angel in the library pt.6

52 7 0
                                    

kau masuk kelas dan duduk di tempat kau."sooni!!kau pergi mana tdi??"tanya hwayoung yg baru masuk kelas dan terus duduk sebelah kau.kau pun cerita kan dri A-Z,dri zaman purba sampai lah zaman sekarang.

"kau tipu dia??"

"mana ada aku tipu dia..aku gurau je lah..dan tak akan lah dia percaya yg perempuan cam aku ni suka kat dia"kau pun tergelak kecil dan kau nampak hwayoung bermasam muka dan langsung tak fikir tu lawak.

"lawak hambar apa kau buat ni hah?"tanya hwayoung dgn perasaan yg geram.

"oh.tak lawak eh.apa salah aku...aku gurau lahh..kalau dia fikir betul pun..biar lah dia..aku nk balas dendam sikit.."

"kau ni..tak baik lah..dia tu senior kita.."

"kisah apa aku.aku kan sooni.nama comel,muka comel..perangai tak semestinya..HAHAHAHA!"

"lantak kau lah sooni.aku tak nk masuk campur.tapi aku nk pesan..nnti kau akn menyesal gila buat cam tu kat dia"balas hwayoung sambil bawa keluar buku dan alat
tulis subjek seterusnya.

"oh.ok.biar aku sorg je yg bekerja ok?kau tgk je lawak hambar atau kejahatan yg aku buat nnti.mesti lawak gila"cakap kau yg tengah happy dan tak sabar nk balas dendam dekat soobin.

kring!!!pembelajaran tamat dan waktu rehat pun tiba.kau dan hwayoung pun keluar dri kelas dan tiba2 soobin tegur kau dri belakang.

"hi awk!"

kau dan hwayoung pandang belakang."what?"

"nk lunch sama2 tak?"kata soobin dgn nada yg ceria.

"tak nk lah."balas kau dan terus pergi.

"oh.o-ok."balas soobin dgn nada yg sedih dan dia terasa dgn apa yg kau kata tu.but dia still nk cuba lagi sebb dia ingat kau suka dia jugak.

SOONI POV
"beb.tak baik lah buat cam tu kat dia.."cakap hwayoung yg sibuk memujuk kau supaya minta maaf kat soobin.

"eh..relaks ah beb..aku gurau je..tak akan lah dia ikhlas suka kan aku..kebelakangan ni pun aku selalu buli dia..mungkin dia buat cam tu sebb nk buli aku jugak..sebb nk balas dendam jugak?so..just let it be.."kau bercakap dgn penuh confirm.

hwayoung hanya risau dgn plan kau tu.takut kau dah melebih dan nnti kau jugak yg menyesal.

soobin asyik cuba rapat dgn kau dlm satu hari tu..tapi kau tak habis2 buat dia terasa dan sakit hati..

kringgg!!!itu menandakan loceng balik.kau dan hwayoung keluar dri kelas dgn hwayoung hanya mengikut belakang kau.kau keluar dan soobin memegang lengan kau supaya berhenti.

"kau nk apa..."

"kenapa perangai awk mcm ni?"

"apa dia?!"kau menepis tgn soobin dgn kuat dan terus pergi dri situ.

soobin hanya menahan rasa pedih dalam hati dia dan bersabar dgn perangai kau.Dia terus beredar dri situ.Hwayoung mengikut kau dri belakang.korang pergi ke library.

{soobin}angel in the library♡Where stories live. Discover now