Part 4

520 51 8
                                    


"Arghhh!"

Jeritan kuat yang datang daripada bilik Luth membuatkan aku yang memang tak berapa boleh nak tidur terus terduduk di atas katil. Sepantas kilat aku turun dari katil dan terus masuk ke dalam bilik tidur Luth tanpa mengetuk pintu terlebih dahulu.

Mata Luth terpejam rapat tapi mulutnya meracau-racau. Cepat-cepat aku duduk di sisi katil dia sebelum menepuk bahunya.

"Luth, bangun Luth..."

Matanya masih terpejam rapat. Aku cuba sentuh pula dahi dia yang dah mula kembali panas.

"Saya ambik air kejap ye."

Tangan aku pantas dicapai oleh Luth. Dia menggeleng kecil dengan mata yang terpejam.

"Stay here."

"Tapi badan awak panas ni."

"Just stay here, please." Tangan aku dibawa ke dadanya. Perlahan-lahan dia kembali tenang dan mula membuka matanya. Dia memandang aku lama sebelum jarinya menyentuh lembut dahi aku.

"Jangan berkerut sangat dahi tu."

"Saya risau tengok awak macam ni. Selalu ke jadi macam ni?"

"Sometimes." Dia cuba untuk bangun tapi aku tahan tubuhnya.

"Tak payah bangun. Awak tidur ye. Saya ada temankan awak dekat sini." Aku membetulkan bantal kepalanya untuk bagi dia tidur dengan lebih selesa tapi matanya masih lagi tak berganjak daripada memandang aku.

"Thank you."

"Untuk apa?"

"For being here." Luth menolak rambut aku yang berserabut ke belakang dan sekali lagi aku tersedar yang aku terlupa tudung aku.

"Awak lari masuk bilik tadi kenapa?" Dia menyentuh hujung rambutku. "Sebab ni ke? Awak tak pakai tudung."

Aku hanya mengangguk kecil.

"Bukan dosa pun saya tengok rambut awak."

Aku diam. Memang tak berdosa tapi aku yang rasa janggal. Mana pernah aku tak bertudung depan dia selama ni.

"Saya ada sesuatu nak minta dengan awak."

"Apa dia?"

"Can you sleep here with me tonight?"

Jantung aku terus berdegup laju. Sleep here tonight? Biar betul Luth ni!

"Boleh ke? Saya janji saya tak buat apa. Saya cuma nak awak teman saya dekat sini."

Lama aku mendiamkan diri sebelum aku bangun dari duduk dan pergi ke sebelah kanan katil Luth. Perlahan-lahan aku naik ke atas katil. Berbaring mengiring dengan lengan menongkat kepala memerhati dia.

"Thank you."

Aku mendekatkan tubuh dengan Luth. Kepala diletakkan di sebelah kepala Luth. Entah dari mana datangnya keberanian aku untuk dekat dengan dia seperti sekarang.

"I'm sorry."

"I'm sorry too."

Luth capai tangan aku dan dibawanya ke atas dada dia.

"Saya menyesal dengan apa yang saya buat, Nuha. Tak patut saya tinggalkan awak macam tu. Patutnya saya kena handle masalah tu dengan awak tapi... saya pentingkan diri. Biarkan awak seorang diri dekat sini."

Terima Kasih Cinta | COMPLETEDWhere stories live. Discover now