"noona, dudukla dulu" kata Hoseok sambil menepuk tempat duduk yang kosong di sebelahnya.
"Eii macam mana noona nk duduk kalau Yoongi tak balik ii? Ni dh pukul 8 malam dh.nnti jdi--
"Noona please, chill okay? Nnti Yoongi hyung balik laa" ujar Namjoon pula. Aku masih lgi mundar mandir di hadapan mereka.
"Tu la noona. Tookie dh cakap suh pi cari Yonggay hiyong tu noona tak mau. Kan noona dah susah hati. Dan uke noona" sindir Jungkook. Aku menjelingnya tajam. " Diam ar budak kecik" Jungkook mencebik lalu membalas jelinganku itu namun aku tidak menghiraukannya. Sekarang ni aku lebih risaukan Yoongi!
"Ya Allah mane pulak budak tu pergi??" Aku menggigit kuku dengan mata yang masih memandang pintu, menunggu kepulangan seorang Kim Yoongi.
Ttok! Tok!
"Ha tu Yoongi!" Aku segera berlari ke arah pintu sambil membetulkan tudungku yang sudah senget.
"Yoong-
Aku terkaku apabila melihat gerangan yang berdiri di hadapanku ini. Budak pizza?
"Maaf ya? Sy ada oder pizza ke?" Tanyaku sopan. Budak itu mengangguk.
"Haah akak. Nama yang tempah pizza tu Kim Namjoon. Dia letak alamat sini." Terang budak pizza itu. Aku segera memanggil Namjoon
"Joonie, pizza ni ha! Datang la amik! Bawak duit tu terus!" Namjoon terkocoh kocoh berlari pergi ke pintu
"Terima kasih ya" ujarnya lalu berlalu pergi. Aku menjeling Namjoon.
"Ape? Joon lapar tau tak?" Katanya dengan mulut yang penuh. Aku menghiraukannya dan meneruskan penungguanku. Tiba ii sekali lagi pintu diketuk kuat.
"Dh ni sape pulak yg gi tempah makanan ni?" omelku sambil melangkah ke arah pintu. Baru sahaja aku ingin memberi duit kepada budak penghantar makanan tersebut, tiba ii aku dipeluk
"Ey ape ni?! Yoong lepas la!!" Ujarku sambil menolak ii tubuh Yoongi. Aku segera menutup pintu rumah. Kang ada org tgk kang naya aku kena fitnah
"No, please, just stay like this? Yoongi.. Yoongi rindu sgt..dgn..omma. Yoongi nk ikut omma, tpi tak boleh" katanya dengan tangan yang masih lagi memeluk aku. Aku tersentap. Jadi, Yoongi keluar sbb rindu mak dia?
"Noona?" Aku memandang Hoseok yang memanggil ku. Dia bermain dengan jarinya sambil menunduk.
"Hm?""H-hobie pun rindu omma. B-boleh kitaorang peluk noona jugak?" Tanya Hoseok, meminta kebenaran. Aku memandang satu persatu wajah mereka sebelum memberi kebenaran.
Mereka berlima menyerbu aku lalu memeluk aku dan Yoongi erat."Hobie sayang noona! Noona dh macam kakak kitaorang"
"Betul tu! Chim pun saaayaaang sgt dengan noona! Kan tae kan?"
"Eung! Kookie pun mesti syg noona" ujar Taehyung.
"Itu dh semestinya even noona ni annoying nk matiy jugk" kata Jungkook sambil tersengih manja."I love you noona. So. Damn. Much" Namjoon berbisik ke telingaku. Aku hanya mampu mengeluh di dalam hati dengan mata yang berair sebelum mengeratkan lagi pelukan.
'Ya Allah, andai aku berdosa kerana malam ini, ampunkan aku. Aku tak sanggup tgk diorang kurang kasih syg, sedih macam ni. Sungguh, aku syg diorang macam adik ii aku sendiri. Ampunkan aku Ya Allah' aku bermonolog di dalam hati lalu air mataku perlahan-lahan mengalir ke pipi
Keesokkan harinya
No one's POV
"Assalamualaikum!! Adik!! Bukk laa pintu ni!!" Laung Arasy. Dia dan Seokjin menunggu di hadapan pintu rumah asuhan Aleyaa.
