I

617 28 10
                                    

İnsan nasıl sevebilirdi, görmeden dokunmadan birini?
Peki ya sevmek sadece dokunmak mıydı?
İnsan uzaklardaki birini sevemez mi?
Evet belki görmedin, gözlerinin içine bakmadın, ama kalbinde onun sıcaklığını hissetmene engel mi!
Birini sevmek için kokusunu bilmek mi gerekiyor? Hayır.
Uzaktan da seversin onun ruhu bile duymaz, mesafeler...
Başka başka şehirler, iki insan. Seven iki insan...
Zamanı gelince elbet gözlerine yakından bakarsın.
Mesafeler onu hissetmene engel olmamalı.

Mesela sesini duyarsın, kalbinin çarpıntısıyla nefesin kesilir, gözlerin dolar ya işte bu sevmek değilde nedir?
Onu görmek hayaliyle uyursun her gece. Birgün şehrime gelecek diye beklersin. Her gece dualar edersin " Allah'ım onu bu şehirde görmeden, ona sarılmadan, kokusunu bi kere almadan, alma canımı. " senin duaların böyledir, ya o.. Ya onun duaları...
Onun dualarında da, kalbinde de sana yer yok, bilirsin.,bilirsin de yine vazgeçmeden yine dualar edersin. Hani derler ya "Allah'tan ümit kesilmez" diye o sözün umuduyla sevmeye devam edersin...

Ben de böyle sevdim onun özlemiyle açtım gözlerimi yeni baştan sabaha. Onun özlemiyle, ona olan hasretle uyudum her gece. Uyudum umutlandım. Günler geçti, ben vazgeçmedim, vazgeçemedim. Başkasını sevmeyi de denedim denemedim değil, ama sevemedim. Kimse onun gibi olmadı.
Bazen dediler ki ; gözden ırak olan gönülden de ırak olur . Hayır...
Öyle olsa bizi yaratan Rabbimizi de görmedik ama herşeyden çok sevmedik mi?
Tabi kıyaslanamaz ama onun sıcaklığını yüreğimde hissetmeme neden olanda Rabbim değil miydi?
O istemese, o izin vermese yüreğim onu aylarca nasıl vazgeçmeden sevebilirdi ?..

Deneme Yazıları: AŞK'ın DiliHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin