zijn de meisjes slaap vertrekken en aan de rechter kant de jongens vertrekken, om binnen te komen zeg je simpelweg Salazar. Mevrouw Busé volg." Het portret opent en alle slytherins lopen naar binnen, Ik loop snel achter snape aan. Na een paar minuten komen we bij een ander schilderij. Het is een lilly. "Evens, volg" zegt hij en het schilderij vliegt open. Ik loop snel achter hem aan en kom in een ruimte volledig in het zwart met een paar groenen accenten. In het midden staat een bureau tegen bijna allen wanden staan kasten vol met boeken, het bureau is rommelig met perkament overal. "Je moet je zeker af vragen wat je hier doet, Ik heb van dumbledore de opdracht gekregen je bijles te geven omdat je twee jaar hebt gemist, dus ik verwacht je hier elke dag behalven zondag om half zeven 's avonds." Ik kijk hem aan, Ik knik en zeg  :"ja meneer." Hij kijkt mij nauwkurig aan alsof hij probeert af te lezen of ik het meen. "Oja voordat ik het vergeet Dumbledore wil jouw spreken, volg." Voor ik het weet staat hij al bij de doorgang. Ik loop in een noodvaart achter hem aan, na een paar minuten die wel een eeuwigheid lijken komen we bij een Phoenix beeld uit en hoor ik snape fluisteren "lemon drops"  het beeld draait langzaam en er verschijnt een trap. Ik loop snel de trap op terwijl Snape al weer verdwenen is. Als ik boven ben sta Ik een kleurrijk kantoor in. "Hallo mevrouw Busé, goede reis gehad. Ik keek hem strak aan en zeg :"kan beter." Hij kijkt niet raar op van mijn koelheid en gaat gewoon door met zijn verhaal. "Mooi, Ik heb je hier geroepen om wat dingen te bespreken over je school tijd hier. Zoals je al weet stap je het derde jaar in, en vanwegen je geaardheid en omdat allen leerlingen al bevriend zijn, hebben wij je een eigen kamer gegeven. Ook krijg je bijles van professor snape. En als kers op de taart zal snape je op he eerste dag meenemen naar de lessen zodat je niet verdwaalt." Zegt hij met een twinkeling in zijn ogen. Het enige wat ik doe is een klein knikje geven. "Meneer ik vroeg mij af wat de sorteerhoed met afstammeling bedoeld." Hij keek mij bedenkelijk aan en zeg dan uitijndelijk. "Dat zal ik uitzoeken tot dan zien we wel." Ik kijk recht door hem heen en knik. "Je mag gaan Esmee, he lessen beginnen morgen en ik adviseer tien minuten van tevoren voor de gemeenschappelijke ruimte te staan wil je dat snape je niet meteen laat nablijven." Ik knikte weer en voor ik het weet sta ik al weer onder aan de trap. Ik loop in een snelle pas naar de kelders als ik eenmaal in de gemeenschappelijke ruimte ben zie ik dat iederereen al is gaan slapen, Ik loop snel de trap op naar de laatste deur met mijn naam erop. als ik binnen ben duik ik meteen mijn bed in, na uren wakker te liggen kom ik eindelijk in een onrustige slaap.

pijnWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu