angle in the library pt.5

51 8 0
                                    

jimin berhenti melumat bibir kau."eh.adik tak nk mkn ke?"kata nya."tak apa lah...tak ada selera.."balas aku."oh.ok.oppa turun dulu.nk eat jap."katanya dan dia terus keluar dri bilik kau.

kau pun bosan lalu tertidur...
sedar2 kau tidur dri pukul 7 ptg sampai 7 pgi.kau terus bangun dan mandi.Selesai saje mandi kau pun turun ke bawah.

Sebaik je kau turun bawah eomma kau memanggil"sooni ah...sarapan lah dulu."kau cadang nk sarapan kat college je.Tapi disebbkan kau lapar sgt sebb tak makan semalam so kau pun sarapan je lah dkt rumah..

Selesai je sarapan,kau pun naik kereta dan pergi college dgn beomgyu."beomgyu hyung,nnti balik nnti saya pergi library tau..."kata kau."hmm..okay..lagipun bukan hyung yg ambik...oppa jimin yg ambik.."balas die yg sedang mencari parking di college tu."hmm..okay..nnti tolong inform oppa jimin.annyong!"kau pun keluar kereta.

kau masuk ke kelas dan meletak beg kau di bawah meja.Lepas tu kau keluar balik utk cari hwayoung.Beg dia ada kat bawah meja..tapi org nya tak ada.ditanyakan jasad nya...lagi ler tak ader...kau mencari dia dekat library,tandas...tapi dia tak ada.kau cari kat bilik sakit.pun tak ada.lepas tu kau pergi kantin...dia ada kat kantin..tgh makan dgn bf dia...kau malas ah nk kacau..kau pun pergi lah jalan2 dekat taman yg ada belakang sekolah tu..

waktu kau tgh jalan2 kat taman tu...terserempak pulak dgn geng2 pembuli kat sekolah tu..haduh haduh...lepas satu masalah..satu lagi yg dtg mendarat..kau pun patah balik lah.apa lagi.Tiba2 ada seorang dri geng tu cakap"eh,tu bukan sooni ke?".Diaorg pun kejar kau lepas tu kepung kau.

"korang nak apa.."kau jeling.

"marah2 pun boleh comel..."dia mengelus dagu kau.

"ish.tak payah lah!"kau tepis tgn dia.

Tiba2 ada suara yg dtg dri belakang."korang buat apa dgn perempuan tu?"aish...soobin lagi.

"oh...senior baru...nk tunjuk lagak kerr.."cakap seorang dri ahli geng tu.

"oh..bukan aku je...aku pun bawa geng jugak.."balas soobin dan dia bawa yeonjun dan taehyun.

"ish..nasib kau baik rini perempuan.kau tgk lah nnti"balas ketua geng tu dan diaorg terus beredar dri situ.HAHAHA!pengecutt!yeonjun dgn taehyun tu mmg kasar jugak org nya..tapi sekasar diaorg tu...dioarg tak buli perempuan..

"Thank you."balas kau.yeonjun dan taehyun pun pergi dri situ dan tinggalkan kau dgn soobin je kat situ.
soobin maju kan langkah nya secara perlahan dekat kau.

"apa kau nak?"kata kau.

soobin memberhentikan langkah nya dan dia betul2 depan kau."aku..nk cakap sesuatu..."

"apa?cepat sikit.aku nk masuk kelas ni"

"aku suka kau.saranghe."balas soobin dan senyum.

"kau tak takut kena reject eh?"

"kenapa.kau nk reject aku ke?aku ni comel orgnya."dia mula darhh puji diri sendiriii

"hahaha..lawak hambar apa kau buat nii..aku lagi comel la dri kau."

"soo..kau terima tak?ke kau nk reject"

"aku...biar...mmm..no no..jap eh...ok aku terima."kau pergi dri situ dan kau tak maksud kan pun nk terima dia..kau gurau je dgn dia..tapi tak sangka pulak dia ingat kau betul2 terima dia and dia pun ingat kau gf dia.Dia pun pergi dri situ.




{soobin}angel in the library♡Where stories live. Discover now