"Babysitter?!" Jeritanku bergema di ruangan dapur tersebut. Tiba ii tangan mama naik mengetuk kepalaku.
"Adeh"
"Padan muka! Jerit lagi!" Marah mama. Aku hanya tersengih manja."Haah. Babysitter. Ada sorang kawan sekerja abang ni parents dia dh tkde..pstu tempat asuhan yg dia hantar adik ii dia tu dh x ambik budak dah.. so susah laa kalau nk tinggal. Tpi bukan semua kecik ii pun. 3 org je yg kecik yg lain tu dh besar just underage lagi." Terang Abang Arasy. Aku hanya menggangguk dengan mulut yang membentuk 'O'.
"Dia ank yatim piatu ke Arasy? Ish³..kesiannya diorang tu. Boleh laa Leyaa kamu pergi tolong jaga" kata mama. Aku tahu, mama memang midah simpati kat orang. Sebab tu aku pun macam tu hehe.
"Tapi....."
"Tapi apa bang?""Semuanya lelaki dan diorang bukan muslim. Orang korea" sambung Abang Arasy. Mataku terbuntang luas.
"APA?! SEMUA LLAKI?! BUKN MUSLIM LAK TU?! BANG KAU NK BUNUH AKU KE APE OI?!!!" jeritku kegeraman. Kalau yg umur 5 6 tahun tu boleh laa lagi. Ni ada yg besar satu hal. Panas laa aku nk bertudung dlm rumah. 'Ishh Leyaa Leyaa.. setiap titik peluh seorang muslimat apabila menutup aurat tu dpt pahala.' aku mengingatkan diriku kembali. Lgipun orang korea?! Gila ke? Aku setakat annyeong oppa saranghae borahae mianhae gomawo kamsahamnida tu tau laa.. nk buat ayat ii ni tk tahuu..
"Chill la dik. Mcm rumah tu takde aircond lahaiii.. lgipun diorang dh lama duduk Malaysia ni hah boleh laa cakap melayu" katanya. Aku menarik nafas lega. Nasib baik!
"Ok beres. Adik jadi babysitter" aku menganggukkan kepalaku tanda setuju dengan pekerjaan tersebut.
"Oh btw mama, nnti Leyaa nk asuh budak ii tu dekat mana? Dlm rumah ni?" Tanyaku. Mataku terkelip ii memandang mama.
"Hmm..ambil rumah kita dulu la.. rumah kita dengan arwah papa dulu" jawab mama. Aku terpempan. Srsly ma? Nk guna rumah tu? Tak kotor ke? Lama kut tak duduk. Bagai dapat membaca fikiranku, mama tiba ii berkata,
"Rumah tu mama selalu bersihkan. Ko ape tau? Dri pgi sampai ke malam padan duk tgk drama je, tk amik tahu psl persekitaran langsung""Hehehe"
"So dik, kau deal kan nk babysit diorang?" Tanya abang kembali, menginginkan kepastian. Aku menganggukkan kepalaku dengan yakinnya.
"Dengan ini saya Nur Qaisara Aleyaa, setuju dengan pekerjaan tersebut" aku menghulurkan tanganku ke arah abang untuk berjabat. Abang Arasy kemudiannya menyambut tanganku.
"Deal"
YOU ARE READING
[C] Babysitter? || BTS
FanfictionKahwin? Mama ni dh hilang akal ke?! Muda lagi la! Kerja? Kerja apa je yg sesuai dgn umur 20 tahun yg baru habis belajar? Babysitter? Hmm not bad. Nnti nk jaga ank senang tpi.......... Apa yg bakal berlaku apabila Qaisara Aleyaa menjadi babysitter te...