Door @ILoveSenna, het volgende hoofdstuk word geschreven door @kikidekikker dat staat er ook bij vermeld.
(Zoey)
"Ja ik weet dat ik vanavond naar een feestje moet. Ja ik zal me netjes aankleden. Jaha, dag mam." Ik hang op, wetende dat ik nu snel naar huis moet omdat mijn ouders anders boos worden, maar ik moet ook niet te snel zijn, als ik val ben ik nog verder van huis.
"Hallo mam." Met haar rechterhand wijzend naar binnen zegt ze: "Zoey." Ze bedoelt het niet als een vraag. Ik loop naar binnen. Ik ga zitten aan de grote, moderne tafel en strijk mijn zwarte jurkje glad. "Mam, mag ik je wat vragen." "Natuurlijk Zoey." "Mag ik niet een keer afspreken." "Nee Zoey, je weet dat dat niet kan, niet iedereen is zoals jij, sommige mensen zijn niet zoals je denkt." "Maar Lucy is zo aa....." "Zoey, ik wil die naam nooit meer horen." "Natuurlijk." "Ga maar even naar je kamer Zoey." Mijn moeder noemt me altijd bij mijn voornaam, ze heeft geen koosnaam voor mij. Ik zwijg, net als ik de trap op wil lopen zijn zegt mijn moeder: "En Zoey." "Ja." "Maak je klaar voor dat feest, het is een belangrijk feest, als je geen goede indruk maakt kun je later niet zo'n leven lijden als ik." Ik knik. Mijn moeder wil dat ik dat ik later net zo belangrijk wordt als zij, ze vraagt nooit wat ik wil worden. Mijn kamer is heel groot, te groot, als je het mij vraagt. Er staat een hele grote kast met alleen maar jurkjes, mijn moeder wil niet dat ik broeken draag, ze vind broeken voor asociale mensen, zoals ze het zelf zegt. Ik doe de schuifdeuren van mijn kast open. Een kort netjes wit met zwarte stipjes jurkje valt me als eerst op. Onderin mijn kast staan al mijn hakken, ik heb 14 paar in totaal. Ik heb een aparte kast voor de rest van mijn schoenen, meestal ballerina's. Dat zijn 47 paren in totaal, ik heb ze geteld. Maar voor nu zijn mijn zwarte naaldhakken perfect. Ik heb les gehad in op hakken lopen. Wie kan dat zeggen, les in op hakken lopen, gelukkig was het maar voor 2 weken. Nu kan ik wel goed op hakken lopen maar ik weet niet of ik daar wel zo blij mee ben. Ik doe mascara op, daarna mijn lipgloss. En eenbeetje oogschaduw. Eigenlijk houd ik helemaal niet van make up, daarom doe ik niet zo veel op. Maar van mijn moeder moet ik altijd mascara op naar school. Gelukkig begint het feest vroeg, en is het rond 8 uur afgelopen. "Zoey, we moeten gaan." "Ja mam, ik kom." Ik kom de trap af, mijn moeder maakt een foto van me. Dat doet ze altijd als ik naar feestjes ga. Ze zegt dat ik daarop kan zien hoe ik volwassen wordt, ik vind het meer onnodig. Mijn moeder heeft overdreven veel make up op en een helemaal zwarte jurk. "Met twee woorden spreken en drie keer kussen bij binnenkomst." "Ja ik weet het." Ik stap de drempel van de voordeur uit en stap de auto in: een zwarte Mercedes.
Ik kom de zaal binnen. En dit noemen ze een feestje, er klinkt klassieke muziek, en de mensen staan zacht met elkaar te praten. Er staan soms wat verdwaalde meisjes van mijn leeftijd. Bij de voordeur staat een vrouw. "Jenny, je bent er." Zegt de vrouw die mijn moeder blijkbaar kent. "Natuurlijk ben ik er." Ze kussen elkaar drie keer op de wangen. "Zoey, wat ben je groot geworden." Ik glimlach. "Bedankt mevrouw." Ook ik kus haar drie keer. Bij een tafel staat Macanzie te flirten met haar crush Thom, zoals zij hem noemt, ik noem hem gewoon Thomas. Macanzie is mijn verplichte vriendin. Ze is gemeen. Als Macanzie mij ziet stopt ze met flirten en stapt ze op mij af. "Hey Zoey." "Hey." "Ik haat dit soort feestjes, zo saai." "Ja echt hé." Macanzie gaat weg, ik wou dat dit feest voorbij was.
Ik wordt wakker door mijn wekker dat ding kan mij maar niet met rust laten. Ik zet hem uit. Ik trek mijn kleren aan. Vandaag een blauw jurkje. Ik ontbijt, 2 broodjes met kaas, zonder boter. En natuurlijk met warme melk, in het weekeind is het verse ju.
"Hey Lucy. "Hey Zoey, hoe was dat feestje van gisteren." Vraagt Lucy. "Saai, hoe is het met Spekky." Zeg ik. "Het is goed, ze knorde gisteren heel schattig." Zegt Lucy, dat is zo schattig. "Ik wou dat ik hem kon zien." Zeg ik. "Ja, zo stom dat je niet mag afspreken met mij." Zegt Lucy. " Ik mag je naam niet eens uitspreken thuis." Antwoord ik. Ik de jouwe ook niet, nadat onze ouders elkaar hebben ontmoet gingen de mijne alleen maar klagen over jou en je ouders." Zegt Lucy. Bij mij ook, ze vonden jullie asocial, ik wou dat wij gewoon vriendinnen konden zijn." Zeg ik. "Ja, dat wil ik ook wel." Zegt Lucy, natuurlijk. "Wat hebben we nu." Vraag ik. "Wiskunde." Zegt Lucy. "Argh." We lopen naar het wiskunde lokaal, ik ben populair op school, omdat mijn ouders rijk zijn. Ik was liever zo als Lucy, normaal meisje, niet populair, heel aardig, en een varken als huisdier.Na wiskune hebben we aardrijkskunde. Daar zit ik bij Jacqueline, een meisje dat nogal jaloers is op mijn leven, ze is wel populair maar haar ouders zijn niet rijk. Van mij mag ze mijn leven zo hebben. Ze wil mij dan ook graag als beste vriendin. "Hey Zoey, wat toevallig dat ik jou hier tref." "Niet echt, we hebben altijd samen aardrijkskunde." "O ja haha." Lucy -die net naast mij wilde gaan zitten- wordt van haar stoel afgeduwd door Jacqueline. "Ja ehm Jacqueline...." "Jij mag mij Jacq noemen." "Oké ehm Jacq..." "We gaan beginnen, Jacqueline, Zoey, even stil." Zegt de lerares, ik draai mijn hoofd van Jacqueline naar de lerares.
"Stom kind, die Jacqueline." Zegt Lucy. "Echt hé, ze is gewoon jaloers." Zeg ik. "Inderdaad." Antwoord Lucy. "Wat hebben we nu?" Vraag ik, wow dat vraag ik vaak. "De leukste les van de dag: pauze." Zegt Lucy, ik reageer blij. "Joehoe, i need fooood." "Me too." Ik ga aan mijn vaste tafeltje zitten, dichtbij de bar. "Wat is dit." Zeg ik starend naar de prut die we voor ons krijgen. "Weet ik veel." Antwoord Lucy. "Dat eet ik niet." Zeg ik. "Je zei net nog dat je eten nodig had." Zegt Lucy, eigenlijk heeft ze gelijk. "Dit is gewoon geen eten." "Dat is waar." Zegt Lucy. Half kotsend eet Lucy haar eerste hap. Als ik die prut zou moeten eten, zou ik helemaal moeten kotsen. "Ieuw." Zeg ik. Een tip, EET DIT NIET." Zegt Lucy half schreeuwend. "Dat was ik ook niet van plan." Zonder iets te eten ga ik naar mijn volgende les.
hey hey hey, het eerste hoofdstuk!!! het volgende hoofdstuk word gemaakt door @kikidekikker hoop dat jullie het leuk vinden byeeee
JE LEEST
Secret Friends
Teen FictionLucy en Zoey zijn beste vriendinnen. Lucy woont op de boerderij. Ze heeft een varken die Spekky heet. Zoey is juist rijk en ze woont in een grote villa. Hun ouders mogen elkaar niet en eigenlijk mogen ze geen beste vriendinnen zijn. Dat zijn ze toch...