البارت الثامن

5.7K 147 3
                                    

#هي من سرقت قلبي

بقلمي هاله محمد محمد سالم
#البارت الثامن

خلص الفرح وفهد خد ليلي وروحوا علي البيت ودخلوا علي اوضتهم
فهد بحب : بجد يا ليلي انا مش مصدق ان خلاص انتي بقيتي مراتي واني هعيش معاكي طول العمر....
ليلي بسعاده : ولا انا مصدقه عارف يا فهد انا ديما كنت بقول اني مستحيل احب لكن من يوم ما عرفتك وانا حسه أن ربنا خلقني بحبك...
فهد حضن ليلي : اوعدك ياليلي اني هسعدك ...
ليلي : طول مانت معايه فأنا اسعد انسانه في الدنيا....

في مكان تاني
عبير: كفايه بقي يا سميه انتي شربتي كتير اوي....
سميه بسوكر شديد : سبيني بقي ملكيش دعوه بيه هويسبني انا سميه هانم ويروح يتجوز الخدامه .....
عبير : مش انتي اللي سبتيه يا سميه ....
سميه : انا بحسبه هيجي ورايه اول ما اديله الدبله لكن ده مصدق وراح اتجوز ......
عبير : خلاص سيبك منه هو لوكان بيحبك مكنشي اتجوز غيرك اللي يشوفك كده يقول انك بتحبيه....
سميه بضحك سوكر : هاهاهاهاها انا احبه انا مش بحب حد تؤ تؤ انا بس متضيقه لانه سابني عشان واحده زي دي بس بس انا مش هسكت لالا هتشوفي سميه هتعمل ايه....

بعد مرور أسبوعين
ليلي : مالك يا علا.....
علا : مفيش حاجه ياليلي....
ليلي : هو انا مش عرفاكي كويس اوعي يكون الواد اشرف مزعلك والله اخلي ليله اهله سوده......
علا : ههه لا اشرف مش مزعلني والله.....
ليلي : طب قولي مالك بقي متقلقنيش عليكي ....
علا بحزن : خايفه يا ليلي انا وأشرف بقالنا شهور متجوزيني ولسه مفيش حمل .....
ليلي : متخفيش يا حببتي كلوا باوانه....
علا : خايفه اشرف يسبني ويتجوز عشان يخلف.....
ليلي : انتي بتقولي ايه اشرف بيحبك ومستحيل يعمل كده وبعدين هو الدكتور قال إن المشكله منك انتي....
علا : لا هو قال مجرد وقت يعني ولا انا ولا هو......
ليلي : خلاص يا حببتي خير ان شاء الله ربنا اكيد له حكمه في كده.....
علا : يارب يا ليلي .....

بعد مرور شهرين
سميه بغيظ : انا سبته يفرح شويه بس انا لازم اخليه يندم أنه سابني واتجوز واحده خدامه....
.....: طب هتعملي ايه....
سميه : اسمعيني كويس ،احنا لازم نخلي فهد يشك في ليلي ويطلقها ويرميها كده كده هيصدق بسهوله لأن مراته الاوله خانته وهو شكاك جدا ، لازم تعرفي رقم الفون بتاع ليلي....
......: بس يا ست هانم هعرف ازاي....
سميه : بقولك ايه انا بديكي الفلوس اللي انتي عيزاها يبقي تنفزي من غير كلام....
....: خلاص انا هحاول ....

تاني يوم
....: اتفضلي الرقم....
سميه : انتي كده تمام روحي انتي دلوقتي....

سميه : خد الرقم ده واتصل بيه وبص بقي كانوا تعرفوا بعض وكنتوا بتحبوا بعض وشويه من عندك بقي ماشي......
.....: ماشي......سلام
سميه : سلام ، ماشي يا فهد م بقاش سميه ان ماخلتك تسبها......

عند ليلي
ليلي : الو الو الو....
فهد : في ايه يا ليلي ...
ليلي : مش عارفه تقريبا طلب غلط....

هي من سرقت قلبي بقلم هاله محمد (مكتمله)حيث تعيش القصص. اكتشف الآن