Hoofdstuk 5

96 4 0
                                    

Door: @ILoveSenna

(Zoey)
"Ja, ik heb gezegd dat ik bij Macanzie ben!" Zeg ik best wel raar dat ik moet liegen over bij wie ik ben. "Yes!" Zegt Lucy. De school is uit en we lopen naar het fietsenhok. We pakken onze fietsen eruit. "Ehm...Lucy, i-ik weet eigenlijk niet waar het meer is." Zeg ik een beetje zacht. "Maakt niks uit hoor, als ik het maar weet!" Zeg Lucy, en ze knipoogt naar me.

"Nou dit is het dan!" Zegt Lucy. Het is een meer en daarnaast een grote heuvel met veel bomen, allemaal zo'n hang bladeren. "Wow, dit is echt mooi!" Zeg ik. Lucy knikt. Dan gaan we op de heuvel zitten tussen de bladeren. "Echt cool, dat jij won met leerling van de maand!" Zegt Lucy. "Dat heb je nu al 100 keer gezegd!" Zeg ik. "Je overdrijft!" Zegt Lucy. Dan zie ik dat Jacqueline eraan komt, tuurlijk ze heeft ons afgeluisterd want ze volgt me echt overal. "Hey, Zoey!" Roept ze. "Waarom ben jij hier, dit is geen plek voor jou!" Zegt Lucy, ik vind het eenbeetje onbeschoft om dat te zeggen en ik duw haar zacht. Jacqueline trekt me bij zich en maakt een selfie met me. Ik lach er wel op maar ik vind het niet leuk. "Ik zet hem op instagram, Zoey je staat er zo leuk op!" Zegt Jacqueline. "Ehm, oké!" Zegt ik, Lucy kijkt me raar aan. Even later kijken Lucy en ik op onze mobiel, ik zie dat Jacqueline de foto erop heeft gezet. Er staat bij 'met liefste schatje van de wereld Zoey, je bent alles voor me! Xxx je best friendje Jacqueline.' Oké, dat is best wel overdreven, we hebben nog nooit afgesproken. "Hey Lucy, hoor je dat ook?" Vraag ik. "Nee, ik hoor niks." Antwoord Lucy. "Luister is!" Zeg ik. We luisteren goed. Ik zie dat Lucy het ook hoort. Het is een soort gehijg. "Het lijkt op gehijg van een hond!" Zegt Lucy. "Ja!" Zeg ik. Dan komt de hond aanrennen. En duwt met zijn snuit tegen mij aan. Ik schrik en rol van de berg af. "Zoey kijk uit!" Hoor ik Lucy roepen. Dan val ik hard in de vieze modder, onder de heuvel aan het meer. "Bléh!" Zeg ik. Ik zit helemaal onder de modder. "O, Zoey dalijk wordt je moeder boos!" Zegt Lucy. "O, nee!" Zeg ik, dit is echt een ramp. Mijn gezicht betrekt. "Was je in het meer!" Zegt Lucy. "Maar dan ben ik helemaal nat!" Zeg ik. Dat is minder erg als modder." zegt Lucy. "Ja dat is waar." Zeg ik. Ik spring in het meer. Lucy geeft me haar jas en we fietsen gauw naar huis, we zien de hond nog weg rennen.

10 minuten later

"Mam?" Vraag ik nadat ik de voordeur heb dicht gedaan. Geen antwoord, ik ben alleen thuis, fijn, dan kan ik rustig douchen. Ik kleed me uit en stap onder de douche, lekker warm. Na het douchen trek ik mijn onesie aan, die ik ooit gekregen heb van Lucy. Ik verstop hem altijd in mijn piano (ja ik weet het). Ik trek hem aan en ga wat op mijn mobiel. "Zoey, ik ben thuis." Hoor ik mijn moeder roepen, snel probeer ik mijn onesie uit te doen maat de rits zit vast, ik hoor al voetstappen naar boven komen, de deur gaat open. "Zoey, doe dat gewaad nu meteen uit wat is dat voor lelijk ding." Zegt mijn moeder. "Sorry mam ik heb het van Lucy gekregen." Zeg ik, meteen sla ik mijn hand voor mijn mond. "Van Lucy de Bruin gekregen zeg je, haar familie is niet uitgenodigd voor het feest." "Welk feest?" "Zoey, ons jaarlijkse feest met iedereen in deze stad." "Maar dat kun je niet maken, Lucy's familie woont hier ook." "Feitelijk, niet, hun wonen in de buitenstad, op een smerige stink boerderij." "Dat is niet waar, het is geen vieze stink boerderij." "Dat is het wel, hoe kun jij dat trouwens weten, je bent er nog nooit geweest." "Dat is gewoon niet zo, zonder een boerderij hadden wij geen eieren en melk, en dan hadden we ook geen omelet en warme melk bij het ontbijt." "Ik heb die mensen niet uitgenodigd omdat ze onbeschoft en asociaal zijn, en ze kunnen zich niet netjes kleden." Ik duw mijn moeder naar buiten en gooi de deur dicht, meteen zwaait ze hem weer open. "En ik wol dat gewaad ook meteen hier hebben zodat ik het in de vuilnisbak kan gooien." "Nee!" Schreeuw ik. "Geef dat ding hier of je mobiel mag ook ingeleverd worden." "Je bent een slechte moeder weet je dat, ik mag zelf mijn vriendinnen niet eens uitkiezen." "Hier met die telefoon en 3 weken huisarrest, het enige waar jij de komende weken nog komt is hier school, en het feest." Ik geef haar mijn mobiel en dan slaat ze de deur dicht. Ik van huilend op mijn bed.

