"Sooni ah!!!!"jerit seorang perempuan memangil nama mu dan ternyata itu ialah hwayoung."woi woi.jangan jerit2 macam ikan duyung.mau nya runtuh sekolah ni.sape nak tanggung!"kata kau.Dia datang ke arah kau dan duduk di sebelah kau"kau tau tak.tdi kan-"belum sempat dia mengahabiskan kata2 nya kau dah menyampuk"tak tau.cakap lah".Dia menyambung katanya"tdikan,ada senior baru masuk college nii..cute giler dia.ramai perempuan suka kat dia".
"oh.lelaki yg berlesung pipit tu ke?"
"ne!comel kan?nama dia choi soobin"
"oh.aku tak tanya dan aku tak nk tau pun pasal dia.bgi aku...dia tu..bukan comel sgt pun..aku lagi comel lahh"
Sekali sehari puji diri sendiri...wkwk..
"aish..kau mmg lah lagi comel dri dia..tapii..kau tak minat ke kat dia?"
"Aku???minat kat dia??serius ah...tak akan lah kau tak kenal aku lagii.."
membulat mata kau bila dgr dia cakap cam tu.
"Hei.aku tau lah kau tak minat laki..aku kawan dgn kau sejak zaman purba lagi kau tau tak.Hahahahahah!!"
"Hahahahaha!!!hei.kalau kau nak aku couple dgn dia..buktikan dia tu layak."
"aku tau lah kau ank org kaya..tapi tak akan lah kau nk pi-"
"astaga...maksud aku...buktikan yg dia tu secomel yg kau kata tu...bukan kaya ke tak!!aku tak kisah lah..lelaki kaya ke...tak ke..janji dia ikhlas,baik dan sweet.just that"
"ye lah tu..."dia meletakkan kepalanya atas meja tanda sedih pura2 woi...
"kalau lah aku memilih sampai cam tu...tak ada nya kita jdi kawan sekarang tauu...dah lah!aku teman kau pergi perpustakaan rini okay?"
"yeay!!"dia kembali ceria seperti tdi.rasa nk bgi penampar je.punyalah aku ingat merajuk betul2..
-skip sekolah pun berakhir,kau dan hwayoung pun berjalan keluar dri kelas utk pergi mengisi buku di dalam loka-
sebelum membuka lokamu.kau berharap dan berdoa sgt supaya tiada surat2 cinter yg dihantar seperti yg selalunya.kau membuka and berterabur lah kertas2 pink,kuning...mcm2 ah.Tulah..famous and comel sgt...ramai lelaki nk.tapi direject ajer surat2 tu.semuanya dibuang dan kau mengambik coklat2 sahaja.HAHAHAHA!dasar puteri laknat!cinta dibuang.coklat di ambik.
kau memasukkan semua coklat2 itu kedalam beg dan mengisi buku2 di dlm loka."aish..kau ni..tak baik tau reject org banyak kali.."kata hwayoung yg sedang melihat semua surat2 cinta yg dibuang tdi.
"aku bukan reject diaorg..banyak kali dah aku balas yg aku tak suka diaorg..tpi...degil sgt..nk jugak diaorg hantarkan surat2 tu.."
"ohh..betul jugak apa kau kata tu.aku setuju."
kau senyum dan menutup loka.kau mengundur ke belakang utk mengintai sama ada org tua mu sudah dtg utk mengambik dan kau terlanggar seseorang ketika hendak mengundur.kau tersadung dan nasib baik org itu sempat mendakap kau.Ternyata itu ialah soobin hyung.
"kau ok?"tanya nya lembut kepada kau.kau segera berdiri dan menolak soobin sehingga dia terlanggar loka."Jangan sentuh aku sesuka hati kau.aku buka mcm perempuan lain.kau sentuh aku lagi.nahas kau."kau pun pergi meninggalkan hwayoung dan soobin disitu.
HWAYOUNG POV
kau pergi kepada soobin."awk ok?"tanya kau."saya ok"
"maaflah..sooni mmg perangai dia mcm tu..dia tak suka lelaki..and dia sebenarnya tak lah sekasar tu..tak tau lah rini mood dia mmg mood mod perang."
"so..nama dia sooni."
"yup...mian..saya pergi dulu..nnti dia merajuk.annyong..jumpa lagi.."
"oke..annyong"
kau terus berlari kepada sooni yg sedang berdiri di luar pagar college.
YOU ARE READING
{soobin}angel in the library♡
Romancesooni dan hwayoung ialah kawan baik.mereka masih belajar di college hwangsil.diaorg selalu pergi ke library luar sekolah utk meluangkan masa2 lapang membaca komik2 cinta.Haha2haha!ingatkan baca buku rujukan.Tapi ada suatu hari ni,mereka pergi ke lib...