البارت الخامس

6K 162 5
                                    

#هي_من_سرقت_قلبي

#هاله_محمد

#البارت_الخامس

عامر : خلاص يا فهد انت لازم تسيب سميه....
فهد : مش عارف خايف اعيش نفسي في وهم...
عامر : وهم ليه يمكن تلقيها تاني ولا انت نسيت شكلها....
فهد : بقولك صورتها في خيالي ومستحيل انساها..
عامر بسعاده : اخيرا يا صاحبي قلبك دق.....
فهد ابتسم براحه....

بعد كام يوم

اشرف : رايحه فين يا علا اصبري بس .....
علا وكانت خارجه : اصبر. اصبر ايه تاني انا هروح ادور عليها بنفسي وهقلب الدنيا لحد لمه القيها ....
اشرف مسك علا من اديها : اهدي بس ياحببتي وانا هروح اسال عليها تاني.....
علا بدموع : مش قادره يا اشرف حسه اني هتجنن ....
اشرف : انا هخرج ادور عليها وان شاء الله هلقيها.....

عند ليلي
ليلي : اعمل ايه انا لازم امشي زمان علا قلقانه عليه ومش معايه زفت تليفون، انا هروح اجيب فون فهد وهتصل علي اشرف يمكن يلاقي حل واطمن علي علا مع أنه غبي بس هعمل ايه...

دخلت ليلي عند فهد وهي بتتسحب وهو كان نايم اخدت التليفون وخرجت علي المطبخ عشان لو خرج تاخد بالها

فهد حس بيها وقام يشوفها بتعمل ايه فهد سمع ليلي وهي بتتكلم في الفون وقف بعيد عنها وهي مش شيفاه لكن هو كان شيفها وسمعها

ليلي : الو ايوه يا اشرف....
اشرف بلهفه : ايوه ياليلي انتي فين قلقتينا عليكي ......
ليلي : متقلقشي عليه علا عامله ايه....
اشرف : علا هتتجنن عليكي وانا دورت عليكي في كل مكان انتي فين طمنيني.......
ليلي : اسمعني يا اشرف انا في مشكله....
اشرف : مشكله ايه....
ليلي : فاكر يوم الحفله اللي كانت في الفندق يوم ما قلت لكم أن في واحد شافني وانا بسرق وعشان كده معرفتش اسرق حاجه...
اشرف : اه فاكر عملك حاجه.....
ليلي : انا قاعده عنده في البيت ومش عارفه أخرج خالص....

فهد سمع كلام ليلي كله واتصدم: يعني ايه سنيه طلعت هي نفسها البنت اللي بدور عليها مش معقول هي قريبه مني وانا معرفشي عشان كده مخبيه وشها وكانت عايزه تمشي،بس هي جت هنا ازاي معقول عشان تسرق انا لازم اسال مسعود هي دخلت ازاي

اشرف : قاعده عنده ازاي يعني.....
ليلي : بشتغل خدامه يا اشرف....
اشرف : يانهار اسود ياليلي طب هتعملي ايه....
ليلي : يعني انا لو عارفه انا هعمل ايه تفتكر كنت اتصلت بيك ده انتي غبي اوي.....
اشرف : طب متقوليلوا انك مش عايزه تشتغلي وأنك عايزه تمشي وخلاص.....
ليلي جزت علي سننها : ما انا قلتله ياعم الناصح وعيشني في دور اني بنت أخته وخايف عليها هفف....
اشرف : ههههههههههه طب قوليلي انا هتصرف ازاي.....
ليلي : بتضحك ماشي يا خويه اسمعني كويس انت هتيجي وتسأل عليه بس انا اسمي سنيه مش ليلي...

فهد : اسمها ليلي اسمها جميل اوي وباين عليها لمضه وشقيه.....

اشرف : سنيه ههههههههههه، وبعدين ياسنيه.....
ليلي بعصبيه : اشرررررف،انت هتقول انك اخويا وجاي تاخدني عشان اي حاجه.....
اشرف : اي حاجه ايه......
ليلي : الله يخربيتك انت مبتفكرشي خالص.....
اشرف : في ايه يا ليلي يعني كملي انتي وقولي......
ليلي : قوله..اني مثلا هتجوز ومش هينفع اشتغل تاني ماشي.....
اشرف : ماشي ياليلي ....
ليلي : خد العنوان(.........) سلام بقي وابقي سلملي علي علا وقولها اني بخير

هي من سرقت قلبي بقلم هاله محمد (مكتمله)حيث تعيش القصص. اكتشف الآن