"Was je moeder gisteren niet boos." Zegt Lucy. "Nope, ze was niet thuis dus ik heb gedoucht, toen kwam ze thuis en bla bla bla, om een lang verhaal kort te maken, mijn mobiel is ingeleverd en ik heb 3 weken huisarrest." "Hmm, slecht nieuws dus, verder nog iets spannends, speciaals of zoiets gebeurt." Ik denk even na en schud dan mijn hoofd, het lijkt me beter haar niet te vertellen over het feest. "Je hoeft het niet te verzwijgen hoor." Zegt Lucy, ik kijk haar vragend aan. "Je weet het best, je weet best dat ik niet ben uitgenodigd voor jullie feest." Zegt Lucy, ze gooit haar tas over haar schouder en loopt weg, ik ben een beetje vragend achtergelaten. "Hey Zoey, onze foto heeft al 60 likes, dat komt natuurlijk door jou, jij stond echt super mooi op." Zegt Jacqueline die naar me toe is gelopen. "Ik heb trouwens gehoord dat je veel met Macanzie omgaat, dan heb ik goed nieuws, Mac is mijn nieuwe vriendin." Gilt ze. "Heel leuk maar eh, ik heb les doei." Zeg ik. "Ciao girl." Gilt Jacqueline me nog na. Ik loop weg naar het geschiedenis lokaal. "Hallo Kantbergen, iedereen is er en we kunnen gaan beginnen." Zegt onze leraar. "We gaan het vandaag hebben over de Franse revolutie..." Mijn gedachten dwalen af naar Lucy. Hoe weet Lucy van het feest, is de vraag.

"Zoey, nu meteen hier komen." Gilt mijn moeder. Ik ren naar boven, wat ik aantref is een woedende moeder omdat ik mijn bed niet heb opgemaakt. "Mam dat wilde ik net gaan doen." "Het is maar dat je huisarrest hebt anders had ik je nu meteen buiten in de regen gezet, en o ja, ik heb een oplossing voor die broeken, jij draagt vanaf morgen leggings. Zegt ze en ze slaat de deur dicht.

De bel gaat, mijn moeder doet open, een bekende stem komt mijn oren binnen. "Goedendag mevrouw van Kantbergen, hebt u een fijne dag gehad vandaag?" Zegt de stem. "Och Macanzie meisje, wat aardig om dat te vragen, alles gaat prima hoor, kom je voor Zoey?" Natuurlijk, het heilig boontje Macanzie. "Eigenlijk, kwam ook voor u, ik wilde u even bedanken voor de uitnodiging, ik ben erg blij dat ik uitgenodigd ben om te komen." "Jij bent altijd welkom, je bent zo'n lieverd." Ik zie al voor me hoe Macanzie 'verlegen' glimlacht. "Nou ik ga weer, ik zie u op het feest." Zegt ze en ze loopt weg. "Zoey, heb je het gehoord, daar kan jij nog iets van leren." Ik doe net alsof ik druk bezig ben met weet ik veel wat.

"Nou Mac en ik willen je vragen om samen met ons te gaan SHOPPEN vanmiddag." Gilt Jacqueline in mijn oor. "Ehm, sorry ehm Jacq maar ik heb huisarrest, heeft 'Mac' je dat niet vertelt." "Oh my gosh, jammer, ander keertje dan nou byes." Zegt ze, zij spreekt jammer uit als jamurrrrr. Met zo'n ordinaire r. "Die is weg." Zegt Lucy. "Hebben we bio?" Vraag ik. "Nee natuurkunde." "That's the same." "Nee. Gewoon niet." Zegt Lucy, ik haal mijn schouders op en loop naar het natuurkunde lokaal.

Secret FriendsWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu