"Kalau nk masuk bilik noona, ketuk dulu tau! Jgn masuk cenggitu je" aku mengingati Namjoon dan Hoseok. Mereka.berdua mengangguk lalu masuk ke dalam bilik untuk berehat.
Baru sahaja aku ingin menapak masuk kedalam bilik aku serta 3 orang kecik tu, tiba ii mataku tertancap pada bilik hujung. Ya, bilik yang Yoongi sedang diami.
'Dia...seorang yg pendiam ke?' monologku sendiri. Sepanjang berada di sini, dia hanya bercakap selatah dua je. Yang kain semua adik dia yang bising.
Aku menghiraukan pemikiranku terhadap Yoongi lalu masuk kedalam bilik untuk berehat.
.
.
.
Skip
.
.
."Chim! Tae! Kookie!! Cepat la! Nnti lambat kang, lambat pulak nk balik!!" Jeritku dari bawah. Ish! Bersiap mengalahkan perempuan. Ape budak 5 tahun 3 tahun je.
"Kejap noona dh siap!!!" Laung Jimin. Aku duduk di atas sofa sekejap bgi menghilangkan rasa lenguhku yang sedari tadi berdiri.
"Kau nk gi ane?" Tanya suatu suara. Aku terkaku lalu menoleh ke arah suara tersebut.
"Yoongi!"
"Ha ye la aku. Aku tanya kau ji kau nk gi ane?" Ulangnya semula. Aku terpempan melihatnya. Mana taknya, sepanjang seminggu aku jaga dia weh,ni first time dia cakap dengan aku! Kalau tk, tidoo memanjang.
"Oh er nk g beli barang dapur" jawabku.
"La kenapa tak ajak aku sekali?" Buat kesekian kalinya, aku terkejut. Ehh tiba ii nk ramah dengan kita
"Kau ni dari tadi buat muka terkejut. Kau x bosan er?" Yoongi bertanya lagi. Aku berdehem kecil.
"Kalau aku ajak kau, nnti Joon dgn Hobie balik skul diorang nk duduk ngn sape? Kau duduk la rumah Yoon nnti diorang balik senang." Terangku. Dapat kulihat yg kepalanya mengangguk kecil. Baru sahaja dia ingin pergi, aku memanggilnya.
"Errr Yoongi" dia menoleh
"Hmm?"
"Kenapa kau tak panggil aku noona?" Tanyaku. Daripada haritu lagi aku nk tau."Ohh.. sbb kau pendek..tu first. Sec muka kau muda sangat la.. nnti org pelik. Dh tu je k bai la aku nk tidur ckp dgn kau ni bazir air liur aku je" unarnya lalu berlalu pergi naik ke biliknya. Tiba ii ada tangan kecil menarik hujung lengan bajuku.
"Noona, bila nk pergi?" Tanya Jungkook. Aku melihat ke arah mereka bertiga lalu......
"Arghhhh kyeopta!!! Eiii kenapa korang comel sgttt" aku menjerit sambil memeluk diorang dengan kemas. Tidak lupa juga aku mencubit pipi mereka dengan kuat sehingga merah.
"Eii janganla noona" jerit Jimin dengan sedaya upaya nya ingin lepas dariku.
"Tu la pakai comel ii lagi. Dah jom! YOONGI KAU JGN TK IGT ADIK KAU DUA ORANG YG KAT SKUL TU NNTI BALIK BUKK PINTU WOI JGN NK MEMBUTA AJA KERJANYA EI" Aku melaung daripada bawah sebelum menuju ke mall yang berdekatan
YOU ARE READING
[C] Babysitter? || BTS
FanfictionKahwin? Mama ni dh hilang akal ke?! Muda lagi la! Kerja? Kerja apa je yg sesuai dgn umur 20 tahun yg baru habis belajar? Babysitter? Hmm not bad. Nnti nk jaga ank senang tpi.......... Apa yg bakal berlaku apabila Qaisara Aleyaa menjadi babysitter te...