"kau ok?"dia memegang bahu kau.
"a-aku ok.thank u."kau hampir terduduk sebb kaki kau lemah utk berdiri kerana ketakutan.soobin memegang lengan kau dgn erat dan memeluk kau."its okay..that guy is not here anymore..u are safe now.."katanya.kau terkejut dan rasa mcm nk biarkan dia peluk kau lama2.kau berasa selamat sgt dgnnya dan kau berasa hangat bila dia peluk.
dia melepas kan pelukannya."buku apa kau nk ambik tdi?"tanya nya.
"oh.bu-buku yg warna ungu tu"
dia mencapai buku itu dan memberikannya kepada kau"aku ingatkan org pandai mcm kau baca buku rujukan.buku cinta kau baca?"
"bi-biar lah"kau merampas buku itu drinya.
"org kasar cam kau ni lembut hati jugak eh.boleh pulak baca buku komik cinta."
"tak semua org yg kasar itu kasar sepenuhnya dri luaran dan dalaman."balas kau dan segera beredar dri situ dan pergi kepada hwayoung yg sudah lama menunggu kau.
"mian.tadi ambil masa sikit nak dpt kan buku komik ni.tinggi sgt..aku kena tunggu org guna tangga sebb semua tangga sedang diguna.."
dia hanya diam dan membaca komiknya.
"beb..kau jngan merajuk..corry lah.."
"apa?sorry aku tk focus kat apa yg kau cakap tdi sebb kusyuk baca."
"oh..tak ada apa lah..sambung lah baca.aku pun nk baca ni."kau senyum dan baca buku yg kau inginkan tdi.Tiba2 sewaktu membaca,kau ternampak soobin duduk tidak jauh sgt dri korg.Dia sedang membaca buku rujukan.Kau menatap muka nya yg sedang membaca.Mata,bibir,hidung,badan dan rambut....semua kau tatap..semuanya perfect..dia mmg comel..dia mmg hensem..
"oi!bambang angin bambang cinta...bambang kerusi...kau mengelamun apa tu sooni....."hwayoung menjerkah kau dgn pantun mambang dia yg meminta kau utk membaling kan kerusi kepada nya.
"kau ni..kau nk ada lagenda kerusi terbang ke kat sini.."
"kau tgk soobin ehhh...ke..kau jatuh cinta kat dia...ke..kau tgk soobin sebb jatuh cinta kat dierrr..."
"mana ada..aku just tgh perhatikan..apa yg comel sgt dia tu..."
"ohh...beb.jom balik?dah pukul 6 setengah dah ni."
"ahh..oke2..saya..nk pinjam buku ni jap."
"oke."balasnya.kau pergi ke arah kaunter buku utk meminjam buku dan keluar dri library itu.
-di luar library-
kau keluar."sooni ah..mian..sya tk boleh balik jalan kaki sama2 rini...eomma saya dah dtg utk ambik tu.."kata dia kepada kau."oh..ok.annyong!jumpa kat college!"."annyong!"dia masuk dlm kereta dan pergi meninggalkan kau sorg2 di situ.
YOU ARE READING
{soobin}angel in the library♡
Roman d'amoursooni dan hwayoung ialah kawan baik.mereka masih belajar di college hwangsil.diaorg selalu pergi ke library luar sekolah utk meluangkan masa2 lapang membaca komik2 cinta.Haha2haha!ingatkan baca buku rujukan.Tapi ada suatu hari ni,mereka pergi ke lib...