angel in the library pt.2

82 9 0
                                    

SOONI POV
"kau ingat..senang2 kau nk tarik perhatian aku?hei choi soobin.aku bukan mcm perempuan lain lah..kau tahu lah apa yg aku nk buat kat kau nnti."Tiba2 ada suara yg menjerit nama kau dri belakang dan itu ialah hwayoung.

"kau ni kenapa...tak baik lah layan dia cam tu..dia kan senior baru..."cakap nya sambil tercungap2 bernafas kerana berlari mengejar kau tdi.

kau mengeluh dan memberikan dia sebotol air mineral"hah..ok..nah.kau nk minum air tak?"dia mengambil botol mineral itu dan minum."Dah jom.kata nk pergi library.lambat pula nnti.aku dah call eomma aku tdi supaya tak payah suruh driver pergi ambik aku kat college.Tapi eomma aku nk jugak suruh driver tu ambik.menyampah pulak rasa nya.biar lantak lah driver tu.org kata tak payah ambik.dia nk ambik jugak."bebel kau sambil berjalan menuju ke library.

"lantak kau lah sooni..."dia mengikut kau dri belakang.

-skip sampai library.kau dan hwayoung masuk ke dalam library itu dan memilih beberapa buah buku-

"aku pergi cri kat sana lah.nnti kita jumpa kat tempat duduk biasa ok?"kata kau sambil menunjuk arah tempat duduk yg terletak jauh di belakang iaitu tempat duduk hujung.kat situ tak ada siapa2 duduk dan diaorg suka duduk kat situ sebb boleh membaca dan bergaul dgn senang."oke"balas nya dan kau pun pergi mencari.

SOONI POV
"ishh..tinggi nya buku tu..tangga tak ada pulak dah.."kata kau sambil terjengket2 hendak mengambil buku itu dan kau terjatuh.Dan nasib baik lah ada seseorang sempat mendakap kau dan ternyata org itu ialah soobin hyung yg membebalkan tu.

"kau ni..selalu jatuh..lain kali..berdiri pakai kaki..jgn pakai lutut.."

kau berdiri dan kata"kau ikut aku eh.asal aku jatuh je kau sambut.sibuk lah!"kau berpaling arah dan sambung misi dan visi mu utk mencapai buku itu.

"kau nak ambil buku apa..aku boleh tolong.."

"tak payah!aku tak perlukan pertolongan kau pun lah!"

"hmm..ye lah...aku pergi dulu"dia pun pergi meninggalkan kau yg sedang sibuk dgn visi dan misi kau tu.

-5 minit later-
kau dah mengalah dan cari seseorang utk membantu kau dan org itu semestinya bukan soobin.kau menegur seorang lelaki berpakaian merah hitam dan lelaki tu nampak mcm gangster.tapi demi buku tu apa sahaja boleh.

"mmm...awk boleh tolong saya ambikkan buku ungu tu tak?"cakap kau dgn nada yg normal dan tak terlampau kasar.

lelaki itu memandang kau dan terus menolak kau je dinidng dan mendakap kau."bgi aku ganjaran dulu"

"berapa?"kau masih menahan sabar dan cuba bercakap seperti biasa.

"mmm..maybe...just one kiss?"

"what?!no way!"kau cuba menolaknya tapi dia menampar kau.kau hampir menangis.di situ tiada sesiapa kecuali kau dan dia.dia membuka jaketnya dan mula mencium bibir kau dgn menolak nya balik.

"Hei!kau ni!dasar lelaku tak guna tau tak!"dia dtg dekat dgn kau balik dan mencium leher kau."sanalah lelaki tak guna!"kau menampar dia.Dia menangkat tgn dan ingin menampar kau.kau hanya boleh berpejam mata.sebaik sahaja dia ingin menampar kau,ada seseorang yg menahan tgn dia dri melakukan itu dan org itu ialah soobin.

"apa yg kau buat kat perempuan ni.kau tau tak benda tu tak elok."dia bercakap dgn nada yg geram."kau siapa?kau ada hubungan je dgn dia.tak ada kan...so..jgn kacau..aku bf dia."lelaki itu ingin mencium kau balik dan soobin menarik kola baju lelaki itu dan menolak nya ke arah rak buku."kau jgn nk menipu,aku boyfriend dia.dan ternyata dia tak kenal kau.kau tu tak matang lagi lahh...dia tak suka org cam tu..aku boyfriend dia..so..baik kau pergi..sebelum hancur kepala kau aku hempukkan dgn buku2 kat sini"kata soobin sambil menunjukkan sebuah buku tebal yg dipegangnya.

lelaki itu menepis tgn soobin dan pergi dri situ.kau merasa ketakutan dan lemah utk berdiri.

{soobin}angel in the library♡Where stories live. Discover now