Îmi îndes telefonul în spatele blugilor și urc plictisită cele câteva scări din dreptul casei mele.
Aud vocea mamei venind din bucătărie și-mi târăsc picioarele într-a acolo.
— Și ți-am spus să nu te mai furișezi în apartamentele vecinilor! rostește furioasă și își masează tâmplele exasperată.
— Dar am rămas fără bere, răspunde bunica pasivă și trage cu putere din fumul de țigară Camel.
Izbucnesc într-un hohot de râs și doar așa reușesc să îmi fac simțită prezența în casă.
Bunica mea, Samira, este genul de bunică pe care și-ar dori-o oricine. Poți să participi cu ea la cele mai trăsnite festivale din Muntenegru și să strecori orice tip de alcool fără ca măcar să fii suspectat. Și pe deasupra, se bucură de protecția întregii secții de poliție a orașului, căci altfel nu am habar cum reușește mereu să scape basma curată de fiecare dată când ajunge acolo.
— Nu înțeleg ce este atât de amuzant, Olesea, tu mereu săreai gardul de la grădină zoologică, ripostează mama relativ indignată.
— Ți se făcea dor de casă? chicotește bunica și îmi dau ochii peste cap.
— Mai degrabă de tine, bombăn.
Mă îndrept spre frigider și apuc milkshake-ul făcut de dimineață. Mă suprinde că nu l-a băut nimeni. Poate și pentru că am lăsat un bilețel pe el, pe care scria cu litere îngroșate excremente de balenă albastră.
— Cum a fost azi? întreabă mama și ocupă un loc la masă.
— Super plictisitor. Oamenii aceia mă acuză de ADHD când în realitate, sunt atât de inteligentă, încât nu pot să țină pasul cu mine, zic senină și afișez un zâmbet kilometric.
Bunica râde, iar mama se îneacă. Și nu pentru că a auzit prostia spusă de mine, ci pentru că tocmai a gustat cu poftă din milkshake-ul preparat din ardei iuți.
— Na-vă ardei! zbier ca o bezmetică și alerg de-a lungul încăperii, de parcă calc cu tălpile goale pe jar încins.
— Dar-ar naiba, asta chiar este isteață! comentează bunica amuzată și mai trage încă un fum din țigară, cu poftă.
C O P Y R I G H T S ©️
2020
CITEȘTI
Montenegro
HumorÎn Kotor, Muntenegru, Olesea știe că lucrurile se desfășoară într-un mod simplu. Își petrece majoritatea zilelor la centrul persoanelor cu deficit de atenție, cât și în preajma Tovarășului, iar în weekend obișnuiește să se destindă pe litoralul Budv...