"Leyaa oi!!!" Jeritnya lagi. Tiba ij pintu terbuka namun tiada orang yg menjamu pandangan Arasy.
"Mane org nya?"
"Kat bwh ni ha" jawab suatu suara. Arasy menurunkan pandangannya ke bawah lalu dia ternampak Jungkook memandangnya dengan tajam.
"Kookie, mana Leyaa noona?" Arasy duduk mencangkung supaya ketinggiannya sama dengan Jungkook.
"Noona tkde. Dh la Arasy hiyong ni bising org nk tido pun tak oleh eii" kata Jungkook lalu menutup pintu kembali. Seokjin dan Arasy terkebil kebil memandang lintu yg telah ditutup itu."Tu je dia ckp?" Luah Seokjin tak puas hati. At least ajak la masuk!
"Leyaa takde? Leyaa pergi mane?? Wehhh Leyaa jgn tinggalkan abang ngn mama woi!!! Dh laa kakak dgn papa je tinggalkan abang ngn mama!! Huwaaaa QAISARA ALEYAA!!!!!" Arasy meraung sambil melutut di hadapan pintu. Dia mengetuk pintu sekuat hatinya.
Dduk!
"Adeh sakitla bangang!" Marah Arasy. Aleyaa berdiri di hadapan Arasy sambil mencekak pinggang.
"Abang mmg nk Aleyaa betul ii tkde ke ha? Eiiiiiii geram tau! Bgtau mama nnti tgk laa" ujar Aleyaa geram. Dia mencubit pipi abangnya sekuat hati.
"ARGHHH abang gurau je laaaa alaaaa nk drama skit tk boleh halah ii nk mengadu pulak. Eii lepas ii sakit Aleyaa sakit!!!" Arasy menepuk tangan Aleyaa dengan kuat namun Aleyaa masih lagi tidak melepaskan tanganya dari pipi Arasy. Seokjin dan yang lain ketawa besar melihat kelatah adik beradik itu.
"Hyung" panggil Jimin. Seokjin menoleh ke arahnya.
"Kitaorang rindu hyung. Hyung kena pergi duty lagi erk?" Soal Jimin sambil memeluk kaki Seokjin. Seokjin tersenyum lalu menggosok kepala Jimin.
"Haah. Hyung on duty lgi. Dalam 3 minggu or lebih cam tu. So korang still kena duduk dengan Leyaa. Lgipun hal sekolah korang tkpe. Esk last skolah kan??" Tanya Seokjin. Mereka berlima mengangguk perlahan.
"Duduk elok ii tau! Nnti Leyaa marah hahah" Hoseok dan Namjoon tertawa kecil apabila Seokjin berkata sebegitu. Seokjin kemudiannya berlalu ke arah Arasy dan Aleyaa yang masih lgi bergaduh.
"Yah! Korang ni dhla.. malu la jiran tengok. Tah pape" Seokjin menarik lengan Arasy dari memicit pipi Aleyaa. Mereka terdiam.
"Eh asal tak masuk lagi? Haa masuklaa panas laa kat luar ni. Nnti Leyaa hidang makanan erk?" Ujar Aleyaa lalu masuk ke dalam rumah. Dia memanggil Hoseok untuk menolongnya di dapur.
"Aku ingatkan adik kau tak nak jemput masuk dh tdi" omel Seokjin.
"Tu la. Budk tu mmg otak mereng sikit. Sape tah dia ikut tu"
"Otak kau la" balas Seokjin sambil ketawa besar. Dia memeluk leher Arasy lalu masuk ke dalam rumah bersama
YOU ARE READING
[C] Babysitter? || BTS
FanfictionKahwin? Mama ni dh hilang akal ke?! Muda lagi la! Kerja? Kerja apa je yg sesuai dgn umur 20 tahun yg baru habis belajar? Babysitter? Hmm not bad. Nnti nk jaga ank senang tpi.......... Apa yg bakal berlaku apabila Qaisara Aleyaa menjadi babysitter te...